Апостоли мученицы тропарь

Тропари дневные на всю седмицу с толкованием:

  • В понедельник: Тропарь Небесным чинам бесплотным, Глас 4
  • Во вторник: Тропарь Крестителю и Предтече Иоанну, Глас 2
  • Тропарь Кресту Господню, Глас 1
  • Тропарь святым апостолам, Глас 3
  • Тропарь святителю Николаю, Глас 4
  • Тропарь всем святым, Глас 2
  • О усопших, глас тот же
  • Тропари воскресные восьми гласов
  • Глас 1
  • Глас 2
  • Глас 3
  • Глас 4
  • Глас 5
  • Глас 6
  • Глас 7
  • Глас 8

В седмичные (будние) дни совершаются службы ликам, или чинам святых. Каждый день седмицы (недели) посвящен определенной памяти и имеет соответствующий тропарь. Дневные тропари включаются в Последование ко Святому Причащению; желательно также включать их в ежедневное молитвенное правило, в число утренних молитв (удобнее всего в конце их, наряду с тропарями чтимым святым и тропарем Кресту).

Господь Вседержитель (Пантократор). Византийская мозаика

Содержание толкового молитвослова:

  • Молитвы утренние
  • Молитвы на сон грядущий
  • Молитвы в продолжение дня
  • Канон покаянный ко Господу нашему Иисусу Христу
  • Канон молебный ко Пресвятой Богородице
  • Канон Ангелу-Хранителю
  • Последование ко Святому Причащению
  • Молитвы ко Святому Причащению
  • Благодарственные молитвы по Святом Причащении
  • Часы Святой Пасхи и всей Светлой седмицы
  • Тропари дневные на всю седмицу
  • Тропари воскресные восьми гласов

***

В понедельник:

В первый день после Недели (воскресенья), понедельник, Церковь воспоминает Небесные чины бесплотные, которые в соборе святых после Божией Матери, Честнейшей Херувим, занимают первое место и сотворены прежде человека.

Тропарь Небесным чинам бесплотным, Глас 4:

Небесных воинст Архистратизи, молим вас присно мы недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крил невещественныя вашея славы, сохраняюще нас припадающих прилежно и вопиющих: от бед избавите нас, яко чиноначальницы вышних Сил.

Архистратизи — военачальники (архистратиг — верховный стратег); мы обращаемся к верховным чиноначалиям вышних Сил — предводителям Небесного ангельского воинства. Присно — всегда. Кровом крил — покровом крыл.

Создатель этого тропаря — преподобный Иоанн Дамаскин.

Во вторник:

Вторник посвящен памяти Иоанна Предтечи, который прославляется больше всех человеков (см.: Мф.11:11); в лице Предтечи Церковь прославляет и всех пророков.

Тропарь Крестителю и Предтече Иоанну, Глас 2

Память праведнаго с похвалами, тебе же доалеет свидетельство Господне, Предтече; показал бос я еси воистинну и пророков честнейший, яко и в струях крестити сподобился еси Проповеданнаго. Темже за истину пострадав радуяся, благовестил еси и сущим во аде Бога явльшагося плотию, вземляющаго греха мира и подающаго нам велию милость.

Довлеет — достаточно. Показал бос я еси — ибо ты явился. Показал бос я еси — ибо ты явился. Честнейший — славнейший (достойный наибольшей чести). Вземляюшаго — Взявшего на Себя.

Тебе же довлеет свидетельство Господне, Предтече. — Сей есть, о котором написано: вот, Я посылаю Ангела Моего пред лицем Твоим, который приготовит путь Твой пред Тобою. Ибо говорю вам: из рожденных женами нет ни одного пророка больше Иоанна Крестителя; но меньший в Царствии Божием больше его (Лк.7:27-28).

Благовестил еси и сущим во аде Бога явльшагося плотию. Проповедь Предтечи была продолжена во аде, где она также предшествовала проповеди Спасителя (пред воскресением). В службе ко дню Усекновения главы Иоанна Предтечи поется: Предвари бо во аде Жизнь, проповедати сущим во тьме и сени смертней сидящим свыше Восток, Христа Бога нашего (стихиры на литии).

В среду и пятницу:

В среду вспоминается предание Господа на смерть и бывают молитвословия и песнопения Животворящему Кресту, так как на нем Господь претерпел смерть за нас. В пятницу (по-церковнославянски — пяток) бывает воспоминание страданий Господа и смерти Его на Кресте. И среда, и пятница — дни, посвященные Кресту Господню, поэтому еще с апостольских времен Церковь сохраняет в эти дни пост.

Тропарь Кресту Господню, Глас 1

Спаси Господи, люди Твоя, / и благослови достояние Твое, / победы на сопротивныя даруя, / и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

Объяснения — в утренних молитвах.

В четверг:

В четверг (по-церковнославянски — четверток) воспоминаются святые апостолы и святитель Николай Чудотворец, а в лице его и все святители.

Тропарь святым апостолам, Глас 3

Апостоли святии, молите Милостливаго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.

Тропарь святителю Николаю, Глас 4

Правило веры и образ кротости, воздержания учителя яви тя стаду твоему яже вещей истина; сего ради стяжал еси смирением высокая, нищетою богатая, отче священноначальниче Николае, моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Правило — здесь: мерило, образец. Образ — здесь: образец. Яви — явил. Яже вещей истина — есть подлежащее предложения, поставленное в конце его, и означает — познание истины. Высокая — здесь: величие. Богатая — богатство. Священноначальниче — начальник священнослужителей, то есть епископ (звательный падеж).

Этот тропарь является также и общим тропарем святителю — то есть тропарем, который может применяться к любому святителю. Таким образом, святитель Николай предстает пред нами и как «правило и образ» святителя вообще.

Правило веры и образ кротости, воздержания учителя яви тя стаду твоему яже вещей истина. В пособиях начала ХХ века дается такое понимание этого выражения: яже вещей истина переводилось как «познание истины»: «Познание истины сделало тебя для паствы твоей мерилом веры, образцом кротости, учителем воздержания»; Сего ради: ради Христа, для Него (хотя, безусловно, возможно и простое понимание выражения «сего ради» как предлога: «благодаря этому», «поэтому»).

Стяжал еси смирением высокая, нищетою богатая. Приобрел смирением величие (высоту неба), нищетою — богатство (рая). Такого рода противопоставления (антиномии) свойственны новозаветному мышлению, ими пронизано Евангелие: Кто возвышает себя, тот унижен будет, а кто унижает себя (в церковнославянском Евангелии: смиряяй же себе), тот возвысится (Мф.23:12; также Лк.14:11; 18:14); «Ибо вы знаете благодать Господа нашего Иисуса Христа, что Он, будучи богат, обнищал ради вас, дабы вы обогатились Его нищетою» (2 Кор.8:9).

В субботу:

Суббота издревле чтилась как седьмой день по создании мира, когда Господь почил от дел творения, освятил и благословил день. Будучи последним днем седмицы, суббота указует на вечный блаженный покой в единении с Богом. Поэтому в этот день Церковью вспоминаются все преподобные, мученики и все святые, достигшие вечного блаженного покоя, и совершается служба за умерших.

Тропарь всем святым, Глас 2

Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершившии и веру соблюдшии, дерзновение имуще ко Спасу, о нас Того, яко Блага, молите спастися, молимся, душам нашим.

Добре подвиг совершившии и веру соблюдшии… В основе — слова апостола Павла: Я уже становлюсь жертвою, и время моего отшествия настало. Подвигом добрым я подвизался, течение совершил, веру сохранил (в Славянской Библии: подвигом добрым подвизахся, течение скончах, веру соблюдох: напомним, что течение — это бег); а теперь готовится мне венец правды, который даст мне Господь, праведный Судия, в день оный; и не только мне, но и всем, возлюбившим явление Его (2 Тим.4:6-8).

О усопших, глас тот же:

Помяни, Господи, яко Благ, рабы Твоя, и елика в житии согрешиша, прости; никтоже бо безгрешен, токмо Ты, могий и преставленным дати покоя.

Елика — сколько.

Тропари воскресные восьми гласов:

Глас данного воскресенья (Недели, по-церковнославянски и в богослужебной терминологии) можно узнать в церковном календаре. Гласом определяются многочисленные богослужебные песнопения седмицы, здесь же мы приводим только воскресные тропари, так как их желательно включать в свое келейное правило и их предписывается читать в Последовании ко Святому Причащению.

Глас 1

Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, воскресл еси тридневный Спасе, даруяй мирови жизнь. Сего ради Силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: слава воскресению Твоему, Христе, слава Царствию Твоему, едине Человеколюбче.

Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим Пречистое Тело Твое — хотя камень был запечатан иудеями и воины стерегли Пречистое Тело Твое. Сего ради — поэтому. Вопияху Ти — взывали к Тебе. Смотрение — провидение, Промысл.

Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим Пречистое Тело Твое… Они пошли и поставили у гроба стражу, и приложили к камню печать (Мф.27:66).

Камени запечатану от иудей, и воином стрегущим Пречистое Тело Твое… Перед нами характерный для церковнославянского языка оборот речи: так называемый дательный самостоятельный. Эта конструкция несет значение обстоятельства. На современный русский язык это значение переводится совсем другим оборотом (придаточным предложением).

Глас 2

Егда — когда. Животе Безсмертный — Бессмертная Жизнь (звательный падеж — обращение).

Каноническая икона Воскресения Христова — это икона Его сошествия во ад.

Спаситель «сходит во ад для того, чтобы подобно тому, как находившимся на земле воссияло Солнце правды, таким же образом и для пребывающих во тьме и сени смертной (см.: Иов.10:21) воссиял свет; для того, чтобы подобно тому, как находящимся на земле Господь проповедал мир, пленным отпущение и слепым прозрение и для уверовавших сделался Виновником вечного спасения, а для неуверовавших — обличением неверия, таким же образом проповедал и находившимся в аду, дабы пред именем Иисуса преклонилось всякое колено небесных, земных и преисподних (Флп.2:10). И таким образом разрешив тех, которые от веков были связаны, Он возвратился назад — от смерти к жизни, проложив для нас путь к воскресению».

Преподобный Иоанн Дамаскин

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества… «Проникши во ад, Христос сиянием своей славы рассеял непроницаемый мрак его и святых пленников, содержащихся в непроницаемом мраке адском, из плена возвел с Собою на небеса».

Преподобный Иоанн Кассиан Римлянин

Умершия от преисподних воскресил еси… «Души праведников освободил из темниц ада Ходатай Бога и человеков, когда Сам нисходил туда, и возвел к радостям райским».

Святитель Григорий Великий

Воскресный тропарь 2-го гласа — это также тропарь Великой Субботы, канун Светлого Христова Воскресения.

Глас 3

Да веселятся небесная, да радуются земная, яко сотвори державу мышцею Своею Господь, попра смертию смерть, первенец мертвых бысть; из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.

Небесная — все небесное, небо. Земная — все земное, земля. Сотвори державу мышцею Своею — явил мощь руки Своей. Велию — великую.

Сотвори державу мышцею Своею — выражение из песни Пресвятой Богородицы (в русском переводе: явил силу мышцы Своей — Лк.1:51); слова, сказанные Пречистой Девой о Воплощении Сына Божия, тропарь относит к Его Воскресению и, таким образом, ко всему делу Домостроительства (Промысла) Божия. Слова попра смертию смерть обращают нас к тропарю Пасхи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас. Строка отсылает нас к словам апостола Павла: Но Христос воскрес из мертвых, первенец из умерших. Ибо, как смерть через человека, так через человека и воскресение мертвых. Как в Адаме все умирают, так во Христе все оживут, каждый в своем порядке: первенец Христос, потом Христовы, в пришествие Его (1 Кор.15:20-24).

Глас 4

Светлую воскресения проповедь от Ангела увидевша Господни ученицы, и прадеднее осуждение отвергша, апостолом хвалящася глаголаху: испровержеся смерть, воскресе Христос Бог, даруяй мирови велию милость.

Воскресения проповедь — весть о воскресении. Уведевша — узнав. Ученицы — ученики. Прадеднее осуждение — осуждение, унаследованное от праотцев (то есть Адам и Евы). Испровержеся — попрана.

Глас 5

Собезначальное Слово Отцу и Духови, от Девы рождшееся на спасение наше, воспоим вернии и поклонимся, яко благоволи плотию взыти на Крест, и смерть претерпети, и воскресити умершия славным воскресением Своим.

Собезначальное — также не имеющее начала и начальства, то есть также Вечное и Всевластное.

Глас 6

Ангельския силы на гробе Твоем, и стрегущии омертвеша, и стояше Мария во гробе, ищущи Пречистаго Тела Твоего. Пленил еси ад, не искусився от него; сретил еси деву, даруяй живот; воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.

Стрегущи — стерегущие, стражи.

По прошествии же субботы, на рассвете первого дня недели, пришла Мария Магдалина и другая Мария посмотреть гроб. И вот, сделалось великое землетрясение, ибо Ангел Господень, сошедший с небес, приступив, отвалил камень от двери гроба и сидел на нем; вид его был, как молния, и одежда его бела, как снег; устрашившись его, стерегущие пришли в трепет и стали, как мертвые; Ангел же, обратив речь к женщинам, сказал: не бойтесь, ибо знаю, что вы ищете Иисуса распятого; Его нет здесь — Он воскрес, как сказал. Пойдите, посмотрите место, где лежал Господь, и пойдите скорее, скажите ученикам Его, что Он воскрес из мертвых и предваряет вас в Галилее; там Его увидите. Вот я сказал вам (Мф.28:1-7). А Мария стояла у гроба и плакала. И, когда плакала, наклонилась во гроб, и видит двух Ангелов, в белом одеянии сидящих, одного у главы и другого у ног, где лежало тело Иисуса. И они говорят ей: жена! Что ты плачешь? Говорит им : унесли Господа моего, и не знаю, где положили Его (Ин.20:11-13).

Сретил еси деву, даруяй живот… Строка тропаря обращает нас к продолжению событий Евангелия от Иоанна: к встрече Иисуса с Марией Магдолиной (Ин.20:11-18). Она и названа здесь девой (ни Евангелие, ни житие святой равноапостольной Марии Магдалины ничего прямо не говорят нам о возрасте и семейном положении святой ко времени евангельских событий; но греческое слово — дева — подобно современному девушка, употреблялось и для обозначение юной женщины вообще — такой, на брачное состояние которой ничто не указывает). Нередко в этом тропаре слово «дева» пишут с прописной (большой) буквы, как относящееся к Пресвятой Богородице; но при таком понимании тропарь не поддается никакому удовлетворительному объяснению.

Пленил еси ад… В греческом тексте тропаря — обезоружил.

Глас 7

Разрушил еси Крестом Твоим смерть, отверзл еси разбойнику рай, мироносицам плач преложил еси, и апостолом проповедати повелел еси, яко воскресл еси, Христе Боже, даруяй мирови велию милость.

Предложил еси — то есть превратил в радость (преложити — превратить).

Отверзл еси разбойнику рай… — см.: Лк.23:43.

…Мироносицам плач преложил еси… — см.: Мф.28:8-10.

…И апостолом проповедати повелел еси… — см.: Мф.28:18-20; Мк.16:15.

Глас 8

С высоты снизшел еси, Благоутробне, погребение приял еси тридневное, да нас освободиши страстей, Животе и Воскресение наше, Господи, слава Тебе.

Свободиши страстей — освободишь от страданий (но, безусловно — и от страстей в аскетическом понимании).

Цитировано по:

«Как научиться понимать молитвы?».
-М.: «Отчий дом», 2007

Азбука веры

В понедельник, Небесным чинам бесплотным

Тропарь, глас 4-й

Небе́сных во́инств Архистрати́зи, мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии, да ва́шими моли́твами оградите́ нас кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы, сохраня́юще нас припа́дающих приле́жно и вопию́щих: от бед изба́вите нас, я́ко чинонача́льницы вы́шних сил.

Кондак, глас 2-й

Архистрати́зи Бо́жии, служи́телие Боже́ственныя славы, Ангелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных Архистрати́зи.

Во вторник, Крестителю и Предтече Иоанну

Тропарь, глас 2-й

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, тебе же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, я́ко и в струя́х крести́т и сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся, благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бога, я́вльшагося пло́тию, взе́млющаго грех ми́ра и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 6-й

Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, главу́ твою́, яко шипо́к свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, исцеле́ния всегда́ прие́млем, и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

В среду и пятницу, Кресту

Тропарь, глас 1-й

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое, побе́ды православным христианом на сопроти́вныя да́руя, и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твоим жи́тельство.

Кондак, глас 4-й

Вознесы́йся на Крест во́лею, тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Боже; возвесели́ нас си́лою Твое́ю, побе́ды дая́ нам на супоста́ты, посо́бие иму́щим Твое, ору́жие мира, непобеди́мую побе́ду.

В четверг, апостолам и святителю Николаю

Тропарь апостолам, глас 3-й

Апо́столи святи́и, моли́те Ми́лостиваго Бо́га, да прегреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Тропарь святителю, глас 4-й

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, воздержа́ния учи́теля яви́ тя ста́ду твоему я́же веще́й и́стина; сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, нището́ю бога́тая, отче священнонача́льниче Нико́лае, моли́ Христа Бога спасти́ся душа́м нашим.

Кондак апостолам, глас 2-й

Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели, верх апо́столов Твоих, Господи, прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твоих и поко́й; боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия, Еди́не све́дый серде́чная.

Кондак святителю, глас 3-й

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́: Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив, положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твоих, и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти; сего́ ра́ди освяти́лся еси́, я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

В субботу, всем святым и за умерших

Тропари, глас 2-й

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того, я́ко Бла́га, моли́те спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Помяни́, Го́споди, яко Благ, рабы́ Твоя́, и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: никто́же бо безгрешен, то́кмо Ты, моги́й и преста́вленным да́ти покой.

Кондаки, глас 8-й

Со святы́ми упоко́й, Христе́, ду́ши раб Твоих, иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь безконе́чная.

Яко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики; тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою, жи́тельство Твое, Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.

ТРОПАРИ ДНЕВНЫЕ

с кондаками, прокимнами, аллилуиа и причаст.

В понедельник

Тропарь, глас 4: Небесных воинств архистратизи, молим вас присно мы недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крил невещественныя вашея славы, сохраняюще ны припадающыя прилежно, и вопиющыя: от бед избавите ны, яко чиноначальницы вышних сил.

Кондак, глас 2:

Архистратизи божии, служителие божественныя славы, ангелов начальницы и человеков наставницы, полезное нам просите и велию милость, яко безплотных архистратизи.

На литургии:

Прокимен, гл. 4:

Творяй Ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный.
Стих: Благослови, душе моя, Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело.
Аллилуиа, гл. 5: Хвалите Господа вси Ангели Его, хвалите Его вся силы Его.
Стих: Яко той рече, и быша: Той повеле, и создашася.
Причастен: Творяй Ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный.

Во вторник

Тропарь, глас 2: Память праведнаго с похвалами, тебе же довлеет свидетельство господне, предтече: показал бо ся еси воистинну и пророков честнейший, яко и в струях крестити сподобился еси проповеданнаго. Темже за истину пострадав радуйся, благовестил еси и сущым во аде Бог явльшагося плотию, вземлющаго грех мира, и подающаго нам велию милость.

Кондак, глас 3:

Пророче божий, и предтече благодати, главу твою яко шипок священнейший от земли обретше, исцеления всегда приемлем: ибо паки, якоже прежде, в мире проповедуеши покаяние.

На литургии:

Прокимен, гл. 7:

Возвеселится праведник о Господе и уповает на Него.
Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молити ми ся к Тебе.
Аллилуиа, гл. 4: Праведник яко финикс процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится.
Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут.
Причастен: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.

В среду

Тропарь, глас 1: Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы благоверным людем Твоим на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя крестом Твоим жительство.

Кондак, глас 4:

Вознесыйся на крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству щедроты Твоя даруй, Христе Боже: возвесели силою Твоею благоверных царей, победы дая им на супостаты, пособие имущым Твое оружие мира, непобедимую победу.

На литургии:

Прокимен, песнь Богородицы, глас 3:

Величит душа моя Господа, и возрадовася дух мой о Бозе, Спасе моем.
Стих: Яко призре не смирение рабы Своея, се бо отныне ублажат мя вси роди.
Аллилуиа, гл. 8: Слыши, дщи, и виждь, и приклони ухо твое.
Стих: Лицу твоему помолятся богатии людстии.
Причастен: Чашу спасения прииму и имя Господне призову.

В четверг

Тропари, глас 3: Апостоли святии, молите милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашым.

Глас 4:

Правило веры и образ кротости, воздержания учителя, яви тя стаду твоему, яже вещей истина. Сего ради стяжал еси смирением высокая, нищетою богатая: отче священноначальниче Николае, моли Христа Бога, спастися душам нашым.

Кондаки, глас 2:

Твердыя и боговещанныя проповедатели, верх ученик Твоих, Господи, приял еси в наслаждение благих Твоих и покой: болезни бо онех, и смерть приял еси паче всякаго всеплодия, едине сведый сердечная.

Глас 3:

В Мирех, святе, священнодействитель показался еси: христово бо, проеподобне, евангелие исполнив, положил еси душу твою о людех твоих, и спасл еси неповинныя от смерти. Сего ради освятился еси, яко великий таинник божия благодати.

На литургии:

Прокимен, гл. 8:

Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.
Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.
Аллилуиа, гл. 1: Исповедят небеса чудеса Твоя, Господи, ибо истину Твою в церкви святых.
Стих: Бог прославляем в совете святых, велий и страшен есть над всеми окрестными Его.
Причастен: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.

В пятницу

Тропарь, глас 1: Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы благоверным людем Твоим на сопротивная даруя, и Твое сохраняя крестом Твоим жительство.

Кондак, глас 4:

Вознесыйся на крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству щедроты Твоя даруй, Христе Боже: возвесели силою Твоею благоверных царей, победы дая им на супостаты, пособие имущым Твое оружие мира, непобедимую победу.

На литургии

Прокимен, гл. 7:

Возносите Господа Бога нашего ипоклоняйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.
Стих: Господь воцарися, да гневаются людие.
Аллилуиа, гл. 1: Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва.
Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение посреде земли.
Причастен: Спасение соделал еси посреде земли, Боже.

В субботу

Тропари, глас 2: Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершивший и веру соблюдшии, дерзновение имуще ко Спасу, о нас того яко блага молите спастися, молимся, душам нашым.

Помяни, Господи, яко благ, рабы Твоя, и елика в житии согрешиша, прости: никтоже бо безгрешен, токмо Ты, могий и преставленным дати покой.

Кондаки, гл. 8:

Со святыми упокой, Христе, душы раб Твоих, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

Яко начатки естества, насадителю твари, вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики: тех молитвами в мире глубоце церковь Твою, жительство Твое, Богородицею соблюди, многомилостиве.

На литургии

Прокимен, гл. 8:

Веселитеся о Господе и радуйтеся, праведнии.
Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония и ихже прикрышася греси.
И умершим, гл. 6: Души их во благих водворятся.
Аллилуиа, гл. 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их.
Стих: Многи скрби праведным, и от всех их избавит я Господь.
Стих: Блажени, яже избрал и приял еси, Господни, и память их в род и род.
Причастен: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
Другой: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи, и память их в род и род.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *