Антипа пергамский священномученик

Святой Антипа жил в I в. и служил епископом Пергамской Церкви в Малой Азии. В Откровении апостола Иоанна Богослова о священномученике Антипе говорится так: «у вас, где живет сатана, умерщвлен верный свидетель Мой Антипа» (Откр. 2, 13). Эти слова дают некоторое представление о нравах идолопоклонников – жителей Пергама.
Антипа, проповедовавший среди них христианское учение, был обвинен языческими жрецами в том, что из-за него их «боги» оставили Пергам без своего покровительства. Правитель города потребовал, чтобы Антипа отрекся от Христа, но он остался верен Господу. Тогда его бросили внутрь раскаленного медного быка, где после долгих мучений страдалец скончался с молитвой на устах (около 68 г.). Святого похоронили в Пергаме, а в V в. над его могилой был построен храм. При мироточивых мощах мученика происходило множество исцелений болящих.
Традиция обращения к священномученику Антипе как к святому, молитвы которого помогают при зубной боли, воспринята из греческих источников русскими богослужебными книгами. Ему молятся об исцелении и от прочих телесных болезней, душевных недугов, о даровании здравия, помощи во всех добрых делах, тихой и безмятежной жизни во благочестии и чистоте, а также о многом другом.

Молитва священномученику Антипе,
епископу Пергамскому

О преславный священномучениче Антипо, скорый помощниче христианом в болезнех! Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия врачевати и разслабленныя укрепляти. Сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз немощный (или немощная) прибегаю и твой досточтимый образ со благоговением лобызая (или лобызающи), молюся: твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне, болящему (или болящей), исцеление от удручающия мя зубныя болезни, аще бо и недостоин (или недостойна) есмь тебе, благостнейшаго отца и приснаго заступника моего; но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна (или достойну) твоего заступления чрез мое обращение от злых дел ко благому житию, уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако, тихое и безмолвное житие пожив (или поживши) во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Житие священномученика Антипы

Икона Священномученика Антипы Пергамского

Пергам, основанный в XII веке до нашей эры эллинами, располагался на территории нынешней Турции, его руины сохранились на северо-западе города Бергама, который теперь находится в 26 километрах от Эгейского моря.
Во времена святого мученика Антипы, епископа Пергамского, который основал в Пергаме христианскую общину, население города было преимущественно языческим. Это были суровые для христиан времена – в середине I века после Рождества Христова в Риме правил император Нерон, чья жестокость приводила в ужас и отчаяние даже его сограждан языческой веры, ибо его злодеяния, развратный образ жизни, разбойные действия против жителей Рима, в том числе высокого происхождения, не имели границ. Ближе к концу своего царствования, которое, кстати сказать, закончилось постыдно и бесславно, он начал массовые истребления христиан, подавая жестокий пример своим наместникам-вассалам, стремившимся в первую очередь уничтожить первых пастырей, – именно при Нероне были умерщвлены апостолы Петр и Павел.
А святой епископ Антипа Пергамский обладал такой чистотой и силой веры, такой любовью ко Господу, что бесы не выносили его присутствия. О том, как возлюблен был Богом Антипа, в то время, о котором повествуется, уже глубокий старец, есть свидетельство в Откровении Иоанна Богослова, посланном апостолу Господом во время ссылки святого Иоанна-евангелиста на Патмос1, где он пребывал в одной из пещер острова. Там апостол Иоанн, любимый Господень ученик, услышал в словах Откровения о мученической гибели епископа Пергамского, где тот был назван «верным Его свидетелем» (Откр. 2:12-13).
В Пергаме того времени было множество храмов, где находились языческие капища с идолами. В видениях, приходивших к жрецам идолов, в которых обитали бесы, принимаемые язычниками за их богов, те нашептывали им, что из-за присутствия в Пергаме Антипы, действия его проповеди они не могут ни вкусить от жертв, приносимых им в поклонение, ни почувствовать запахов жертвенного дыма. И даже говорили, что вынуждены вообще покинуть пергамские капища – так досаждал им светоч христианской веры. Опасаясь, что языческая вера окончательно пошатнется, жрецы явились к военному правителю Пергама и рассказали ему о посетивших их видениях. Впрочем, не исключено, что ими руководили и другие помышления: в Пергаме была основана школа бога врачевания Эскулапа и существовал его храм – Асклепиум, с капищем, посвященным ему, символом которого была живая змея. Жрецы лечили приходящих средствами, которые якобы открывал им сам Эскулап, умывали их водой из родника, протекающего рядом, но не всегда врачевание давало нужный результат.
Поскольку после упокоения святого Антипы от его гробницы происходили чудесные исцеления, некоторые его жизнеописатели предполагают, что он обладал даром исцеления и при жизни, что вполне логично, исходя из свидетельства о его чудесной способности изгонять слуг врага человеческого. Дар же исцеления недугующих, дарованный Господом святым Его, всегда приносил добрые плоды в самых тяжелых, смертельных случаях. И, конечно же, не исключено, что святой Антипа имел и при жизни такой дар и исцелял тех, кто приходил к нему, и чудесные выздоровления наглядно свидетельствовали о Христе как о Боге истинном, что отнимало прихожан у служителей Эскулапа и обращало души и умы жителей Пергама к христианской вере.
Так или иначе, но и во времена усиления гонений на христиан община епископа Пергамского пополнялась благодаря его сердечным и искренним проповедям, здесь совершались таинства Крещения и Причастия и все более укреплялась истинная Вера.
И вот, как было сказано, жрецы рассказали обо всем, что слышали в видениях, и правителю Пергама, и всему народу. Язычники, лишенные возможности приносить жертвы своим богам, схватили святого Антипу и привели его к начальнику города, который обвинил святого в волшебстве, в том, что он лишает жителей Пергама, исповедующих язычество, защиты со стороны их идолов, и пригрозил старцу мучениями. Ответ святого был кротким, но твердым: он сказал, что как христианин не станет подчиняться языческому нечестию, и спросил у правителя, как могут такие «всесильные» боги бежать от лица простого человека, оставляя целый город на произвол судьбы? А затем призвал и военачальника, и весь народ оставить язычество и уверовать во Христа – единственного Спасителя.
Эти искренние и мудрые слова не достигли души жестокосердного правителя. Он вновь стал требовать отказа святого от его преданности Господу и принятия им языческих традиций, на что святой снова отвечал неколебимым отказом и обличал языческих богов и все пороки, от них приходящие, призывая принять Христово вероучение.

Икона Священномученика Антипы Пергамского

Но все его доводы не находили отклик в сердцах ослепленной яростью толпы языческого Пергама. Среди многих храмов в городе был храм Артемиды, около него находился пустотелый медный вол, в спине которого было отверстие. Под брюхом вола разжигали огонь, медь быстро раскалялась, и в воловье чрево бросали жертвоприношения богине. Вола раскалили и бросили внутрь святого Антипу, но в этом жаре он благодарил Господа за то, что Он сподобил его мученичества во славу Божию, молился о том, чтобы Господь принял его дух, и еще – обо всём мире и об укреплении веры всех христиан. А помолившись, святой епископ Антипа Пергамский отошел к Господу, Которому честно и самоотверженно служил, любя Его всем сердцем больше жизни, как бы уснув спокойным сном.
Когда же мучители святого разошлись, то христиане с почестями погребли мощи святого в Пергаме, в месте их христианских собраний. И священные останки начали источать благоуханное миро, от которого происходили многие исцеления.
По одним данным, более многочисленным, святой Антипа Пергамский почил в 68 году от Рождества Христова при императоре Нероне, по другим предположениям – это случилось позже, в 81 году, когда царствовал император Домициан, заточивший в 95 году на Патмосе Иоанна Богослова.
Священномученик Антипа, епископ Пергамский, весьма почитаем в христианском мире. Над его гробницей в V веке в Пергаме был выстроен храм. Медного вола, в котором святой был замучен, перевезли в Константинополь. В IX веке в Константинополе возвели храм во имя святого Антипы. Поскольку имя святого тесно связано Господним словом с именем Иоанна Богослова, святой Антипа Пергамский был особенно почитаем и в церкви, возведенной в честь святого апостола-евангелиста.

Ныне на острове Патмос, рядом с пещерой, в которой Иоанн Богослов получил Откровение от Господа, находится древняя обитель в честь апостола, где среди других святынь хранится глава святого Антипы.
Во времена Ивана Грозного – и ранее того – святой Антипа Пергамский был весьма почитаем на Руси. Сам царь Иван Васильевич хранил в числе родовых святынь окованный серебром зуб святого Антипия – «Онтипия Великого».
А сейчас в Москве в Колымажном переулке, рядом с ГМИИ им. А.С. Пушкина стоит красивая светлая церковь – храм Священномученика Антипы на Колымажном дворе, иначе – Антипьевская церковь.
События из истории храма сщмч. Антипы в Колымажном переулке

Храм священномученика Антипы на Колымажном дворе

Это место находится в Москве недалеко от Кремля, и в XVI веке здесь на Колымажном дворе для царских конюхов была выстроена деревянная церковь, которую они – люди не бедные! – вскоре заменили на каменную. Поскольку с восточной стороны церковь соседствовала с усадьбой Скуратовых, предполагается, что и они внесли в её строительство немалую лепту.
Архитектура храма необычна – в ней два алтаря: большой, освященный в честь священномученика Антипы, и малый, который имеет отдельную глухую главку2 – в честь святого Григория Декаполита3. Говорят, что в этом храме Иоанн Грозный венчался с одной из своих жен, но серьезных исторических свидетельств тому пока не найдено.
В храм, посвященный святому Антипе, приезжал мучимый зубной болью люд со всей столицы и ее окрестностей. Ему молились об исцелении и от других болезней москвичи всех сословий. Поскольку Кремль и Патриарший двор были совсем рядом, отпевания нередко здесь совершал сам патриарх.
История храма связана со многими славными именами Российской державы. За время ее дореволюционного существования в разное время прихожанами Антипьевской церкви были владельцы дворянских усадеб Москворечья, расположенных вблизи нее: Апраксины, Лопухины, Оболенские. В первые годы прошлого века в приходе Антипьевской церкви жил Валентин Александрович Серов – крупный живописец и график, известный мастер портрета.
Архитектурный облик храма не остался неизменным: в XVIII веке к нему постепенно пристроили новые приделы – святого Николая Чудотворца, затем великомученицы Екатерины и Рождества Иоанна Предтечи.
Когда рядом началось строительство Музея изящных искусств – ныне ГМИИ имени А.С. Пушкина, его большое и тяжелое здание несколько «придавило» небольшую по размерам церковь, но одновременно подчеркнуло ее изящество.
Храм постигла участь многих храмов в постреволюционное время – он был закрыт в 1929 году, но, слава Богу, его не сравняли с землей, как многие храмы в Москве и по всей России. В том же году, по решению президиума Моссовета, его передали Художественным курсам Ассоциации художников революции, и он был превращен в жилые помещения, а затем здание стало использоваться как подсобное для ГМИИ имени А.С. Пушкина.
Когда в России конца XX века случились большие перемены и вернулась возможность открытого следования православной вере, в 1991 году при храме, пока еще принадлежавшем ГМИИ, была создана община, настоятелем которой был назначен протоиерей Владимир Волгин. Он является настоятелем храма и по сей день.

Икона сщмч. Антипы «кузнецовского письма» преподнесена в дар храму свщч. Антипы на Колымажном дворе.
Кристина Кондратьева, автор проекта «Икона XXI века. Кузнецовское письмо» и старший священник иерей Дмитрий

Радостное событие передачи храма Русской Православной Церкви состоялось 25 февраля 2005 года, в день памяти Иверской иконы Божьей Матери и святителя Алексия, митрополита Московского. 24 апреля того же года в день памяти сщмч. Антипы, еп. Пергамского, совпавший с празднованием Входа Господня в Иерусалим, в храме была совершена Божественная литургия – первая после перерыва в 76 лет.
Издревле русский православный храм – не только место, где совершаются богослужения, но место утешения и помощи в ежедневной мирской жизни прихожан. По инициативе ассоциации частных стоматологических клиник г. Москвы, на основании Соглашения о сотрудничестве между Стоматологической ассоциацией России (СТАР) и православным приходом храма Священномученика Антипы на Колымажном дворе от 24 апреля 2006 года (сведения с сайта храма) и по благословению протоиерея Владимира Волгина основано Общество православных стоматологов города Москвы.
Также храм активно занимается делами милосердия, оказывая социальную помощь в затруднительных ситуациях и прихожанам, и тем, кто обращается за помощью. Для ребят в Тверской области недалеко от села Рождествено организуется летний лагерь совместно с православной школой села и «Русской школой» в городе Твери. И это не весь список добрых дел любви и милосердия к ближнему, которыми заняты священники храма – протоиерей Владимир Волгин и старший священник иерей Дмитрий Рощин.
В настоящий момент в храме активно ведутся восстановительные работы. Священники и прихожане храма просят Вашего материального и молитвенного участия в деле воссоздания уникального архитектурного и духовного памятника.
А 24 декабря 2011 года, на 28-й cедмице по Пятидесятнице, мы преподнесли в дар храму икону священномученика Антипы, написанную Юрием Кузнецовым. Отец Димитрий выразил свою радость, отметив, что от иконы идут свет и благость.
Какое чудо произошло
Известны случаи, когда при чтении акафиста священномученику Антипе перед иконой его проходила самая невыносимая зубная боль, даже исчезал флюс. При мощах святого часто фиксировались подобные и другие исцеления.
Но вот еще одно событие начала XIX века, которое вошло в историю и подтверждено современниками, – явление священномученика Антипы паломникам, возвращавшимся из Святой земли. Есть в Воронежской губернии, на юге ее недалеко от Богучар, Антипьев источник, и с ним связано свидетельство о таком чуде.

Икона Священномученика Антипы в храме свщч. Антипы на Колымажном дворе

Из Святых земель возвращались домой паломники. Усталые, исходившие обувь, они решили идти к своему Богучаровскому уезду не по привычному маршруту, каким ходили до них раньше, а срезать угол, не заходя, как это водилось, к святым мощам Иоасафа Белгородского. По пути они увидели сильный родник, который бил так, что вокруг образовалось небольшое озерцо. Они обрадовались, напились, умылись, поели и расположились на ночлег.
Рано утром первым поднялся староста. Странно, но усталости как не бывало, хотя сон на твердой земле был недолгим, и усталость за оба конца долгого пути накопилась немалая – а тут вся прошла… Он подошел к криничке и вдруг среди утреннего сияния первых лучей, упавших в маленький водопад, различил человеческую фигуру, одетую в епископское одеяние. Паломник испытал глубокий трепет, стал креститься, взывая к Господу. Подошли и его спутники и увидели то же, что и он, и их также охватил трепет. Но, главное, никто не мог вспомнить, какой же это был святой – они такого раньше не видели. И еще чудо случилось – все царапины, ссадины, натертости на ногах – всё прошло, и сил прибавилось, и усталость – как рукой сняло. Они взяли с собою воды из того дивного родника, а придя в Богучары и переночевав у церкви, зашли перед дорогой в храм и увидели в притворе с левой стороны образ того же самого святого, и прочитали, что это – священномученик Антипа, епископ Пергамский, а источник тот теперь называется Антипьевым.
Значение иконы
Значение иконы святого, конечно же, не исчерпывается только теми чудотворными качествами, которыми наделяет Господь своих святых, как Он наделил даром исцеления от зубной боли и прочих болезней священномученика Антипу и святые его мощи. Читая житие и молясь словами акафиста святому Антипе, мы знакомимся с ним как с одним из высочайших образцов любовной преданности Богу и беззаветного служения Ему. Так, узнавая о нём, мы узнаем его. А молитвенный взгляд на икону, перед которой мы трепетно стоим лицом к лицу со святым, направляет нашу молитву к надежде, что молитва с верою будет услышана и донесена до Престола Божия.
_________________________________________
1 Патмос — небольшой греческий остров на юго-востоке Эгейского моря. Здесь в находится крупный монастырь Иоанна Богослова, основанный святым Христодулом в 1088 году. Был местом ссылки римлянами христиан.
2 Глухая главка – глухой купол, покрывающий барабан, у такого купола лишь декоративное назначение: он не используется для освещения внутреннего интерьера храма.
3 Преподобный Григорий Декаполит – христианский подвижник VIII—IX веков, аскет, память его совершается 20 ноября (ст.ст.)/3 декабря(н.ст.).

Кондак 1

Возбранный чудотворче и изрядный недугов целебниче, по данней ти от Господа благодати, яко имеяй дерзновение к Подателю здравия, от всяких нас бед и недугов свободи, да зовем ти:

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Икос 1

Ангелов и всея твари Содетель, явивый тя Церкви Святей всесветлаго светильника веры и за веру твердейшаго адаманта – священномученика, научает нас восхваляти подвиги твоя и воспевати тя, священномучениче Антипо, сице:

Радуйся, богомудрый наставниче Православныя веры.

Радуйся, яко источил еси peки учения, верных напаяющия.

Радуйся, яко мутныя воды многобожия потребил еси.

Радуйся, яко демоном служащия чествовати Бога Истиннаго научил еси.

Радуйся, яко из глубины безбожия извлекл еси заблуждшия человеки и наставил еси их на путь спасения.

Радуйся, яко дреманием нечестия одержимыя возбудил еси к разуму истиннаго Боговедения.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 2

Видя лютое гонение неправедных на благочестивыя христианы, не убоялся еси прещения их и мучительства, богоизбранне, но дерзновенно пред лицем их Истиннаго Бога исповедал еси, вразумляя тех обратитися от суетных идол ко Христу Спасителю и выну пети Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Среди язык, седящих во тьме и сени смертней, сохранив непорочность жития твоего, святе Антипо, Ангелом сожитель быти сподобился еси и с ними воспевати Троическую песнь Богу на небеси, услыши нас, поющих ти на земли похвальная пения сия:

Радуйся, житию бесплотных поревновавый.

Радуйся, чистотою Ангелом уподобивыйся.

Радуйся, во плоти явивыйся яко бесплотен.

Радуйся, в теле поживый духовно, на земли небесно.

Радуйся, небесный человече.

Радуйся, земный Ангеле.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 3

Силою благодати Божией, еще сый в телеси, возсиял еси яко солнце, всех просвещая и разгоняя глубокую нощь безбожия. Сего ради, почитая тя, яко сопрестольника Апостолов и целеб подателя, воспеваем Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея неусыпное попечение о спасении душ во тьме идолослужения погибающих, богомудре Антипо, не преставал еси призывати тех к богоугодней жизни, подавая собою пример совершеннаго благочестия христианскаго; сего ради усердно приносим ти похвалы сия:

Радуйся, образе жития праведнаго.

Радуйся, указателю неверным стези, ведущей к небеси.

Радуйся, верным ко спасению путеводителю.

Радуйся, прилежный вразумителю заблуждающихся.

Радуйся, во обращении идолопоклонников к вере во Христа явивый самоотвержение всецелое.

Радуйся, архиерею Божий, добре упасший словесное стадо твое.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 4

Велия буря ярости Дометиана, дышащаго убийством, восшуме на храм души твоея, святе Антипо, но того не возможе поколебати, основан бо бе на твердом веры Христовы камени, на немже ты, богоизбранне, неподвижно пребывая, укрепляющему тя Господу Иисусу воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше от тебе нечестивый игемон и жрецы идольстии словеса премудрости, распыхахуся на тя злобою, паче же егда рекл еси: «Едино то веждь, о, игемоне, яко христианин аз есмь, царскому же велению безумному и нечестивому повинутися отнюдь не изволяю». Сие убо воспоминая, взываем ти сице:

Радуйся, веру во Христа до смерти сохранивый добре.

Радуйся, силою свыше на брань противу мучителей препоясанный.

Радуйся, победоносною славою от Христа Победителя облеченный.

Радуйся, Апостолов во исповедании Христа подражателю.

Радуйся, страстем Христовым сопричастниче.

Радуйся, кровию своею утвердивый правоверие.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 5

Боготочный источник дивных чудес явился еси, достославне Антипо: приял еси от Господа дар недуги врачевати, да познают неверующие Бога, яве тобою чудодействующа, и воспоют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше людие града Пергама, яко дадеся ти благодать немощных исцеляти и от всяких телесных и душевных скорбей избавляти, удивишася; мы же, за многая исцеления тобою на ны изливаемая, ублажаем тя похвалами сими:

Радуйся, болящих исцеление.

Радуйся, разслабленных укрепление.

Радуйся, недугующих врачу благодатный.

Радуйся, скорбящим непостыдное прибежище.

Радуйся, яко тобою от многих ран грешнии исцеляются.

Радуйся, яко тобою от всяких болезней с верою призывающии тя избавляются.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 6

Проповедником истины, Христовым Апостолом поревновав, не убоялся еси зверонравных мучителей, ни ужаснулся еси прещения, но со дерзновением проповедал еси им Христа Бога, Егоже ради в разжен сосуд медян ввержен был еси, да прославится тебе ради дивный во святых Господь, Емуже ты и во огни взывал еси: Аллилуиа.

Икос 6

Имея велию ревность о людех Божиих, ты болезновал еси о погрязших в бездне идолопоклонства, и ради спасения неверных готов был еси, якоже божественный Павел, сам отлучен быти от Христа, возлюбленнаго тобою. Сего ради со умилением взываем ти сице:

Радуйся, отцу верующих Аврааму в ходатайстве о грешницех подражавый.

Радуйся, Боговидцу Моисею в пламенней молитве о спасении неверующих поревновавый.

Радуйся, новый Самуиле, в молитве о беззаконницех глаголавый: «Не буди мне, еже не вопити о вас с молением ко Господу».

Радуйся, подражателю архидиакона Стефана, во время страдания в медяном воле о мучителех сотворивый сицевую молитву: «Господи! Не постави им греха сего».

Радуйся, яко незлобив сый, за убивающих тя молился еси, яко за благотворцев.

Радуйся, пастырю любвеобильный, положивый душу свою за словесныя овцы твоя.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 7

Хотящу беззаконному мучителю лестными словесы отвратити тя, Антипо, от Истиннаго Бога ко идолом бездушным, ты, богомудре, отвещал еси: «Пришед в последнюю старость и к смерти приближився, не изменю веры моея во Иисуса Христа, Бога моего, Емуже со Отцем и Святым Духом присно пою и имам во веки веков пети: Аллилуиа».

Икос 7

Новое чудо показа Господь тобою, егда ты по велению злочестиваго мучителя ввержен был еси в разжен медян коноб, в немже яко хлеб сладкий испеклся еси и в воню благоухания Святей Троице принеслся еси. Благоговейно убо воспоминая сие превелие терпение твое, блажим тя похвалами сими:

Радуйся, позорищным ввержением в разженный сосуд гордыню мучителя низложивый.

Радуйся, яко огнь любве к Богу в сердце твоем до конца жизни сохранивый.

Радуйся, яко Христа ради огнем кончину приявый.

Радуйся, твердее камене в терпении явивыйся.

Радуйся, яко укрепляемый Христом Богом, преславно жизнь на земли скончал еси.

Радуйся, пресветлому мученическому лику сопричтенный.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 8

Странно бе видети языком, неведущим Божией силы, како в слабом старческом теле возмогл еси, святителю Антипо, претерпети за Христа лютейшия муки. Мы же, благодаря о сем Бога, даровавшаго ти таковую крепость, с любовию взываем: Аллилуиа.

Икос 8

Весь предан был еси Иисусу Пресладкому, святителю Антипо, и сладце Его ради горькия муки в огни претерпел еси, глаголал бо еси: «Чашу страданий, юже даде ми Господь, не имам ли пити?» Темже и сам показался еси аки чаша, сладость чудесных исцелений изливающая всем, вопиющим к тебе таковая:

Радуйся, всею душею возлюбивый Иисуса Пресладкаго.

Радуйся, пастырю, словесным овцам во Святая Cвятых путь показавый.

Радуйся, реко, орошающая мир водами благодати Божией.

Радуйся, неисчерпаемый источниче чудесных исцелений.

Радуйся, сосуде, на вся недуги врачевания неоскудно изливающий.

Радуйся, яко Господь сил дивная на тебе явил есть.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 9

Всякую стяжал еси чудодействия силу благодатию дивнаго во святых Своих Бога, святителю Антипо, не токмо бо молитвами твоими устрашил еси бесы, но и совершенно из града Пергама изгнал еси я. Воспоминая сию победу твою над злыми духи, благодарне вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое не довлеет изрещи, коликую приял еси, святе Антипо, от Господа власть изгоняти от людей диавола с лукавыми демоны, за еже мы восхваляем тя сице:

Радуйся, всяческих козней диавола разрушителю.

Радуйся, сатаны посрамителю.

Радуйся, стужаемых от бесов свободителю.

Радуйся, демонов отгнателю.

Радуйся, темных адских сил устрашителю.

Радуйся, от негоже духи злобы, якоже дым, исчезают.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 10

Спасти хотя душу твою, презрел еси плоть и не убоялся еси убивающих тело, святе Антипо, егда бо услышал еси осуждение на сожжение в медяном воле, ты радостно приял еси оное, воспевая Господеви: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси, ограждающая от всяких зол усердно тя в помощь призывающих, святе Антипо: не токмо бо во Асии живущим, но и во всех местех сущим христианом твоею действенною молитвою подаеши духовная дарования; ихже ради и мы, отче святый, ублажаем тя сице:

Радуйся, сосуде, источаяй елей Божия милосердия.

Радуйся, живоносный источниче, струи исцелений изливающий нам.

Радуйся, скорый возставителю здравия в немощи лежащих.

Радуйся, всех лютых болезней, паче же лютыя зубныя болезни, целителю.

Радуйся, безмездный врачу болезни душевныя и телесныя.

Радуйся, подателю врачеваний всем, притекающим к тебе с верою.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 11

Пение благоприятное Пресвятей Троице принесл еси, достойный приемниче Апостолов, Антипо, не точию умом, словом и духом, но живым всего себя в жертву принесением. Темже, аще и не довольны есмы к похвалению таковых твоих подвигов, обаче благодарни суще, поем дивному во святых Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарный светильник, от Истиннаго Света озаряемый, сущим на земли являешися, равноапостольный Антипо, просвещаеши бо сердца верных и к разуму Божественному вся наставляеши, поучая и нас со умилением взывати:

Радуйся, заре Божия света.

Радуйся, деннице Солнца Правды.

Радуйся, сияние Евангельскаго учения.

Радуйся, светило небеснаго блистания.

Радуйся, просвещаяй души верных.

Радуйся, озаряяй сердца ищущих правды.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 12

Благодать, данную ти от Бога ведуще, радостно имя твое воспоминаем, святителю Антипо, и с теплым молением ко всечестному образу твоему притекающе, прилежно молим тя: подаждь цельбу страждущим лютою зубною болезнию и избави всех нас от всякия нужды и печали, да поем Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Славную кончину твою поюще, архиерею Божий, и теплую молитву твою к Богу о христианех воспоминающе, восхваляем Господа сил, дивная на тебе сотворшаго; ты же услыши нас, умильно вопиющих ти:

Радуйся, теплый пред Господем о нас молитвенниче.

Радуйся, присный пред Богом наш заступниче.

Радуйся, добрый наш наставниче.

Радуйся, о спасении нас грешных сильный ходатаю.

Радуйся, Царя Небеснаго скорый умилостивителю.

Радуйся, благосердый помощниче всех благочестно совершающих память твою.

Радуйся, Антипо, скорый помощниче в болезнех наших.

Кондак 13

О, преславный и всехвальный священномучениче Антипо! Приими сие похвальное пение от нас, недостойных, во умилении тебе приносимое, и богоприятным твоим ходатайством умоли Господа даровати болящим здравие душевное и телесное, избавити всех нас от бед и напастей в жизни сей, по смертнем же успении нашем, в день Страшнаго Суда одесную Праведнаго Судии стати и в Царствии славы Ему воспевати: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва 1-я

О, преславный священномучениче Антипо, скорый помощниче христианом в болезнех! Верую от всея души и помышления, яко дадеся тебе от Господа дар болящия исцеляти, недугующия врачевати и разслабленныя укрепляти. Сего ради к тебе, яко благодатному врачу болезней, аз, немощный, прибегаю и твой досточтимый образ с благоговением лобызая, молюся: твоим предстательством у Царя Небеснаго испроси мне, болящему, исцеление от удручающия мя зубныя болезни. Аще бо и недостоин есмь тебе, благостнейшаго отца и приснаго заступника моего, но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна твоего заступления чрез мое обращение от злых дел к благому житию, уврачуй обильно дарованною тебе благодатию язвы и струпы души и тела моего, даруй ми здравие и спасение, и во всем благое поспешение, да тако тихое и безмолвное житие пожив во всяком благочестии и чистоте, сподоблюся со всеми святыми славити всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Молитва 2-я

Архиерею Божий, священномучениче Христов, Антипо преблаженне, иже Апостолом сопрестольник и святителем слава, ты еси, архиерею, церковное светило и утверждение веры, пред противными богоборцы дерзновенно Христа исповедал еси и принеслся еси Тому в жертву, яко кадило благовонное и яко агнец незлобив и мученик праведен, в вол медян разжжен ввержен, святителю, и молитвы благодарственныя в нем Богу и Отцу возсылая, яко солнце возсиял еси и мучением своим томителя велиара до конца сокрушил еси. Сего ради Христос тя прослави на небеси и на земли; всю вселенную осияваеши данною ти благодатию, страждущим от неутишимыя зубныя болезни цельбы подаеши, непрестанно призывающим тя с верою. И ныне, услыши мя, грешнаго и недостойнаго раба Твоего (имя), в час сей с верою призывающаго тя, в оньже тебе молебное пение приношу, и помолися о мне грешнем ко Господу Богу об отпущении грехов моих, и нестерпимыя и неутишимыя зубныя болезни избави мя молитвами твоими, святе. Аминь.

Священномученику Антипе, епископу Пергама Асийского (тропарь, кондак и молитвы)

Тропарь, глас 4:

И́дольския ле́сти упраздни́л еси́, Анти́по, / и, диа́вольскую попра́в си́лу, / пред богобо́рцы дерзнове́нно Христа́ испове́дал еси́. / Те́мже со А́нгельскими чи́ны в Вы́шних водворя́яся, / Влады́це всех славосло́вие принося́, / и о нас моле́бное благодаре́ние предлага́еши, / благода́ть цельбы́ да́руя. / Сего́ ра́ди тя чтим, / священному́чениче Анти́по, / моли́ Христа́ Бо́га, // да спасе́т ду́ши на́ша.

Кондак, глас 4:

Апо́столов сопресто́льник и святи́телей украше́ние / был еси́, блаже́нне, / му́ченически просла́вився, / возсия́л еси́, я́коже со́лнце, всех просвеща́я, / Анти́по свяще́нне, / разруши́л еси́ безбо́жия нощь глубо́кую. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / я́ко Боже́ственнаго су́ща священному́ченика // и целе́б пода́теля.

Молитва первая

О пресла́вный священному́чениче Анти́по и ско́рый помо́щниче христиа́ном в боле́знех! Ве́рую от всея́ души́ и помышле́ния, я́ко даде́ся тебе́ от Го́спода дар боля́щия исцеля́ти, неду́гующия врачева́ти и разсла́бленныя укрепля́ти. Сего́ ра́ди к тебе́, я́ко благода́тному врачу́ боле́зней, аз, не́мощный, прибега́ю и, твой досточти́мый о́браз с благогове́нием лобыза́я, молю́ся: твои́м предста́тельством у Царя́ Небе́снаго испроси́ мне, боля́щему, исцеле́ние от удруча́ющия мя зубны́я боле́зни, а́ще бо и недосто́ин есмь тебе́, бла́гостнейшаго отца́ и при́снаго засту́пника моего́, но ты, быв подража́тель человеколю́бия Бо́жия, сотвори́ мя досто́йна твоего́ заступле́ния чрез мое́ обраще́ние от злых дел к благо́му житию́, уврачу́й оби́льно дарова́нною тебе́ благода́тию я́звы и стру́пы души́ и те́ла моего́, да́руй ми здра́вие и спасе́ние и во всем благо́е поспеше́ние, да, та́ко ти́хое и безмо́лвное житие́ пожи́в во вся́ком благоче́стии и чистоте́, сподо́блюся со все́ми святы́ми сла́вити всесвято́е и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Молитва вторая

Архиере́ю Бо́жий, священному́чениче Христо́в, Анти́по преблаже́нне, и́же апо́столом сопресто́льник, и святи́телем сла́ва, ты еси́, архиере́ю, церко́вное свети́ло и утвержде́ние ве́ры, пред проти́вными богобо́рцы дерзнове́нно Христа́ испове́дал еси́, и прине́слся еси́ я́ко кади́ло благово́нно, и я́ко а́гнец незло́бив и му́ченик пра́веден, в вол ме́дян разжже́н вве́ржен, святи́телю, и моли́твы благода́рственныя в нем Бо́гу и Отцу́ возсыла́я, я́ко со́лнце возсия́л еси́, и муче́нием свои́м томи́теля велиа́ра до конца́ сокруши́. Сего́ ра́ди Христо́с тя просла́ви на Небеси́, и на земли́ всю вселе́нную осиява́еши да́нною ти благода́тию, стра́ждущим от неутеши́мыя зубны́я боле́зни цельбы́ подае́ши, непреста́нно призыва́ющим тя с ве́рою. И ны́не, услы́ши мя, гре́шнаго и недосто́йнаго раба́ Твоего́ (имя), в час сей с ве́рою призыва́ющаго тя, я́ко и моле́бное пе́ние приноси́ти хода́тая и моле́бника к Бо́гу тя предлага́ю.

Молитва третья

Архиере́ю Бо́жий, священному́чениче Анти́по, услы́ши мя, гре́шнаго раба́ твоего́ (имя), в час сей, в о́ньже тебе́ моле́ние приношу́, и помоли́ся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу об отпуще́нии грехо́в мои́х, и нестерпи́мыя и неутеши́мая зубны́я боле́зни изба́ви мя моли́твами, свя́те, твои́ми.

Назад к списку

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *