Глас 1 стихирный

Дабы кто–нибудь не сказал: я, грешник, исполненный бесчисленных зол, не могу приступать, молиться и призывать Бога, пророк для уничтожения такого недоумения говорит: «если беззакония будешь усматривать, Господи, Господи, кто устоит?» Слово: «кто» здесь означает: никто, потому что невозможно, поистине невозможно, никому никогда удостоиться милости и человеколюбия, если будут исследованы дела его со всею строгостью. Это мы говорим не для того, чтобы ваши души предавались беспечности, но чтобы ободрить впадающих в отчаяние. «Кто может сказать: «я очистил мое сердце, я чист от греха моего?» (9 Кто может сказать: «я очистил мое сердце, я чист от греха моего?»Притч. 20:9)? Но для чего говорить о других? Если бы я вывел Павла и стал требовать от него строгого отчета в делах его, то и он не мог бы устоять. В самом деле, что он мог бы сказать? Он тщательно изучил пророков, был ревнителем отеческого закона, видел совершавшиеся знамения, и однако, оставался гонителем и переменился не прежде, как получив чудное видение и услышав страшный глас; а до того времени все приводил в смятение и разрушал. Но Бог, не смотря на все это, призвал его и удостоил великой благодати. А верховного Петра, не обвиняет ли то, что он подвергся тяжкому падению после бесчисленных чудес и знамений, после такого предостережения и совета? Но Господь, не смотря на это, поставил его первым апостолом. Потому и говорил: «Симон! Симон! се, сатана просил, чтобы сеять вас как пшеницу, но Я молился о тебе, чтобы не оскудела вера твоя» (31 И сказал Господь: Симон! Симон! се, сатана просил, чтобы сеять вас как пшеницу,32 но Я молился о тебе, чтобы не оскудела вера твоя; и ты некогда, обратившись, утверди братьев твоих.Лк. 22:31-32). После этого, если бы Бог пришел судить не с милостью и человеколюбием, но требовать строгого отчета, то непременно всех нашел бы виновными. Вот почему и Павел говорил: «хотя я ничего не знаю за собою, но тем не оправдываюсь» (4 Ибо хотя я ничего не знаю за собою, но тем не оправдываюсь; судия же мне Господь.1 Кор. 4:4). «Если беззакония будешь усматривать, Господи, Господи». Не напрасно пророк употребляет повторение, но в знак своего удивления и изумления великому человеколюбию Господа, бесконечному Его величию и неизмеримой пучине Его благости. «Кто устоит?» Не сказал: кто убежит, но: «кто устоит?» Не в состоянии будет, говорит, даже устоять.

Октоих воскресный, глас 1.

На Го́споди воззва́х, воскресны стихиры, гла́с 1:

Вече́рняя на́ша моли́твы / приими́, Святы́й Го́споди, / и пода́ждь нам оставле́ние грехо́в, / я́ко Еди́н еси́ // явле́й в ми́ре Воскресе́ние.

Обыди́те лю́дие Сио́н, / и обыми́те Его́, / и дади́те сла́ву в нем Воскре́сшему из ме́ртвых: / я́ко Той есть Бог наш, // Избавле́й нас от беззако́ний на́ших.

Прииди́те лю́дие, / воспои́м, и поклони́мся Христу́, / сла́вяще Его́ из ме́ртвых Воскресе́ние: / я́ко Той есть Бог наш, // от пре́лести вра́жия мир избавле́й.

Ины стихиры, глас тойже:

Весели́теся Небеса́, воструби́те основа́ния земли́, / возопи́йте го́ры весе́лие: / се бо Емману́ил грехи́ на́ша на Кресте́ пригвозди́, / и живо́т дая́й, смерть умертви́, // Ада́ма воскреси́вый, я́ко Человеколю́бец.

Пло́тию во́лею Распе́ншагося нас ра́ди, / Пострада́вша и Погребе́нна, / и Воскре́сша из ме́ртвых, / воспои́м глаго́люще: / утверди́ правосла́вием Це́рковь Твою́, Христе́, / и умири́ жизнь на́шу, // я́ко Благ и Человеколю́бец.

Живоприе́мному Твоему́ гро́бу / предстоя́ще, недосто́йнии, / славосло́вие прино́сим / неизрече́нному Твоему́ благоутро́бию, Христе́ Бо́же наш: / я́ко Крест и смерть прия́л еси́, Безгре́шне, / да мирови да́руеши Воскресе́ние, // я́ко Человеколю́бец.

Иже Отцу́ Собезнача́льна, / и Соприсносу́щна Сло́ва, / от Деви́ческаго чре́ва Происше́дшаго неизрече́нно, / и Крест и смерть нас ра́ди во́лею Прие́мшаго, / и Воскре́сша во сла́ве, / воспои́м глаго́люще: / Живода́вче Го́споди, сла́ва Тебе́, // Спа́се душ на́ших.

Октоих воскресный, глас 1.

На Го́споди воззва́х, догматик, гла́с 1:

Слава, и ныне:

Всемирную сла́ву, / от челове́к Прозя́бшую, / и Влады́ку Ро́ждшую, / Небе́сную Дверь, / воспои́м Мари́ю Де́ву, / Безпло́тных песнь, и ве́рных удобре́ние: / Сия́ бо яви́ся Не́бо, и Храм Божества́: / Сия́ прегражде́ние вражды́ разруши́вши, / мир введе́, и Ца́рствие отве́рзе. / Сию́ у́бо иму́ще ве́ры Утвержде́ние, / Побо́рника и́мамы из Нея́ Ро́ждшагося Го́спода. / Дерза́йте у́бо, дерза́йте лю́дие Бо́жии: / и́бо Той победи́т враги́,// я́ко Всеси́лен.

На стиховне стихиры воскресны, глас 1.

Стра́стию Твое́ю, Христе́, / от страсте́й свободи́хомся, / и воскресе́нием Твои́м из истле́ния изба́вихомся, // Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стих:Госпо́дь воцари́ся, / в ле́поту облече́ся.

Да ра́дуется тварь, Небеса́ да веселя́тся, / рука́ми да воспле́щут язы́цы с весе́лием: / Христо́с бо Спас наш, на Кресте́ пригвозди́ грехи́ на́ша: / и смерть умертви́в, живо́т нам дарова́, / па́дшаго Ада́ма всеро́днаго воскреси́вый, // я́ко Человеколю́бец.

Стих:Ибо утверди́ вселе́нную, / я́же не подви́жется.

Царь сый Небесе́ и земли́ непостижи́ме, / во́лею распя́лся еси́ за человеколю́бие. / Его́же ад срет до́ле, огорчи́ся, / и пра́ведных ду́ши прие́мша, возра́довашася: / Ада́м же, ви́дев Тя, Зижди́теля в преиспо́дних, воскре́се. / О чудесе́! Ка́ко сме́рти вкуси́ всех жизнь; / но я́коже восхоте́ мир просвети́ти зову́щий и глаго́лющий: // Воскресы́й из ме́ртвых, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стих:До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, / Го́споди, в долготу́ дний.

Жены́ мироно́сицы, ми́ра нося́ща, / со тща́нием и рыда́нием гро́ба Твоего́ достиго́ша, / и не обре́тша Пречи́стаго Те́ла Твоего́, / от Ангела же уве́девша но́вое и пресла́вное чу́до, / апо́столом глаго́лаху: / воскре́се Госпо́дь, // подая́ мирови ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, Богородичен:

Се испо́лнися Иса́иино прорече́ние, / Де́ва бо родила́ еси́, / и по рождестве́ я́ко пре́жде рождества́ пребыла́ еси́: / Бог бо бе рожде́йся, / те́мже и естества́ новопресече́. / Но о Богома́ти! / Моле́ния Твои́х рабо́в, / в Твое́м хра́ме приноси́мая Тебе́ не пре́зри, / но я́ко Благоутро́бнаго Твои́ма рука́ма нося́щи, / на Твоя́ рабы́ умилосе́рдися, // и моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Прокимен, глас 1:

Ны́не воскресну́, глаго́лет Госпо́дь, / положу́ся во спасе́ние, не обиню́ся о нем.

Стих: Словеса́ Госпо́дня, словеса́ чи́ста.

На хвалитех стихиры воскресны, глас 1:

Пое́м Твою́, Христе́, спаси́тельную страсть, // и сла́вим Твое́ Воскресе́ние.

Крест претерпе́вый, и смерть упраздни́вый, / и воскресы́й из ме́ртвых, / умири́ на́шу жизнь, Го́споди, // я́ко еди́н Всеси́лен.

Ада плени́вый, и челове́ка воскреси́вый, / Воскресе́нием Твои́м, Христе́, / сподо́би нас чи́стым се́рдцем // Тебе́ пе́ти и сла́вити.

Боголе́пное Твое́ снисхожде́ние сла́вяще, / пое́м Тя, Христе́. / Роди́лся еси́ от Де́вы, / и не разлуче́н был еси́ от Отца́, / пострада́л еси́, я́ко челове́к, / и во́лею претерпе́л еси́ Крест, / воскре́сл еси́ от гро́ба, я́ко от черто́га произше́д, / да спасе́ши мир, // Го́споди сла́ва Тебе́.

Ины стихиры, глас тойже:

Егда́ пригвозди́лся еси́ на дре́ве кре́стнем, / тогда́ умертви́ся держа́ва вра́жия: / тварь поколеба́ся стра́хом Твои́м: / и ад плене́н бысть держа́вою Твое́ю: / ме́ртвыя от гроб воскреси́л еси́,/ и разбо́йнику рай отве́рзл еси́: // Христе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Рыда́юща со тща́нием / гро́ба Твоего́ доше́дша честны́я жены́, / обре́тша же гроб отве́рст, / и уве́девша от Ангела но́вое и пресла́вное чу́до, / возвести́ша апо́столом: я́ко воскре́се Госпо́дь, // да́руяй мирови ве́лию ми́лость.

Страсте́й Твои́х Боже́ственным я́звам / покланя́емся, Христе́ Бо́же, / и е́же в Сио́не Влады́чнему священноде́йствию, / на коне́ц веко́в богоявле́нне бы́вшему: / и́бо во тьме спя́щия, Со́лнце просвети́ пра́вды, / к невече́рнему наставля́я сия́нию: // Го́споди, сла́ва Тебе́.

Любомяте́жный ро́де евре́йский, внуши́те, / где суть, и́же к Пила́ту прише́дшии: / да реку́т стрегу́щии во́ини: / где суть печа́ти гро́бныя; / где преложе́н бысть Погребе́нный; / где про́дан бысть Непрода́нный; / ка́ко укра́дено бысть Сокро́вище; / что оклевету́ете Спа́сово воста́ние / пребеззако́нии иуде́и? / Воскре́се, Иже в ме́ртвых свобо́дь, // и подае́т мирови ве́лию ми́лость.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *