Акафист Иисусу сладчайшему когда читается

Отвечает Иеромонах Иов (Гумеров):

Акафист – особое песнопение в честь Спасителя, Божией Матери и святых. Название его (греч. акафистос; где а – отриц. частица, kathizein – сидеть) указывает на то, что во время чтения или пения акафиста не принято сидеть. Акафисты состоят из 25 отдельных песнопений: 13 кондаков, 12 икосов, из которых 1-й кондак и все икосы оканчиваются призывом радуйся, а 12 кондаков восклицанием аллилуия. Первый акафист был сложен в честь Божией Матери и пелся всю ночь стоя в субботу, на пятой неделе Великого поста, во время осады Константинополя персами во главе с полководцем шаха Хозроя Сарваром и аварами в 626 году. Столица была окружена с моря и суши. Положение было безнадежным. Матерь Божия явила чудесную помощь, и город был спасен.

В благодарность за это заступничество был установлен праздник Похвалы Пресвятой Богородицы (Суббота Акафиста). Составление акафиста предание приписывает диакону великой константинопольской Церкви Георгию Писидийскому. Сначала служба совершалась только во Влахернском храме Константинополя, где находился чудотворный образ Божией Матери «Одигитрии», а также риза и пояс Богоматери. Но в IX веке этот праздник был внесен в Типик монастырей – Студийского и преподобного Саввы Освященного, а потом и в Триодь постную. Так этот особый праздник стал всеобщим во всей Православной Церкви. Постепенно стали по образцу первого акафиста появляться и другие.

Кроме субботы пятой недели Великого поста акафисты в честь Спасителя, Божией Матери и святых принято читать вне постов, во время которых христиане должны сугубо молиться о прощении своих грехов.

К акафистам мы чаще всего обращаемся в часы особой радости и благодарственного настроения или когда нужно испросить у Господа и Божией Матери помощь в трудных обстоятельствах.

Сила Акафиста…

Акафист ко всем иконам Пресвятой Богородицы.
Этим акафистом можно испросить любую милость у Пресвятой Богородицы.Читайте акафист в течении 12 дней по три раза.Лампада или большая свеча обязательны.
Читать стоя…перед иконой Пресвятой Богородицы»Горний Иерусалим» по другому»Древо Пресвятой Богородицы»,либо…»Собор Пресвятой Богородицы»Читайте утром…
Кондак 1
Избранной от всех родов Пречистей Деве Владычице, источающей неоскудныя милости всему миру и сугубо стране нашей Российстей- похвальная восписуем о Ея чудесах, явлениях и чудотворных иконах. Ты же, Обрадованная, не отрини наших песнопений, но приими их и подаждь радость нам, зовущим Ти: Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!
Икос 1
Архистратиг Михаил и вся небесныя силы песнословят Тя, Владычице, Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, сущую Богородицу- и мы грешнии на земли, подобяся сим безплотным силам, и радуяся первым глаголам радости, принесенным Тебе Архангелом Гавриилом и праведною Елисаветою, купно с ними из глубины сердца нашего вопием Ти: Радуйся, благодатная. Радуйся, яко Господь с Тобою. Радуйся, Благословенная в женах. Радуйся, обретшая благодать у Бога. Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя, и сила Вышняго осени Тя. Радуйся, заченшая во чреве, рождшая Сына и нарекшая имя Ему Иисус. Радуйся, яко рожденное Тобою Свято есть и наречеся Сын Божий. Радуйся, яко благословен Плод чрева Твоего. Радуйся, Мати Господа нашего. Радуйся веровавшая, еже совершитися глаголенным ти от Господа. Радуйся, яко возрадовася при сих приветствиях дух Твой о Бозе Спасе Твоем. Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 2
Разум человеческий не может постигнути, како Сам Господь вселися в девственную утробу Твою и како Ты пребыла еси Девою и по рождестве Сына Твоего, преклоняяся пред велиею тайною воплощения Бога Слова, радостно вопием Тебе, заимодавшей Ему плоть Твою, питавшей Его млеком и носившей Его руками Своими, Ангельскую песнь: аллилуиа.
Икос 2
Во вся дни жития Твоего на земли от сретения Тобою во храме праведного Симеона, прорекшаго Ти, яко оружие пройдет душу Твою. Всякая в мире сама радость вся печали бысть причастна, до утра перваго дне по субботе, егда, Ты паки услышала глас Ангела, рекшаго Тебе: «Радуйся, Благодатная, Твой Сын воскресе тридневен от гроба.» И мы с сим радостным гласом приносим Ти хваления наша: Радуйся, Прородительнице вечнаго Царя. Радуйся, израстившая нам плод живота. Радуйся, верная раба Господня. Радуйся, яко блажат Тя вси роди. Радуйся, всех нас при кресте Сына Твоего усыновившая. Радуйся, всегда матернюю любовь к нам являющая. Радуйся, веры христиан вожделенная Помощнице. Радуйся, яко за всех молиши Сына Твоего Христа Бога нашего. Радуйся, Присноблаженная и Пренепорочная. Радуйся, во славе небесной одесную Бога пребывающая. Радуйся, чистотою сияющая паче солнца. Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте.
Кондак 3
Како многообразно Ти, Пречистая Владычице, укрепляла еси род человеческий в вере в Бога и Сына Твоего? Колико даровала еси Ты нам чудотворящих икон Твоих? Коль множицею Ты являлась и вьявь и в сонниих подвижником благочестия? Кто может исчислити вся чудеса Твоя? Кий глагол может вознести Тебе достойную похвалу? Кто не ублажит Тебя, Пресвятая Дево? Кии уста умолчат, егда о Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, Ангельский собор и человеческий род! Не умолчим и мы никогда, Богородице, силы Твоя глаголати недостойнии, и вопием о Тебе Богу: аллилуиа.
Икос З
Святии Игнатий Богоносец и Дионисий Ареопагит, взирающе на Тя, Пречистая Владычице, не обретоша словес описати Твой сияющий лик, и Твою божественную благодать и силу, и паства не сокрушашеся, яко не вси возмогоша зрети тя, Небесная Дево. Ты же от любви к верующим в Сына Твоего повелела еси Святому Апостолу и евангелисту Луце изображити образ Твой честный с Богомладенцем и Сыном Твоим, да вси языцы и колена земная, взирая нань, имут во вся веки возноситеся мыслию к Самой Тебе, Преблагословенная Владычице: и мы грешнии, преклоняюще колена пред сим образом, взываем Ти, Всепетая: Радуйся, рекшая к сему первописанному образу: «С ним благодать Моя и сила пребудет.» Радуйся, даровавшая его стране нашей Российстей во град святый Владимир. Радуйся, яко днесь сим образом светло красуется славнейший град Москва. Радуйся, сию иконою благодать и милость нам сугубо дарующая. Радуйся, чудотворно изобразившая Лик Свой во храме Твоем во граде Лидде. Радуйся, Апостолов и всех верных сим чудом обрадовавшая. Радуйся, поклоняющимся Тебе пред сим образом чудеса источившая. Радуйся, научившая Алостолов взывати к Тебе: «Пресвятая Богородице, помогай нам!» Радуйся, посетившая при жизни Твоей на земле Святую гору Афонскую и избравшая сие место в удел Свой. Радуйся, пославшая равноапостольную Нину просветити жребий Твой земной, страну Иверскую. Радуйся, светлое пророческое сбытие и Апостолов похвало. Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 4
Егда враг рода человеческаго возведе на христиан гонения и предаде телеса верующих на мучения и смерть, коль краты являлася еси Ты укрепительнице их в сем подвиге, наставницею в вере Христовой, подательницею им силы и премудрости. И ныне сии Святии мученицы, претерпевшия велия мучения, Христовы невесты: Екатерины, Варваро и иныя, сопутствуют Тебе в Твоих посещениих избранников Божиих на земли, и вопиют о Тебе Богу песнь: аллилуиа.
Икос 4
Благоверный и равноапостольный князь Владимир, приведый ко Христу людей земли Российской, по крещении Своем сооруди первый храм во граде Киеве в честь Пречистаго Рождества Твоего, Владычице мира, и даяще десятину стяжаний Своих на украшение Его. И от тех дней до ныне Ты, Преблагословенная, изливаеши неустанно сугубую благодать над страною нашею и даруеши ей велия милости Твоя. И яко особый дар Твоего благоволения и Твоего избрания града Киева в удел Себе, чудесно даровала еси ему чудотворный образ «Успения» Твоего и повелела еси соорудити Тебе храм во обители Святых Антония и Феодосия. Кто изочтет множество людей, кои преклоняху со слезами колена своя пред Пречистым образом сим? Кий град и кая весь не ведят о сих многочудесных образех и обители? Кто повесть вся чудеса, у сего образа явленныя? Не таим Твоих благодеяний, Пречистая, и мы, со умилением взываем Ти: Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая. Радуйся, восприемлемая от земли дланьми Сына Твоего. Радуйся, ко превышним возшедшая, наслаждаешися славы Его. Радуйся, уверившая чрез Апостола Фому о Твоем с плотию на небеса восхождении. Радуйся, престоле Господень огнезрачный, вознесенный от земли в Царствие Небесное. Радуйся, в видении показавшая образ великий Церкви КиевоПечерския. Радуйся, Сама давшая мощи Святых мучеников и злато для созидания ея. Радуйся, вручившая и Святую икону «Успения» Твоего Своими руками Святым здателям. Радуйся, чудеса показавшая на место храма Твоего с огнем небесным очистившая место сие. Радуйся, Ангелоподобное пение иноков похвалы пред Твоею чудотворною иконою «Успения» приемлющая. Радуйся, скорбь всех притекающих к Тебе в радость претворяющая. Радуйся, пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!
Кондак 5
Видяще, Всенепорочная, с высоты небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Твоим во славе пребываеши, скорбь рабов Твоих во граде Казани, яко гневнаго ради Божия посещения вера Христова поругана бысть агарянским зловерием, — благоволила еси явити икону Свою чудесы ю прославляющи, да утверждаемы знаменьми Твоя благодати христолюбивые люди верно вопиют Тебе: Радуйся, Заступнице усердная рода христианского, и Творцу всех Богу: аллилуиа.
Икос 5
Хотящи явити токи чудес всем скорбящим, печальным, обидимым и заблудшим, даровала еси, Всемилостивая Владычице, сугубую благодать Твоим чудотворным иконам, именуемые: «Всех скорбящих Радосте,» «Утоли моя печали» и «Взыскание погибших.» Все море слез пред ними пролито в скорбех и печалех сущими? Кая душа не притекала к Тебе в житии своем, припадающе к сим иконам Твоим? Чьи скорби ты не претворила еси на радость? Кому из погибающих, но молящихся Тебе, Ты не простерла еси руку помощи? Благодарим Ты, Всепетая, за вся милости, грешному роду человеческому дарованные, и всею душею вопием Ти умильно: Радуйся, благодатная Богородице Дево, всех скорбящих радосте! Радуйся, Мати милосердия! Радуйся, скорая Помощнице сущим в бедах и напастех. Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякаго зла и утоляющая наша печали! Радуйся, Твоим предстательством временная наша скорби разрушающая. Радуйся, явлением икон сих знамения благодати в Церкви являющая. Радуйся, сими яко столпом огненным, мрак греха отгоняющая. Радуйся, прославившая икону Твою, именуемую «В скорбех и печалях утешение.» Радуйся, восхваляемая в обителей на Афоне и в земли нашей пред образом Твоим «Отрадо и Утешение»! Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 6
Всем верным утешительно есть взирати на икону Твою, изреченную Тобою «Скоропослушнице,» поклонятися Тебе пред Нею, не токмо во обители Дохиарстей, но и во многих градех и весех страны нашея, взывая Ти: Радуйся, Всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая, и поя со умилением сердечным Сыну Твоему, Христу Богу нашему: аллилуиа.
Икос 6
Сила Вышняго осеняет с верою и благоговением прибегающих к Твоему Всечестному Покрову, Пречистая Владычице, и от лет древних до ныне Ты покрываеши Своим омофором весь род христианский, и наипаче страну нашу Российскую, и многия обители в ней созданныя. И люди православныя, взирающе на Твою икону, на Ней же Ты со Архангелы, Ангелы, Предтечею, Богословом и всех Святых ликом ходатайствуеши о нас пред Господом, преклонше колена и главу Своя, взывают Ти умильно: Радуйся, Радосте наша, покрывающая нас от всякаго зла честным Твоим омофором. Радуйся, святых обителей Христовых Покров и спасение. Радуйся, Святых храмов и алтарей первейшее украшение. Радуйся, благословение домов и семейств благочестивых. Радуйся, верных пастырей Церкви бодрость и вразумление. Радуйся, богобоязненных иноков и инокинь наставнице. Радуйся, явных подвижников благочестия явное укрепление. Радуйся, тайных среди мира рабов Божиих тайное вразумление. Радуйся, и нас обнаженных добрых дел не оставляющая Своим Покровом и благодатию. Радуйся, крепкая Заступнице сущих в плену и изгнании. Радуйся, неусыпающая попечительнице во узах и темницех седящих. Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!
Кондак 7
Видяще рыбарие над пучиною вод носимую невидимою силою и светом подобно солнцу сияющую Твою, Богомати, Тихвинскую икону, возопиша ко Господу: «Яви нам сей Божественный дар- не скрый сокровища, имже надеяхомся душевную нищету нашу обогатити: отри слезы и рыдания наша.».. и получив желаемое, вси возопиша Тебе, Пречистая: «Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице,» Сыну же Твоему и Богу поя песнь Ангельскую: аллилуиа.
Икос 7
Кий верный, посетив град Москву, не поклонится, Госпоже Богородице, пред Пречистыми иконами Твоими «Иверския» и «Боголюбивыя»? Кто не умилится, видя в полунощи множество людей, коленопреклоненно сретающих Твою «Иверскую» икону? Кто изочтет день и ночь лобызающих во дни празднества Твой «Боголюбивый» образ? Не отступи от нас во вся дни нашея жизни, Мати Всемилостивая, и услыши наше пение Тебе приносимое: Радуйся, Благая Заступнице, двери райския нам отверзающая. Радуйся, яко вси благоговейныя люди Московстии пред Пречистым Твоим «Иверским» образом. Радуйся, яко день и ночь Твоя икона сия приносится в дома скорбящих и болящих. Радуйся, яко чудодействовавшая сим образом еще на пути Его с Афонския горы в землю Российскую. Радуйся, повелевшая благочестивому Мануилу дати выкуп неверным, возбранявшим шествие Святыя иконы в страну Русскую. Радуйся, яко после же сугубо ему сей выкуп отдавшая. Радуйся, яко и многия списки и с иконы сея прославившая великими чудесы. Радуйся, Боголюбивая Царице Богородице, надеждо и прибежище наше! Радуйся, явившаяся князю Андрею, рекшия волю Твою и на месте явления Твоего повелевшая соорудити обитель иноческую во имя Рождества Твоего. Радуйся, изображенная на иконе Твоей, еже во граде Москве, с первосвятители Московскими, блаженными, преподобными и мученицами. Радуйся, прославившая чудесы Своими «Боголюбивыя» иконы во градех Угличе, Туле и иных. Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!
Кондак 8
Возсия нам, яко пресветлая заря, чудотворная икона Твоя «Нечаянныя Радости,» пред Нею же людие во гресех, бедах, скорбех и озлоблениих суще, многажды с верою в молитве колена преклоняют, взывая: Радуйся, нечаянную радость верным дарующая, и получившая милость Твоя, вопиют о Тебе Богу: аллилуиа.
Икос 8
Благовестник Твой Архангел Гавриил по Божию повелению дивным явлением научи нас на земли восхваляти Тя такожде, яко же Ангели воспевают Тя на небеси, даровав песнь сию: Достойно есть яко воистину блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную, и Матерь Бога нашего. И мы от дней тех, взывая Тебе выну, Всепетая, сию, Ангелом принесенную, песнь, взываем Ти такожде: Радуйся, христианом помощнице и милосердая о грешных предстательнице. Радуйся, превысшая всех сил Небесных… Радуйся, даровавшая Святей горе Афонстей, чрез многия иконы Твоя, чудотворения, благословения и вразумления. Радуйся, пророчество святаго Саввы освященнаго чрез икону Твою «Млекопитательница» исполнившая. Радуйся, моления иноков Афонских пред образом Твоим «Предвозвестительница» и изобилие елея для храма Своего давшая. Радуйся, игуменство в Хилендарском монастыре иконою Твоею «Троеручица» приявшая. Радуйся, восхваляемая предобразами Твоими «Вразумившая экклесиарха» и «Герондиса,» еже есть старица. Радуйся, именуемая «Акафистная,» рекшая от иконы Твоея старцу, чтущему Ти акафист: «Радуйся и Ты, старче Божий.» Радуйся, икону Свою «Одигитрия» чудесно преносившая двакраты из обители Ватопедской во обитель Ксенофскую. Радуйся, дивная чудеса явившая на Афоне от иконы «Закланная» и «Ктиторская.» Радуйся, дщерь царя Плакидию воспитавшая, яко жену, от посещения обителей Афонских и милостиво ей сей грех оставльшая. Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!
Кондак 9
Во дни Светлыя Пасхи, егда Церковь радостно поет о Воскресении Христовом, воспоминаем мы, Пречистая, и о Твоих чудесех, ихже ради написашася иконы Твоя «Живоносный Источник» и «Прозрение очес» и чудесно сохранися от рук иконоборца Твой образ «Сладкое лобзание,» и благодаряще Воскресителя душ и телес наших, поем Ему радостно песнь: аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещаннии не возмогут при всей любви к Тебе, Владычице, достойно наименовать Ти, Пречистая, и от избытка сердца именуют иконы Твоя многими радостными имены, каковыя приими и от нас ныне: Радуйся, «Цвете Неувядаемый,» и «Благодатное Небо.» Радуйся, «Блаженное чрево» и «Звездо Пресветлая.» Радуйся, «Радосте ангелов» и «Три радосте.» Радуйся, милостивая и «Милующая.» Радуйся, «Недремлющее око» и «Подательнице ума.» Радуйся, «Призри на смирение» и «Ключу разумения.» Радуйся, «Умягчение злых сердец» и «Спасительница утопающих.» Радуйся, «Непорочная Дево» и «Помоще в родах.» Радуйся, «Споручнице грешных» и «Целительнице.» Радуйся, «Слово плоть бысть» и «Прежде рождества и по рождестве Дево.» Радуйся, «Всеблаженны» и «Седмистрельная.» Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!
Кондак 10
Проповедит Новград преславное заступление Твое, Пречистая Владычице, како во дни нашествия врагов сильных и вооруженных, от Твоея святыя иконы «Знамения,» помощь Твою благодатную людем Твоим явила еси, враждебные полки со страхом вспять обративши, град же Твой цел и невредим от них сохраньше- да вси вопиют благодаряще Тебе: Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая, и Спасителю Богу поя: аллилуиа.

Икос 10
Силою Всевышняго действующи, Владычице Преблагая, силу естества огненнаго укрощаеши Святою иконою Твоею «Неопалимая купина» и многия чудеса содеваеши Ю во Вселенней. Такожде исчести не может разум человеческий всех благодеяний Твоих источаемых от чудотворных икон Твоих, иже пребывают на Почаевской горе, в Ченстохове, в веси Ахтырки, от именуемых «Феодоровская,» «Толгская» и иных, ихже не леть есть воспомянути. Не таим Твоих благодеяний, Всеблагословенны, и в радости сердечной вопием Тебе сицевыя хвалы: Радуйся, Благодатная Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая. Радуйся, Похвало Почаевская, надеждо наша и утешение. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная, даровавшая нам икону «Обнорскую.» Радуйся, Софие, еже есть Премудрость Божия, создавшая Себе храмы во градех: Киеве, Новеграде и иных. Радуйся, чудотворно окончившая писание иконы Твоея «Знамение» в Серафимо-Понетаевской обители. Радуйся, во Святую Киево-Братскую обитель в чудотворней иконе Своей «Киево-Братской» пришедшая и до сих пор в ней пребывающая. Радуйся, обитель инокинь собравшая окрест Твоея чудотворныя иконы, яже в «Козельщанах.» Радуйся, даровавшая утешение градем Одессе и Херсону, икону Твою «Касперовскую.» Радуйся, освятившая град Вильну образом Твоим «Острабрамская.» Пред ним же всяк благочестивый преклоняет колена своя. Радуйся, «Нерушимая стено» и «Спорительнице хлебов.» Радуйся, «Взыграние» и «Плачущая.» Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Слава и Радосте!
Кондак 11
Благочестивые пастырие и людие всякую седьмицу восхваляют Тя, Пречистая, яко «Одигитрию» — Путеводительницу- и несть кому исчислити Твоя иконы сии по всем странам христианским Тебе, Пречистая, сооруженныя. Наипаче других восхвыяет Ти благодарный град Смоленск, его же спасла еси от ига татарскаго, давши дивное повеление гласом Твоим воину Меркурию сразиться со врагом- да всяк язык взывает Тебе: Радуйся, Всеблагая Одигитрие, всемирное чудо и слышание, и поет Сыну Твоему хвалебную песнь: аллилуиа.
Икос 11
Кий глас изобразит радость избранников Божиих, егда Ты по любве Своей к ним являлася еси им на земли, укрепляя, утешая и наставляя. В ти часы небо соединяшеся с землею, и свет, паче солнечнаго, осияваше убогия келлии преподобных. И мы грешнии, воспоминая сие и причащаяся духовной сей небесной радости угодников Божиих, во смирении вопием Ти: Радуйся, повелевшая Богослову преподати учение о Святей Троице Святителю Григорию Неокессарийскому. Радуйся, наставившая в Гефсимании преподобнаго Досифея на пост и молитву, и призвавшая его во иночество. Радуйся, спасшая ученика преподобнаго Павла Препростаго от адских мучений, двакраты явившися преподобному и научивши Его молитве об усопших. Радуйся, обрадовавшая Косму Маюмскаго, рекши ему, коль приятна Тебе составленная им песнь: Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим. Радуйся, со апостолы Петром и Иоанном яве посетившая преподобнаго Сергия Радонежскаго и ученика Его Михея. Радуйся, многажды являвшаяся преподобному и Богоносному Серафиму Саровскому и давшая ему повеление об устройстве Твоего последняго жребия на земли — Серафимо-Дивеевской обители. Радуйся, в день Благовещения посетившая его со Апостолом Иоанном и Предтечею, и двенадесятью девамимученицами, и возвестившая ему о скором преселении его в небесныя обители. Радуйся, благословившая при сем и смиренную монахиню Дивеевскую Евпраксию. Радуйся, в дивных сониях являвшаяся святителю Кириллу Александрийскому, Петру Афонскому, Роману Сладкопевцу и многим иным святителем и преподобным. Радуйся, сладким Твоим гласом, исходящим от Святыя иконы Твоея Едесския, введшая во храм Алексия человека Божия. Радуйся, таковым гласом наставившая на путь покаяния преподобную Марию Египетскую. Радуйся, Пречисты Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 12
Благодать сугубую источаеши Ти, Пречистая, от иконы Твоея «Умиление,» во обители Серафимо-Дивеевской пребывающей- пред Нею же избранник Божий и Твой, предстатель Божий и Твой предстатель за землю Русскую, преподобный Серафим денно и нощно моляшеся Тебе, именуя Тя «Радостию всех радостей» и поя Тебе в пустыннем затворе Своем песнь: «Всемирную славу от человек прозябшую.» С ним же купно и мы восхваляем Тя, Пречистая Владычице, сими же словами, и приносим Богу Ангельское пение: аллилуиа.
Икос 12
Поюще Твоя неисчетныя милости, чудеса и явления, всему миру дарованныя Тобою, припадающе к Тебе во умилении сердца нашего, благодарим Тя, Пречистая Владычице, хвалим Тя, поем и превозносим имя Твое, и молим Тя, не отвержи и впредь от нас лица Твоего, заступи, защити и спаси всех нас во гресех погибающих: умири нашу жизнь, настави заблуждающихся на путь правый, воспитай в духе благочестия чад наших, укрепи наших пастырей, соблюди нас в чистой вере, да уста наша выну восхваляют Тя, Высшую небес и чистшую светлостей солнечных, таковыми гласы: Радуйся, Невесто неневестная и Царица Цариц. Радуйся, Небесный Кивоте и носило Слова Божия. Радуйся, горлице Богогласная и голубице кроткая и тихая. Радуйся, неизмеримое глубино и неизреченная тайна. Радуйся, несведомое чудо и источниче святыни. Радуйся, девствующих чистото и матерей тихое веселие. Радуйся, младенцев охранительнице и вдов защито. Радуйся, болящих здравие и пленных избавление. Радуйся, труждающихся благое покоище и ненадеющихся надеяние. Радуйся, Едина наша надежда в жизни и по отшествии нашем от земли. Радуйся, на мытарствах нас защищающая и на страшном суде Христовом наша Заступнице. Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!
Кондак 13
О, Пречистая Дево, Владычице небеси и земли! Приими от всея души нашея возносимое Тебе сие хвалебное пение и сподоби нас грешных в вечных селениих зрети Тя, нашу всемирную Славу и Радость всех радостей, поя Тебе и о Тебе Богу песнь великую, в Вышних трегубо песнословимую: аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).
Молитва
О Пресвятая Дево, Матерь Господа Вышняго, Заступнице и покрове всех к Тебе прибегающих! Призри с высоты святыя Твоея на мя грешнаго, припадающего ко пречистому образу Твоему; услыши мою теплую молитву и принеси ю пред возлюбленнаго Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа; умоли Его, да озарит мрачную душу мою светом Божественныя благодати Своея, да избавит мя от всякия нужды, скорби и болезни, да низпослет мне тихое и мирное житие, здравие телесное и душевное, да умирит страждущее сердце мое и исцелит раны его, да наставит мя на добрая дела, ум мой убо от помышлений суетных да очистит, исполнению же заповедей Своих мя научив, от вечныя муки да избавит и Своего Небеснаго Царствия да не лишит мя. О Пресвятая Богородице! Ты, Всех скорбящих Радосте, услыши и мя скорбнаго; Ты, именуемая Утоление печали, утоли и мою печаль; Ты, Купино Неопалимая, сохрани мир и всех нас от вредоносных огненных стрел врага; Ты, Взыскание погибших, не попусти и мне погибнути в бездне грехов моих. На Тя бо по Бозе вся моя надежда и упование. Буди мне в жизни временней Заступнице и о жизни вечней пред возлюбленным Сыном Твоим, Господем нашим Иисусом Христом, Ходатаица. Тебе же, Пресвятая Мати Божия, Преблагословенная Марие, благоговейно чтити до скончания дней моих. Аминь.
Силу этого Акафиста испытала на своей семье…Это единственный текст…который я выложила в этом блоге.
Продолжение следует….

Акафист сладчайшему Иисусу — это хвалебный гимн, воспевающий достоинства Спасителя

Традиция писать акафисты довольно древняя. Ещё греки сочиняли гимны в честь богов. Когда же античность осталась в прошлом, греческая культура сохранилась в других странах. Возвышенная поэзия — наше наследство от греческих поэтов. Именно она и повлияла на появление первого христианского гимна — акафиста Пресвятой Богородице.

Форма прижилась и получила название акафиста. Гимну Богородице часто подражали. Иногда удачно, иногда — посредственно. Пример хорошего церковного гимна — акафист сладчайшему Господу Иисусу Христу. Иначе и быть не могло. Ведь Спаситель заслуживал именно такого, боговдохновённого и поэтического произведения.

При чтении акафиста сладчайшему Иисусу Христу вспоминают жизнь Спасителя и его великую жертву

Тон этого акафиста восторженный, содержание — хвалебное. В нём рассказывается о жизни Иисуса Христа на земле, о его безграничной любви к людям. О той спасительной миссии, о которой повествуют канонические евангелия. Внимание уделяется и достоинства Иисуса, как человека:

  • Смирение
  • Кротость
  • Чистота
  • Человеколюбие

Автор акафиста сладчайшему Иисусу неизвестен, но он прекрасно знал Новый Завет

Об акафисте сладчайшему Господу нашему Иисусу Христу известно, что это один из самых первых церковных гимнов. Вот как протоиерей Артемий Владимиров комментирует вопрос авторства этого акафиста:

Артемий Владимиров Протоиерей Русской православной церкви

«До сих пор ученые, историки, те, кто изучают древнюю литургическую литературу, не пришли к единому мнению, кому же принадлежит Акафист, написанный в честь Господа Иисуса Христа.

Есть суждение, что это рука Исихия, пресвитера Иерусалимского, замечательного аскетического писателя раннего Средневековья, оставившего нам свои размышления о важности молитвы Иисусовой и о том, как со вниманием призываемое имя Господа Иисуса Христа благодатно и благотворно воздействует на внутренний мир христианина: просвещает его ум, умиротворяет сердце, избавляет от страстей и дурных привычек, напечатлевает в душе Христовы совершенства, или добродетели смирения, кротости, мира, чистоты, мужества, радости, рассудительности и любви.

Впрочем, не все убеждены, что авторство этого дивного по своим художественным особенностям, глубине смысла, выразительности языка, точности образов произведения принадлежит именно святому Исихию.

Ясно одно: человек, который размышлял об имени Божьем, Христе Искупителе, именуя Его то жемчужиной, то драгоценным камнем, то молнией, то Добрым Пастырем, дверью, Хлебом, Светом, был прекрасно знаком со Священным Писанием Нового Завета».

Исихий — просвитер Иерусалимский, возможно, автор акафиса сладчайшему Иисусу Христу

Акафист сладчайшему Иисусу — не единственное произведение в его честь, ещё есть канон, молитва, благодарственный акафист и др.

«Иисусе сладчайший» — одно из обращений к Иисусу Христу. Это эпитет из ранних церковных текстов. Например, благодать Святого Духа тоже называется сладкой. Даже сам Ветхий Завет утверждает, что закон Божий сладок. В честь Христа есть бесчисленное количество произведений. В честь Христа сладчайшего — поменьше, но тоже встречаются:

  • Благодарственный акафист Господу Иисусу Христу («Нетленный Царю веков, содержащий в деснице Своей…»)
  • Молитва Иисусу сладчайшему.

Приведём текст молитвы:

«Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, Источниче Премудрости и Подателю всякой благости, истинная надежда всем хотящим спастися и в разум истинный приити! Внимая призыву гласа Твоего: «Приидите ко Мне, вси труждающиеся и обремененнии, и Аз успокою Вы», к Тебе, радости вечной, молитвенно преклоняемся, простираем руце наши.

Ты, Которого возлюбила и любит смятенная душа наша, благослови нас державною десницею Твоею, как некогда благословлял детей израилевых, и щедротами милосердия Твоего осени нас. Просвети нас светом Божественного учения, дабы мы познали всесвятое имя Твое и путям правым научилися, да не погибнем от дел неправедных.

Очисти сердце наше от всякого лукавствия и похотей вредных, вселись в нас, Владыко, обитай и пребывай в нас, рабах Твоих, неразлучно даже до смерти, дабы мы, ощущая Твое присутствие, всеми силами устремлялись к Тебе, Свету неизреченному и Любви неоскудевающей.

Укрепи волю нашу весь день поучатися заповедям Твоим и непрестанно пребывать в вере, надежде и любви к Тебе, Творцу нашему и Промыслителю, и в любви к ближнему нашему».

Подаждь нам в жизни сей, временной и плачевной, всякое благо и всякую утеху, да славим имя Твое Пресвятое, во Святей Единосущней Троице почитаемое, познаваемое и поклоняемое, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

А ещё есть текст канона Иисусу Сладчайшему — тоже довольно объёмный.

Не стоит путать эти тексты и Покаянный акафист Господу («Возбранный Воеводо и Господи, Радосте кающихся рабов Твоих…») — он не содержит эпитета «Сладчайший» и предназначен для раскаивающихся.

Как читать этот акафист?

Во-первых, стоит уделить внимание позе. Акафисты принято читать стоя. Для заключительной молитвы надлежит встать на колени. Но фанатизм не нужен. Если возраст или здоровье не позволяют выполнить все детали, не нужно себя калечить. Бог всё видит и понимает.

Акафисты принято читать стоя

Во-вторых, важен внутренний настрой. Снова процитируем протоиерея Артемия Владимирова:

«Акафист Спасителю, как мы с вами выясняем, имеет некое чудесное, чудотворное свойство воздействовать на внутренний, нравственный мир человека и просвещать его благодатью Духа Святого. Вот почему жалко-жалко тех людей, которые иногда даже священникам признаются: «И что это, батюшка, мы всю жизнь читаем одни и те же молитвы: утром – утренние, вечером – вечерние? Вот и Акафисты Богородице, Спасителю – ду-ду-ду, ду-ду-ду, как об стенку горох».

Печально, друзья, слушать эти слова, потому что Богу нужен не объем прочитанных нами страниц молитвослова, но внимательное, вдумчивое, разумное, я бы сказал, трепетное и благоговейное предстояние Ему Самому. А так как наши помыслы разбегаются, сердце, словно морская гладь, волнуется, мы приступаем к молитве, облепленные, словно мухами, какими-то мечтаниями, воспоминаниями, то у нас не получается установить золотую ниточку общения с Творцом – мысли путаются, слова застревают в гортани.

Вот почему, взяв Акафист Спасителю, написанный святым человеком, сердце которого стало тростью книжника-скорописца, в сердце которого невидимо почивал Сам Господь Бог, мы, едва лишь прочитаем первый кондак и икос, ощущаем благодатное изменение внутри самих себя. Лишь следуя умом за каждым словом, доводя читаемое до ума и сердца, мы как будто обретаем крылья, с помощью которых нам дано восходить от земли до неба.

Перед нами сам собой наводится некий благодатный мост, соединяющий время и вечность».

>Где можно его читать?

Нет строгих предписаний, читать акафист дома или в церкви. Отдельные священники отмечают пользу чтения в уединении.

Акафист сладчайшему Господу нашему Иисусу Христу в современном переводе

При чтении акафиста полезно сосредоточиться на его смысле и погрузиться в атмосферу. Церковный язык может значительно усложнить эту задачу. Поэтому для вдумчивого чтения стоит ознакомиться с современным переводом.

Для начала оригинальный текст кондака 1:

Возбранный Воеводо и Господи, ада победителю, яко избавлься от вечныя смерти, похвальная восписую Ти, создание и раб Твой; но, яко имеяй милосердие неизреченное, от всяких мя бед свободи, зовуща: Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Переводится это так:

Обороняющий меня Воевода и Господь, ада победитель! Избавившись от вечной смерти, хвалебные песни посвящаю Тебе я, создание и раб Твой. Ты же, как имеющий милосердие неизречённое, от всяких напастей освободи меня, взывающего: «Иисусе, Сын Божий, помилуй меня!»

Обратимся к оригиналу икоса 1:

Ангелов Творче и Господи cил, отверзи ми недоуменный ум и язык на похвалу пречистаго Твоего имене, якоже глухому и гугнивому древле слух и язык отверзл еси, и, глаголаше зовый таковая: Иисусе пречудный, aнгелов удивление; Иисусе пресильный, прародителей избавление. Иисусе пресладкий, патриархов величание; Иисусе преславный, царей укрепление.

Иисусе прелюбимый, пророков исполнение; Иисусе предивный, мучеников крепосте. Иисусе претихий, монахов радосте; Иисусе премилостивый, пресвитеров сладосте. Иисусе премилосердый, постников воздержание; Иисусе пресладостный, преподобных радование. Иисусе пречестный, девственных целомудрие; Иисусе предвечный, грешников спасение. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Современным языком этот текст выглядит так:

Ангелов Творец и Господь небесных Сил! Ум мой немощный открой и развяжи язык на хвалу пречистого Твоего имени, как некогда глухому и косноязычному Ты слух открыл и язык развязал, и говорил он, так возглашая:

Иисусе пречудный, Ангелов удивление; Иисусе пресильный, прародителей избавление.

Иисусе пресладкий, патриархов величание; Иисусе преславный, царей укрепление.

Иисусе прелюбимый, пророков исполнение; Иисусе предивный, мучеников крепость.

Иисусе претихий, монахов радость; Иисусе премилостивый, пресвитеров услада.

Иисусе премилосердный, постников воздержание; Иисусе пресладостный, преподобных веселие.

Иисусе пречестной, девственных целомудрие; Иисусе предвечный, грешников спасение.

Иисусе, Сын Божий, помилуй меня.

Также хорошо для начала послушать акафист в правильном исполнении:

Текст акафиста Сладчайшему Господу нашему Иисусу Христу

Кондак 1

Возбранный Воеводо и Господи, ада победителю, яко избавлься от вечныя смерти, похвальная восписую Ти, создание и раб Твой; но, яко имеяй милосердие неизреченное, от всяких мя бед свободи, зовуща: Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Икос 1

Ангелов Творче и Господи cил, отверзи ми недоуменный ум и язык на похвалу пречистаго Твоего имене, якоже глухому и гугнивому древле слух и язык отверзл еси, и, глаголаше зовый таковая: Иисусе пречудный, aнгелов удивление; Иисусе пресильный, прародителей избавление. Иисусе пресладкий, патриархов величание; Иисусе преславный, царей укрепление. Иисусе прелюбимый, пророков исполнение; Иисусе предивный, мучеников крепосте. Иисусе претихий, монахов радосте; Иисусе премилостивый, пресвитеров сладосте. Иисусе премилосердый, постников воздержание; Иисусе пресладостный, преподобных радование. Иисусе пречестный, девственных целомудрие; Иисусе предвечный, грешников спасение. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 2

Видя вдовицу зельне плачущу, Господи, якоже бо тогда умилосердився, сына ея на погребение несома воскресил еси; сице и о мне умилосердися, Человеколюбче, и грехми умерщвленную мою душу воскреси, зовущую: Аллилуиа.

Икос 2

Разум неуразуменный разумети Филипп ища, Господи, покажи нам Отца, глаголаше; Ты же к нему: толикое время сый со Мною, не познал ли еси, яко Отец во Мне, и Аз во Отце есмь? Темже, Неизследованне, со страхом зову Ти: Иисусе, Боже предвечный; Иисусе, Царю пресильный. Иисусе, Владыко долготерпеливый; Иисусе, Спасе премилостивый. Иисусе, хранителю мой преблагий; Иисусе, очисти грехи моя. Иисусе, отыми беззакония моя; Иисусе, отпусти неправды моя. Иисусе, надеждо моя, не остави мене; Иисусе, помощниче мой, не отрини мене. Иисусе, Создателю мой, не забуди мене; Иисусе, Пастырю мой, не погуби мене. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 3

Силою свыше апостолы облекий, Иисусе, во Иерусалиме седящия, облецы и мене, обнаженнаго от всякаго благотворения, теплотою Духа Святаго Твоего и даждь ми с любвью пети Тебе: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй богатство милосердия, мытари и грешники, и неверныя призвал еси, Иисусе; не презри и мене ныне, подобнаго им, но, яко многоценное миро, приими песнь сию: Иисусе, сило непобедимая; Иисусе, милосте безконечная. Иисусе, красото пресветлая; Иисусе, любы неизреченная. Иисусе, Сыне Бога Живаго; Иисусе, помилуй мя грешнаго. Иисусе, услыши мя в беззакониих зачатаго; Иисусе, очисти мя во гресех рожденнаго. Иисусе, научи мя непотребнаго; Иисусе, освети мя темнаго. Иисусе, очисти мя сквернаго; Иисусе, возведи мя блуднаго. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 4

Бурю внутрь имеяй помышлений сумнительных, Петр утопаше; узрев же во плоти Тя суща, Иисусе, и по водам ходяща, позна Тя Бога истиннаго и, руку спасения получив, рече: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша слепый мимоходяща Тя, Господи, путем вопияше: Иисусе, Сыне Давидов, помилуй мя! И, призвав, отверзл еси очи его. Просвети убо милостию Твоею очи мысленныя сердца и мене, вопиюща Ти и глаголюща: Иисусе, вышних Создателю; Иисусе, нижних Искупителю. Иисусе, преисподних потребителю; Иисусе, всея твари украсителю. Иисусе, души моея утешителю; Иисусе, ума моего просветителю. Иисусе, сердца моего веселие; Иисусе, тела моего здравие. Иисусе, Спасе мой, спаси мя; Иисусе, свете мой, просвети мя. Иисусе, муки всякия избави мя; Иисусе, спаси мя, недостойнаго. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 5

Боготочною Кровию якоже искупил еси нас древле от законныя клятвы, Иисусе, сице изми нас от сети, еюже змий запят ны страстьми плотскими, и блудным наваждением, и злым унынием, вопиющия Ти: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше отроцы еврейстии во образе человечестем Создавшаго рукою человека, и Владыку разумевше Его, потщашася ветвьми угодити Ему, осанна вопиюще. Мы же песнь приносим Ти, глаголюще: Иисусе, Боже истинный; Иисусе, Сыне Давидов. Иисусе, Царю преславный; Иисусе, Агнче непорочный. Иисусе, Пастырю предивный; Иисусе, хранителю во младости моей. Иисусе, кормителю во юности моей; Иисусе, похвало в старости моей. Иисусе, надежде в смерти моей; Иисусе, животе по смерти моей. Иисусе, утешение мое на суде Твоем; Иисусе, желание мое, не посрами мене тогда. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 6

Проповедник богоносных вещание и глаголы исполняя, Иисусе, на земли явлься и с человеки Невместимый пожил еси, и болезни наша подъял еси, отнюдуже ранами Твоими мы исцелевше, пети навыкохом: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия вселенней просвещение истины Твоея, и отгнася лесть бесовская: идоли бо, Спасе наш, не терпяще Твоея крепости, падоша. Мы же, спасение получивше, вопием Ти: Иисусе, истино, лесть отгонящая; Иисусе, свете, превышший всех светлостей. Иисусе, Царю, премогаяй всех крепости; Иисусе, Боже, пребываяй в милости. Иисусе, Хлебе Животный, насыти мя алчущаго; Иисусе, источниче разума, напой мя жаждущаго. Иисусе, одеждо веселия, одей мя тленнаго; Иисусе, покрове радости, покрый мя недостойнаго. Иисусе, подателю просящим, даждь мне плач за грехи моя; Иисусе, обретение ищущим, обрящи душу мою. Иисусе, отверзителю толкущим, отверзи сердце мое окаянное; Иисусе, Искупителю грешных, очисти беззакония моя. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 7

Хотя сокровенную тайну от века открыти, яко овча на заколение веден был еси, Иисусе, и яко агнец прямо стригущаго его безгласен, и яко Бог из мертвых воскресл еси, и со славою на небеса вознеслся еси, и нас совоздвигл еси, зовущих: Аллилуиа.

Икос 7

Дивную показа тварь, явлейся Творец нам: без семене от Девы воплотися, из гроба, печати не рушив, воскресе, и ко апостолом, дверем затворенным, с плотию вниде. Темже чудящеся, воспоим: Иисусе, Слове необыменный; Иисусе, Слове несоглядаемый. Иисусе, сило непостижимая; Иисусе, мудросте недомыслимая. Иисусе, Божество неописанное; Иисусе, господство неисчетное. Иисусе, царство непобедимое; Иисусе, владычество безконечное. Иисусе, крепосте высочайшая; Иисусе, власте вечная. Иисусе, Творче мой, ущедри мя; Иисусе, Спасе мой, спаси мя. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 8

Странно Бога вочеловечшася видяще, устранимся суетнаго мира и ум на Божественная возложим. Сего бо ради Бог на землю сниде, да нас на небеса возведет, вопиющих Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь бе в нижних, и вышних никакоже отступи Неисчетный, егда волею нас ради пострада, и смертию Своею нашу смерть умертви, и воскресением живот дарова поющим: Иисусе, сладосте сердечная; Иисусе, крепосте телесная. Иисусе, светлосте душевная; Иисусе, быстрото умная. Иисусе, радосте совестная; Иисусе, надеждо известная. Иисусе, памяте предвечная; Иисусе, похвало высокая. Иисусе, славо моя превознесенная; Иисусе, желание мое, не отрини мене. Иисусе, Пастырю мой, взыщи мене; Иисусе, Спасе мой, спаси мене. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 9

Все естество ангельское безпрестани славит пресвятое имя Твое, Иисусе, на небеси: Свят, Свят, Свят, вопиюще; мы же, грешнии на земли бренными устнами вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанны, якоже рыбы безгласныя видим о Тебе, Иисусе, Спасе наш: недоумеют бо глаголати, како Бог непреложний и человек совершенный пребываеши? Мы же таинству дивящеся, вопием верно: Иисусе, Боже предвечный; Иисусе, Царю царствующих. Иисусе, Владыко владеющих; Иисусе, Судие живых и мертвых. Иисусе, надеждо ненадежных; Иисусе, утешение плачущих. Иисусе, славо нищих; Иисусе, не осуди мя по делом моим. Иисусе, очисти мя по милости Твоей; Иисусе, отжени от мене уныние. Иисусе, просвети моя мысли сердечныя; Иисусе, даждь ми память смертную. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 10

Спасти хотя мир, Восточе востоком, к темному западу — естеству нашему пришед, смирился еси до смерти; темже превознесеся имя Твое паче всякаго имене, и от всех колен небесных и земных слышиши: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Превечный, Утешителю, Христе истинный, очисти ны от всякия скверны, якоже очистил еси десять прокаженных, и исцели ны, якоже исцелил еси сребролюбивую душу Закхеа мытаря, да вопием Ти, во умилении зовуще: Иисусе, сокровище нетленное; Иисусе, богатство неистощимое. Иисусе, пище крепкая; Иисусе, питие неисчерпаемое. Иисусе, нищих одеяние; Иисусе, вдов заступление. Иисусе, сирых защитниче; Иисусе, труждающихся помоще. Иисусе, странных наставниче; Иисусе, плавающих кормчий. Иисусе, бурных отишие; Иисусе Боже, воздвигни мя падшаго. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 11

Пение всеумиленное приношу Ти недостойный, вопию Ти яко хананеа: Иисусе, помилуй мя; не дщерь бо, но плоть имам страстьми люте бесящуюся и яростию палимую, и исцеление даждь вопиющу Ти: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательна светильника сущим во тьме неразумия, прежде гоняй Тя Павел, богоразумнаго гласа силу внуши и душевную быстроту уясни; сице и мене темныя зеницы душевныя просвети, зовуща: Иисусе, Царю мой прекрепкий; Иисусе, Боже мой пресильный. Иисусе, Господи мой пребезсмертный; Иисусе, Создателю мой преславный. Иисусе, Наставниче мой предобрый; Иисусе, Пастырю мой прещедрый. Иисусе, Владыко мой премилостивый; Иисусе, Спасе мой премилосердый. Иисусе, просвети моя чувствия, потемненныя страстьми; Иисусе, исцели мое тело, острупленное грехми. Иисусе, очисти мой ум от помыслов суетных; Иисусе, сохрани сердце мое от похотей лукавых. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 12

Благодать подаждь ми, всех долгов решителю, Иисусе, и приими мя кающася, якоже приял еси Петра, отвергшагося Тебе, и призови мя унывающаго, якоже древле Павла, гоняща Тя, и услыши мя, вопиюща Ти: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое вочеловечение, восхваляем Тя вси, и веруем со Фомою, яко Господь и Бог еси, седяй со Отцем и хотяй судити живым и мертвым. Тогда убо сподоби мя деснаго стояния, вопиющаго: Иисусе, Царю предвечный, помилуй мя; Иисусе, цвете благовонный, облагоухай мя. Иисусе, теплото любимая, огрей мя; Иисусе, храме предвечный, покрый мя. Иисусе, одеждо светлая, украси мя; Иисусе, бисере честный, осияй мя. Иисусе, каменю драгий, просвети мя; Иисусе, солнце правды, освети мя. Иисусе, свете святый, облистай мя; Иисусе, болезни душевныя и телесныя избави мя. Иисусе, из руки сопротивныя изми мя; Иисусе, огня неугасимаго и прочих вечных мук свободи мя. Иисусе, Сыне Божий, помилуй мя.

Кондак 13

О, пресладкий и всещедрый Иисусе! Приими ныне малое моление сие наше, якоже приял еси вдовицы две лепте, и сохрани достояние Твое от враг видимых и невидимых, от нашествия иноплеменних, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя раны, и грядущия изми муки всех, вопиющих Ти: Аллилуиа, aллилуиа, aллилуиа.

Этот Кондак читается трижды, затем читается икос 1-й и кондак 1-й.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *