Канон паисию великому

Преподобный Паисий Великий родился в Египте. С детства полюбил иноческую жизнь. Отрекшись от своей воли, он жил под духовным руководством святого Павмы, во всем исполняя его повеления. Святой подвижник прилежно читал духовные книги и особенно прославился подвигом поста и молитвы. Главный завет преподобного Паисия был один: ничего но делать по своей воле, а во всем исполнять волю своих наставников. Тяготясь нарушением безмолвия, преподобный удалился в более отдаленную пещеру. Однажды он был восхищен в райские обители и удостоился там причаститься невещественной Божественной пищи. Преподобный Паисий отличался великим смирением, совершал подвиги поста и молитвы, но, по возможности, скрывал их от посторонних. На вопрос иноков, какая добродетель выше всех, преподобный ответил: «Та, которая совершается в тайне и о которой никто не знает». Преподобный Паисий имеет от Бога благодать избавлять от вечной муки умерших без покаяния. Память преподобному Паисию Великому 19 июня (2 июля по гражданскому стилю). Канон взят из старинного канонника, на него ссылается как на поемый за избавление от муки без покаяния умерших в своей книге «О поминовении усопших по уставу Православной Церкви» авторитетный знаток уставного богослужения епископ Афанасий (Сахаров).

Тропарь, глас 2-й

Божественною любовию от юности распалаемь, преподобне, вся красная, яже в мире, возненавиде, Христа единаго возлюбил еси, сего ради в пустыню вселися,идеже сподобися Божественнаго посещения, Егоже неудобь зрети и ангельскима очима, паде, поклонися. Великий же Дародатель, яко Человеколюбец рече к тебе: не ужасайся, возлюбленный Мой, дела твоя угодна Мне. Се даю тебе дар: о коем-либо грешнице помолишися, отпустятся ему греси. Ты же в чистоте сердца твоего возгореся, прием воду и прикоснуся Неприкосновенному, умы нозе Его и, воду пив, даром чудес обогатися, болящия исцеляти, бесы от человек отгоняти и грешники от муки молитвою своею избавляти. О преподобне отче Паисие, молю тя, да умолиши и о мне, якоже тебе Бог обетова, ибо от сих грешник первый аз есмь, да даст ми Господь время покаяния и простит мое согрешение, яко Благий и Человеколюбец, да со всеми и аз воспою Ему: аллилуия. (Дважды)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Вся паче смысла, вся преславная Твоя, Богородице, таинства, чистотою запечатленна, и девством хранима, Мати разумеся неложна, Бога рождши истиннаго, Того моли спастися душам нашим.

Канон, глас 6-й

Песнь 1

Ирмо́с: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей ми есть Бог, и прославлю Его. Бог отца моего и вознесу Его, славно бо прославися.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Иже вся умудряющему Богу молися, преподобне о рабе своем, да отверзет ми устне недостоинии, и двигнет ми язык недоуменный. Тесноту же и худогласие, отче, разверзи благодатию, иже в тебе Святаго Духа, к пению чудес твоих.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Начну убо достохвальное и душеполезное житие твое от младенства. Иже древле Египет великаго во пророцех произнесе Моисея, иже к Богу присвоением и великими чудесы прославися. Тако и ныне вторицею прославлен показася Египет, тебе ради, отче Паисие, честным именем твоим и многими добродетельми обогатися, еже дарова тебе Господь, Егоже моли, да спасет душа наша.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

В Царство Небесное вшед узким путем и прискорбным по заповеди Владыки своего Христа, преподобне отче Паисие, широкий и пространный путь возненавидев, распространьшийся мрак ума моего отжени, да возмогу малое сие моление принести в пречестную память твою.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Дух сокрушен подаждь ми, Благая, смиренно сердце, уму же чистоту и житию исправление и прегрешением оставление.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего (назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Или сия катавасия: Избави от бед рабы своя, преподобне отче Паисие, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди, Господи, на камени заповедей Ти подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Каменю веры Петру апостолу уподобился еси, распятся мирови во всей жизни своей, преподобне Паисие, и нозе свои невозвратно к небесному шествию управил еси, и горняго Иерусалима достигл, со святыми предстоя Святей Троице, моли о мне единаго Благаго Человеколюбца.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Благочестиваго корени пресветлая отрасль, тебе избра Господь, ангел рече матери твоей, сей Богу угоден. Ты же от младенства крест свой взем, невозвратным путем Тому последова, и возрасташе леты и разумом купно и благодатию Божиею. Моли дати ми отпущение грехов.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

О, Владыко Господи Исусе Христе, кто не удивится Твоему человеколюбию, егда прииде желание преподобному иноческо житие получити к деланию заповедий Твоих, Твоею благодатию яко агнец непорочен изведеся в пустыню, и достигл словесных овец, и введеся к пастырю блаженному Памве, и облечеся во иноческий образ, в немже утверди и мене Господи, молитвами преподобнаго Паисия, к деланию заповедий Твоих.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Лютых мя мук, и тмы кромешныя и геенны, Твоими молитвами свободи, Дево, имаши бо волю и силу, Господа рождшая единаго Преблагаго.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего ( назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Седален, глас 2-й

Душу связав любовию Христовою, земная возненавидев вся мудре, водворился еси, отче преподобне, в пустынях и горах, разумнаго древа вкуш славне, ангельски просиял еси. Темже и мрак прошед плоти своея, тму отгнал еси бесов Паисие, инокующым первый, моли Христа Бога, грехов оставление подати, чтущым любовию святую память твою.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Скорый покров и помощь и милость покажи на рабе Своем, Чистая, и волны укроти суетных помышлений, и падшую ми душу возстави, Богородице, вем бо, вем яко можеши, елико хощеши.

Песнь 4

Ирмо́с: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи!

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Законострадальческое житие от мягких ногтей восприим богомудре Паисие, даже до конца пребыл еси, яко божествен доблественник венец приял еси победы от всех Царствующаго, молитвами своими избавляти от муки грешники, от них же первый есмь аз, не забуди мене.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Имуще молитвенника крепка блаженне Паисие, и обещника печальным, предстателя и поборника и ходатая благочестна, от всяких спасаемся бед, напастей и обстояний.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Велию судеб бездну имеяй, Той тебе рече: се, бо даю ти дар, да все еже просиши от Отца Моего во имя Мое, дастся тебе, о коем либо грешнике помолишися, оставятся греси того: сего ради припадаю ти, отче Паисие, имея бездну согрешений, да отпустит твоими молитвами Иже тебе обетова, яко Благ и Человеколюбец.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Глагол провещай, егда право имам судитися, Богородительнице, к Своему Сыну, Пренепорочная, да обрящу Тя тогда прибежище и заступление державнейшее, и мук всех избавляющи.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего ( назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Песнь 5

Ирмо́с: Из нощи утреннююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави мя на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Постом удручая тело свое отче Паисие, иногда по причащении Тела и Крови Христовы, яко ангел седмьдесят дней без пищи телесныя пребывая, божественную державу неизреченную имущи, и возмогши в себе животную содержати силу благодатию Твоею, паче пищнаго укрепления, слава державе Твоей, Господи.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Яко Иоанн Креститель узким и прискорбным путем ходити произволил еси. Но той на Иордане узрев Зиждителя своего, устрашися и вопияше: не смею приступити сено огню. Ты же, отче Паисие, в пустыни иногда явльшагося Господа, не могий пречистаго лица Его зрети, пад трепетом одержим. Он же ти рече: не устрашайся, сию пустыню наполню постниками тебе. С нимиже молим, отче, не забуди нас, молитвенник твоих, помилованных быти.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Аз бо в начале моя пред Тобою зрю согрешения, и о моих беззакониих молю Твое милосердие, да простиши и покрыеши благоутробием Твоим множество грехов моих, и даждь ми прочее жизни сея время безгрешно проводити. Да удобь на спасения стезю потек, безпреткновенно к доброму концу достигну Твоею помощию, кроме бо Твоея помощи и наставления ничтоже благо совершити, и милость у Тебе получити кто может.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Рабское приношу Ти моление неразумный аз, и к Твоему прибегаю благоутробному милосердию, не отврати мене, Чистая, посрамлена.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего ( назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон.). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Песнь 6

Ирмо́с: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Бездушная тварь Иордан своего Творца устыдеся, вопияше: не могу Безгрешнаго омыти. Святый же виде Господа, приим воду, прикоснуся Неприкосновенному, умы нозе Его. И пив воду, и прия дар целити недуги и прогонити от человек бесы. Сего ради и мы припадаем ти, отче, молитвами твоими помилуй нас от всяких бесовских наведений.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

По славе Господа нашего Исуса Христа, обретохом тя, отче Паисие, великое прибежище, и заступника и тепла молитвенника о гресех наших. Яко же первее инока преставльшася, и христианства отчуждившася и во глубину адову пагубным безверием низведеся, и егда ощутився притече к тебе, да умолиши Всемилостиваго. Щедрый же Господь явися тебе и глагола: о, угодниче Мой, добро есть Моей любви подобяся, печешися о грешных, изволяяй муки прияти за их избавление.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Принесеся молитва твоя и слезы к Богу, яко благовонный фимиам, и жертва непорочна и благоприятна, и мене не забуди ходатайством твоим ко Пресвятей Богородице, слезы умиления даси ми, омый грехов моих бездну, избави мя от смертныя глубины. И не надеющымся подаждь велию милость, и прости им согрешения.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Весь недоумением одержим есмь, егда прииму во уме той час страшный испытания Судии и Бога, и плачуся и сетую и рыдаю, поминая бездну зол моих. Темже спаси, Человеколюбче, молитвами Твоего угодника преподобнаго Паисия, и избави мя муки, яко Благоутробен.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. От сердца стенания приношаю Ти, Пренепорочная, Твое прося благопребытное заступление. Помилуй всестрастную ми душу, умилосердися, Мати многомилостиваго Бога, избавити мя Суда и езера огненнаго.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего ( назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Кондак, глас 2-й.

Житейских молв оставль, безмолвное житие возлюбил еси, Крестителю подобяся всеми образы, с нимже тя почитаем, отче отцев Паисие.

Икос

Христов глас услышав, шествовал еси во след Того заповедий, наг жития быв, отверг попечения и вся стяжания и имения, и братий своих и любве матере, богоносне Паисие, един в пустынях Богови беседуя разумом, дарования приял еси, еже ми посли в песнех поющему, отцев начальниче Паисие.

Песнь 7

Ирмо́с: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповеда нам, но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Многих грехов исполнен аз, и твоя молитва яко кадило благовонно исправися отче. Бездну грехов моих потреби, и буяющее море злаго жития изсуши, и напоение гневное отжени, и целомудренный ум молитвами своими утверди, отче Паисие.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Наставника тя и молитвенника тепла имущи, и скораго помощника, яко стену тверду и забрало недвижимо и воеводу крепка и непобедима молим тя, не забуди молитвенник твоих, избавляя от веяния печали и навет вражиих.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

О, чудо велие, во един от дний седящу ти, отче Паисие, в пещере, бысть ти глас глаголяй: мир тебе, возлюбленному Моему угоднику, ты же возстав со страхом, и трепетом одержимь, паде поклонися и рече: се, раб Твой, Господи. Сего ради молим тя, моли Человеколюбца, да спасет души наша.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Даждь ми Христе разум и терпение, еже не осуждати согрешающих с кичением фарисейским, но яко мытарево покаяние приими, и яко блуднаго сына, Боже, вечери Твоей достойна мя яви, молитвами преподобнаго Паисия, и грехов прощение ми даруй.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен.Возникни, о, страстная душе, возстани окаянная, бий из глубины в перси, и испусти слез источники, да тя помилует, окаянную, милосердая Мати Христа Бога.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего ( назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Песнь 8

Ирмо́с: Егоже вои Небеснии славят и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите Его во веки.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Благодарно приносимое тебе пение сие не презри, отче Паисие, но паче приими и радости духовныя исполни, да без закоснения поклонюся твоему образу, идеже есть написан, исцеления всем подавающ.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Все преподобному житию поревновав богоугодных отец, иже от века поживших, отче Паисие, во смирении и постничестве Христа ради всю жизнь свою мученически скончал еси, и от бесов нападения много претерпел еси, и сих победил. Сего ради молю тя, отче, буйство, ярость и небрежение молитвами твоими отрини от мене.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Владыко Христе Боже Всещедрый, имиже веси судьбами даждь ми ненавидети деяния лукаваго, Ты бо еси Бог наш рекий: просите и приимете. Даждь любовь от всея души моея, молитвами преподобнаго отца Паисия, творити волю Твою спасительную.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Молютися, на мне грешнем долготерпи Владыко, и не посецы мене яко неплодное древо посечением смертным во огнь отсылая, но плодоносна мя сотвори молитвами преподобнаго умолен бывая, время покаяния ми даждь, яко Человеколюбец.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Струи низпосли слез и стенания от души, сотвори ми, Чистая, внегда припадати к Твоему покрову, яко да обрящу разрешение грехов моих, Твоею молитвою.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего ( назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Песнь 9

Ирмо́с: Приимшая радость от Ангела, и рождшая Создателя Своего, Дево, спаси Тебе величающия.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Скорый помощник был еси преподобне, еще в жизни сей, иногда у преподобнаго старца ученику в преслушании умершу, и ведену во ад, он же припадаше прося, да умолиши Всещедраго о ученице его, ты же яко скорый послушник и любви хранитель, надежду возложи ко Всещедрому Богу простреся на молитву, и Той многомилостив и во обетех неложный, волю к боящымся Его сотвори, и молитву твою услыша, изведе душу от ада. Того ради и аз недостойный, припадая молю тя, отче Паисие, молитвами твоими избави мя муки и огня негасимаго.

Припев: Преподобне отче Паисие Великий, моли Бога о нас.

Бывша мя бесом смех, человеком уничижение, праведным рыдание, Ангелом плач, осквернение воздуху и земли и водам. Тело окалях и ум оскверних, паче слова деяньми. Аз враг Богу бых. Увы мне, согреших, молитвами преподобнаго Паисия прости мя.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Яко впадый в разбойники и уязвен, тако и аз впадох от многих грехов и уязвена ми есть душа. К кому прибегну повинный аз? Токмо к Тебе, милосердному душам Врачу, приими молебника тепла преподобнаго Паисия, и молитвами его излей на мя великую Твою милость.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен. Прегрешении мои умножиша, прошению и суду достоин, Чистая, припадая зову Ти: прежде конца подаждь ми очищение и умиление, и нравом исправление.

Катавасия: Избави от муки вечныя усопшаго раба своего ( назови имя), преподобне отче Паисие Великий, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего ( поклон). Господи, помилуй ( трижды с поклонами).

Молитва:

Страстей победителя, душам помощника, о всех молебника, всем спасения ходатая и наставника, из глубины сердца воздыхая, усердно и пламенно молим тя, Паисие Преподобне! Внемли и помози нам, не отринь и не презри нас, но абие услыши в смирении сердца притекающих к тебе. Ты, преподобне, к спасению ближних прилежно стремился и многих грешников к свету спасения привел еси. Подвиги чрезмерные успокоением считал по себе, пречудне, и, любовью ко Господу всегда горя, явления Христа Спаса сподобился еси, и Ему, за людей Умершему, любовию подражая, и об отрекшихся от Христа молился еси. Услыши нас, Паисие прехвальне, ибо недостойны есмы молитися о даровании нам великой милости Господней, понеже грешны есмы, и уста оскверненныя и сердца отягощенныя имеем, и под бременем прегрешений страждем, и не достигает молитва наша до Господа. Сего ради помолися за нас мольбою твоею крепкою и богоприятною, святый Паисие, да избавлены будут скончавшиеся без покаяния сродники, ближние и знаемые наши от муки вечныя, и молитву твою во благоволении приимет Спас наш и милосердие Свое вместо добрых дел их даст им, свободит их, веруем, от страданий и вселит в селениях праведных, и нас в покаянии скончатися удостоит, да прославим вкупе Всесвятое и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Отпуст:

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, и преподобнаго отца нашего Паисия Великаго, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

Господи, помилуй ( трижды).

ПоделитьсяФото: https://flic.kr/p/25k58Bi

Жизнь любого человека однажды подходит к своему концу. Но православные христиане воспринимают смерть не как безнадежную трагедию, а как переход из мира временного в мир вечный. Смерть становится продолжением жизни, ее логическим развитием. Если человек жил с верой в Бога, то и после кончины он будет с Богом. Если же он избегал Господа, то Творец не будет настаивать, нарушать свободу и позволит умершему существовать без Своего участия. Пусть это и влечет за собой самые неприятные последствия. Согласно православному вероучению Церковь призвана молиться за своих членов — как живых, так и умерших. И Церковь имеет возможность ходатайствовать перед Богом за людей, ушедших в мир иной, чтобы там, за порогом смерти, они обрели мир и радость в Царствии Небесном. Среди заупокойных молитвословий широкую известность имеет песнопение, названное по первым словам — «Со святыми упокой». О содержании его рассказывает священник Антоний Борисов.

Молитвословие «Со святыми упокой» поется на каждом заупокойном богослужении — отпевание ли это, панихида, или богослужение родительской субботы — день особого поминовения умерших православных христиан. Песнопение «Со святыми упокой» выражает суть христианского учения о смерти и возможности Церкви молиться об умершем человеке. Так выглядит церковнославянский текст молитвословия:

«Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная».

А так выглядит перевод молитвословия на современный русский язык:

Словами песнопения Церковь просит Бога простить умершему все его ошибки, допущенные при жизни. Такая просьба обусловлена верой в то, что Господу подвластно всё. В том числе может Он освятить человеческую личность, изгладить ошибки умершего — сделать усопшего достойным пребывания в Царстве Небесном.

Молитвословие «Со святыми упокой» поется примерно в середине богослужения, посвященного молитве по умершему и является его смысловой вершиной. Во время пения «Со святыми упокой» священник совершает каждение. Этим действием он показывает, что искренняя молитва возносится к Богу подобно тому, как кадильный дым устремляется вверх. Послушаем песнопение «Со святыми упокой» в исполнении объединенного хора Троице-Сергиевой Лавры и Московской духовной академии.

ОБ ИЗБАВЛЕНИИ ОТ МУК УМЕРШИХ БЕЗ ПОКАЯНИЯ

Тропарь, глас 2.

Боже́ственною любо́вию от ю́ности распала́емь преподо́бие, вся кра́сная, я́же в ми́ре возненави́де, Христа́ еди́наго возлюби́л еси́. Сего́ ра́ди в пусты́ню всели́ся, иде́же сподо́бися Боже́ственнаго посеще́ния, Его́ же неудо́бь зре́ти и а́нгельскима очи́ма, паде́ поклони́ся; вели́кии же Да́родатель, я́ко Человеколю́бец, рече́ к тебе́: не ужаса́йся, возлю́блен­ный Мой, де́ла твоя́ уго́дна Мне. Се даю́ тебе́ дар: о ко́ем-ли́бо тре́шнике помо́лишися, отпустя́тся ему греси́. Ты же в чистоте́ се́рдца твоего́ возгоре́ся, прие́м во́ду и прикосну́ся Неприкоснове́нному, умы́ но́зе Его́, и во́ду пив, да́ром чуде́с обогати́ся: гре́шники от му́ки моли́твою свое́ю избавля́ти, боля́щии исцеля́ти, О! преподо́бне о́тче Паи́сие, и бесо́в от челове́к отгоня́ти, и́бо от сих гре́шников пе́рвыи есмь аз. Молю́ тя, да умо́лиши, Иже тебе́ обетова́, да даст ми вре́мя покая́ния, и прости́т мое́ согреше́ние, я́ко Благи́и и Человеколю́бец, да со все́ми и аз воспою́ Ему́: Аллилу́ия. Дважды.

Слава, и ныне; богородичен. Вся па́че смы́сла, вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице та́инства; чистото́ю запечатле́нна и де́вством храни́ма, Ма́ти разуме́ся нело́жна, Бо́га ро́ждьши И́стиннаго, Того́ моли́ смасти́ся душа́м на́шим.

Канон, глас 6. Песнь 1, ирмос.

Помо́шник и Покрови́тель бысть мне во спасе́ние. Сей ми есть Бог, и просла́влю Его́, Бог отца́ моего́, и вознесу́ И́, сла́вно бо просла́вися.

Запев. Преподо́бие о́тче Паи́сие Вели́кии, моли́ Бо́га о нас (поклон).

И́же вся умудря́ющему Бо́гу моли́ся, преподо́бие о́тче, о рабе́ свое́м, да отве́рзет ми устне́ недосто́йнии и дви́гнет ми язы́к недоуме́нный. Те́сноту же и худогла́сие о́тче, разве́рзи благода́тию, и́же в тебе́ Свята́го Ду́ха, к пе́нию чуде́с Твои́х.

Запев. Начну́ у́бо достохва́льное и душеполе́з­ное житие́ твое́ от младе́нства. И́же дре́вле Еги́пет вели́каго во проро́цех произнесе́ Моисе́я, и́же к Бо́гу присвое́нием и вели́кими чудесы́ просла́вися. Та́ко и ны́не втори́цею просла́влен показа́ся Еги́пет, тебе́ ра́ди, о́тче Паи́сие, честны́м и́менем твои́м и мно́гими доброде́тельми обогати́ся, е́же дарова́ тебе́ Госпо́дь; Его́ же моли́, да спасе́т душа́ на́ша.

Слава. В ца́рство небе́сное вшед у́зким путе́м и приско́рбным, по за́поведи Влады́ки своего Христа́, преподо́бие о́тче Паи́сие, широ́кии и простра́нный путь возненави́дев, распростра́ньшиися мрак ума́ моего́ отжени́, да возмогу́ ма́лое сие́ моле́ние принести́ в пречестну́ю па́мять твою́.

И ныне. Дух сокруше́н пода́ждь ми Блага́я, смире́нно се́рдце, уму́ же чистоту́ и житию́ исправле́ние и прегреше́нием оставле́ние.

Катаваси́я. Изба́ви от му́ки ве́чныя усо́пш(ую)аго раб(у́)а́ сво(ю́)его́ (имя рек), преподо́бие о́тче Паи́сие Вели́кии, я́ко вси по́ Бозе к тебе́ прибега́ем, ты бо мо́лиши о нас Христа́ Бо́га на́шего (поклон).

Или́ сия́ катава́сия. Изба́ви от бед рабы́ своя́, преподо́бие о́тче Паи́сие Вели́кии, я́ко вси по́ Бозе к тебе́ прибега́ем, ты бо мо́лиши о нас Христа́ Бо́га на́шего (поклон).

Го́споди поми́луй (трижды, с поклонами).

Песнь 3, ирмос.

Утверди́ Го́споди, на ка́мени за­́поведей Ти подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко еди́н Свят еси́ и Пра́веден.

Запев. Ка́меню ве́ры Петру́ апо́столу уподо́бился еси́, распя́тся ми́рови во всей жи́зни свое́й, преподо́бие Паи́сие, и но́зе свои́ невозвра́тно к небе́сному ше́ствию упра́вил еси́, и го́рняго Иеросали́ма дости́гл, со святы́ми предстоя́ Святе́й Тро́ице, моли́ о мне еди́наго блага́го Человеколю́бца.

Запев. Благочести́ваго ко́рени пресве́тлая о́трасль, тебе́ избра́ Госпо́дь, Ангел рече́ ма́тери твое́й: сей Богу уго́́́́́́ден. Ты же от младе́́нства крест свой взем, невозвра́́тным путе́́м Тому́́ после́́дова, и возраста́ше ле́ты и ра́зумом, ку́пно и благода́тию Бо́жию». Моли́ да́ти ми отпуще́ние грехо́в.

Слава. О! Влады́ко Го́споди Ису́се Христе́, кто не удиви́тся Твоему́ человеколю́бию, егда́ прии́де жела́ние преподо́бному и́ноческо житие́ получи́ти к де́ланию за́поведей Твои́х, Твое́ю благода́тию, я́ко а́гнец непо­ро́чен изведе́ся в пусты́ню, и дости́г слове́сных ове́ц, и введе́ся к па́стырю, блаже́нному Па́мве, и облече́ся во и́ноческии о́браз; в нем же утверди́ и мене́ Го́споди, моли́твами преподо́бнаго Паи́сия, к де́ланию за́поведей Твои́х.

И ныне. Лют́ых мя мук и тьмы кроме́шныя и гее́нны Твои́ми моли́твами свободи́ Де́во, и́маши бо во́лю и си́лу, Го́спода ро́ждьшая еди́наго Преблага́го. Катавасия.

Седален, глас 2.

Ду́шу связа́в любо́вию Христо́вою, земна́я возненави́дев вся му́дре, водвори́лся еси́, о́тче преподо́бие, в пусты́нях и гора́х, разу́мнаго дре́ва вкуш сла́вне, а́нгельски просия́л еси́. Тем же и мрак проше́д пло́ти своея́, тьму отгна́л еси́ бесо́в Паи́сие, и́нокующим пе́рвыи; моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не; бого́родичен. Ско́рый покро́в и по́мощь и ми́лость покажи́ на рабе́ Свое́м Чи́стая, и во́лны укроти́ су́етных помышле́нии, и па́дшую ми ду́шу возста́ви, Богоро́дице; вем бо вем, я́ко мо́жеши, ели́ко хо́щеши.

Песнь 4, ирмос. Услы́шав же проро́к прихо́д Твой Гос́поди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: услы́шах слух Твой и убоя́хся; сла́ва си́ле Твое́й.

Запев. Законострада́льческое житие́ от мя́гких ногте́й восприи́м, богому́дре Паи́сие, да́же до конца́ пре́был еси́; я́ко боже́ствен до́блественник, вене́ц прия́л еси́ побе́ды от всех Ца́рствующаго, моли́твами свои́ми избавля́ти от му́ки тре́шники, от них же пе́рвыи есмь аз, не забу́ди мене́.

Запев. Иму́ще моли́твенника кре́пка, блаже́нне Паи́сие, и обе́щника печа́льным, предста́теля и побо́рника и хода́тая благоче́стна, от вся́ких спаса́емся бед, напа­́стей и обстоя́нии.

Слава. Ве́лию суде́б бе́здну име́яи, Той тебе́ рече́: се бо даю́ ти дар, да все е́же про́сиши от Отца́ Моего́ во́ имя Мое́, да́стся тебе́, о ко́ем-ли́бо гре́шнике помо́лишися, оста́вятся греси́ того́. Сего́ ра́ди припа́даю ти, о́тче Паи́сие, име́я бе́здну согреше́нии, да отпу́стит твои́ми моли́твами, И́же тебе́ обетова́, я́ко Благ и Человеколю́бец.

И ныне. Глаго́л провеща́й, егда́ пра́во и́мам суди́тися Богороди́тельнице, к Своему́ Сы́ну Пренепоро́чная, да обря́щу Тя тогда́ прибе́жище и заступле́ние держа́внейшее и мук всех избавля́ющи. Ката­васия.

Песнь 5, ирмос.

И́з нощи у́треннююще Человеколю́бче, просвети́, молю́ся, и наста́ви мя на повеле́ния Твоя́, и научи́ мя Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.

Запев. Посто́м удруча́я те́ло свое́, о́тче Паи́сие, иногда́ по причаще́нии Те́ла и Кро́ви Христо́вы, я́ко а́нгел, се́дмьдесять дней без пи́ши теле́сныя пребыва́я; Боже́ственную держа́ву неизрече́нную иму́щи, и воз­мо́гши в тебе́ живо́тную содержа́ти си́лу благода́тию Свое́ю, па́че пи́щнаго укрепле́ния; сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди.

Запев. Я́ко Иоа́нн Крести́тель у́зким и приско́рбным путе́м ходи́ти произво́лил еси́. Но той на Иорда́не узре́в Зижди́теля своего́, устраши́ся и вопия́ше: не сме́ю приступи́ти се́но огню́. Ты же, о́тче Паи́сие, в пусты́ни иногда́ я́вльшагося Го́спода, не моги́и пречи́стаго лица́ Его́ зре́ти. паде́ тре́петом одержи́мь, Он же ти рсче́: не устраша́йся, сию́ пусты́ню напо́лню по́стниками тебе́. С ни́ми же мо́лим о́тче, не забу́ди нас моли́твенник твои́х поми́лованным бы́ти.

Слава. Аз бо в нача́ле моя́ пред Тобо́ю зрю согре­ше́ния, и о мои́х беззако́ниих молю́ Твое́ милосе́рдие, да прости́ши и покры́еши благоутро́бием Твои́м мно­́жество грехо́в мои́х; и даждь ми про́чее жи́зни сея́ вре́мя безгре́шно проводи́ти. Да удо́бь на спасе́ния стезю́ поте́к, безпреткнове́нно к доброму концу дости́гну Твое́ю по́мощию, кроме́ бо Твоея́ по́мощи и наставле́ния ничто́же благосоверши́ти, и ми́лость у Тебе́ получи́ти кто мо́жет.

И ныне. Ра́бское приношу́ Ти моле́ние неразу́мный аз и к Твоему́ прибега́ю благоутро́бному милосе́рдию, не отврати́ мене́ Чи́стая, посра́млена. Катавасия.

Песнь 6, ирмос.

Возопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго и возведе́ от тли живо́т мой.

Запев. Безду́шная тварь Иорда́н своего́ Творца́ устыде́ся, вопия́ше: не могу́ Безгре́шнаго омы́ти. Святы́м же ви́де Го́спода, прие́м во́ду, прикосну́ся Неприкоснове́нному, умы́ но́зе Его́. И пив во́ду, и прия́ дар цели́ти неду́ги и прогони́ти от челове́к бе́сы. Сего́ ра́ди и мы припа́даем ти о́тче, моли́твами твои́ми поми́луй нас от вся́ких бесо́вских наведе́нии.

По сла́ве Го́спода на́шего Ису́са Христа́, обрето́хом тя, о́тче Паи́сие, вели́кое прибе́жище, и засту́пника и те́пла моли́твенника о гресе́х на́ших. Я́коже пе́рвее и́нока преста́вльшася и христиа́нства отчужди́вшася и во глубину́ а́дову па́губным безве́рием низведе́ся, и егда́ ощути́вся притече́ к тебе́, да умо́лиши Всеми́лостиваго. Ще́дрыи же Госпо́дь яви́ся тебе́ и глаго́ла: О! уго́дниче Мой, добро́ есть Мое́й любви́ подо́бяся, пече́шися о гре́шных, изволя́яи му́ки прия́ти за их избавле́ние.

Запев. Принесе́ся моли́тва твоя́ и сле́зы к Бо́гу, я́ко благово́нный фимиа́м, и же́ртва непоро́чна и благоприя́тна; и мене́ не забу́ди хода́тайством твои́м ко Пресвяте́й Богоро́дице, сле́зы умиле́ния да́си ми, омы́й грехо́в мои́х бе́здну, избави́ мя от сме́ртныи глубины́. И не наде́ющимся пода́ждь ве́лию ми́лость и прости́ им согреше́ния.

Слава. Весь недоуме́нием одержи́мь есмь, егда́ прииму́ во уме́ той час стра́шный испыта́ния Судии́ и Бо́га, и пла́чуся и се́тую и рыда́ю, помина́я бе́здну зол мои́х. Те́мже спаси́ Человеколю́бче, моли́твамиТвоего́ уго́дника, преподо́бнаго Паи́сия, и изба́ви ми му́ки, я́ко Благоутро́бен.

И ныне. О́т сердца стена́ния приноша́ю Ти Пренепоро́чная, Твое́ прося́ благопребы́тное заступле́ние. Поми́луй всестрастну́ю ми ду́шу, умилосе́рдися, Ма́ти многоми́лостиваю Бо́га, изба́вити мя суда́ и е́зера о́гненнаго. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 2.

Жите́йских молв оста́вль, безмо́лвное житие́ возлюби́л еси́, Крести́телю подо́бяся все́ми о́бразы; с ним же тя почита́ем, о́тче отце́м Паи́сие.

Икос.

Христо́в глас услы́шав, ше́ствовал еси́ во след Того́ за́поведей, наг жития́ быв, отве́рг попече́ния и вся стяжа́ния и име́ния, и бра́тии свои́х и любве́ ма́тере, богоно́се Паи́сие, еди́н в пусты́нях Бо́гови бесе́дуя ра́зумом, дарова́ния прия́л еси́, е́же ми посли́ в пе́снех пою́щему: отце́м нача́льниче Паи́сие.

Песнь 7, ирмос.

Согреши́хом и беззако́нновахом, не оправди́хомся пред Тобо́ю, ни соблюдо́хом, ни сотвори́хом, я́коже запове́да нам, но не преда́ждь нас до конца́, оте́ческии Бо́же.

Запев. Мно́гих грехо́в испо́лнен аз, и твоя́ моли́тва, я́ко кади́ло благово́нно испра́вися, о́тче. Бе́здну грехо́в мои́х потреби́, и буя́ющее мо́ре зла́го жития́ изсуши́, и напое́ние гне́вное отжени́, и целому́дренный ум моли́твами свои́ми утверди́, о́тче Паи́сие.

Наста́вника тя, и моли́твенника те́пла иму́щи, и ско́раго помо́щника, я́ко сте́ну тве́рду и забра́ло недви́жимо и воево́ду кре́пка и непобеди́ма мо́лим тя, не забу́ди моли́твенник твои́х, избавля́я от вся́кия печа́ли и наве́т вра́жиих.

Запев. О! чу́до ве́лие, во еди́н от дней седя́щу ти, о́тче Паи́сие в пеще́ре, бысть ти глас глаго́ляи: мир тебе́, возлю́бленному Моему́ уго́днику; ты же возста́в со́ страхом и тре́петом одержи́мь, паде́ поклони́ся и рече́: се раб Твой, Го́споди. Сего́ ра́ди мо́лим тя, моли́ Человеколю́бца, да спасе́т душа́ на́ша.

Сла́ва. Даждь ми Христе́, ра́зум и терпе́ние, е́же не осужда́ти согреша́ющих с киче́нием фарисе́йским, но я́ко мытаре́во покая́ние приими́, и я́ко блу́днаго сы́на Бо́же, ве́чери Твое́й досто́йна мя яви́, моли́твами преподо́бнаго Паи́сия, и грехо́в проще́ние ми да́руй.

И ны́не. Возни́кни, О! страстна́я душе́, возста́ни окая́нная, бий из глубины́ в пе́рси и испусти́ слез исто́чники, да тя поми́лует, окая́нную, Милосе́рдая Ма́ти Христа́ Бо́га. Катавасия.

Песнь 8, ирмос.

Его́ же во́и небе́снии сла́вят, и трепе́щут херуви́ми и серафи́ми; вся́ко дыха́ние и тварь по́йте, благослови́те и превозноси́те Его́ во́ веки.

Запев. Благода́рно приноси́мое тебе́ пе́ние сие́ не пре́зри, о́тче Паи́сие, но па́че приими́ и ра́дости ду­хо́вный испо́лни, да без закосне́ния поклоню́ся твоему́ о́бразу (поклон), иде́же есть напи́сан, исцеле́ния всем подава́ющь.

Всепреподо́бному житию́ поревнова́в, бого́угодных оте́ц, и́же о́т века пожи́вших, о́тче Паи́сие; во смире́нии и по́стничестве, Христа́ ра́ди, всю жизнь свою́ му́ченически сконча́л еси́, и от бесо́в нападе́ния много претерпе́л еси́, и сих победи́в. Сего́ ра́ди молю́ тя о́тче, бу́йство, я́рость и небреже́ние моли́твами твои́ми отри́ни от мене́.

Запев. Влады́ко Христе́ Бо́же Всеще́дрыи, и́ми же ве́си судьба́ми даждь ми ненави́дети дея́нии лука́ваго, ты бо еси́ Бог наш реки́и: проси́те и прии́мете. Даждь любо́вь от всея́ души́ моея́, моли́твами преподо́бнаго отца́ Паи́сия, твори́ти во́лю Твою́ спаси́тельную.

Слава. Молю́тися, на мне гре́шнем долготерпи́ Влады́ко, и не посецы́ мене́, я́ко непло́дное дре́во, посече́нием сме́ртным во огнь отсыла́я; но плодоно́с­ная мя сотвори́ моли́твами преподо́бнаго умоле́н быва́я, вре́мя покая́ния ми даждь, я́ко Человеколю́бец.

И ныне. Струи́ низпосли́ слез и стена́ния от души́. сотвори́ ми Чи́стая, внегда́ припа́дати к Твоему́ по­кро́ву, я́ко да обря́щу разреше́ние грехо́в мои́х, Твое́ю моли́твою. Катавасия.

Песнь 9, ирмос.

Прии́мшая ра́дость от А́нгела и ро́ждьшая Созда́теля Своего́; Де́во, спаси́ Тебе́ велича́ющия. Запев (поклон). Ско́рым помо́щник был еси́ подо́бне, еще́ в жи́зни сей; иногда́ у преподо́бнаго ста́рца ученику́ в прослуша́нии уме́ршу и веде́ну во ад, он же припа́даше прося́, да умо́лит и Всеще́драго о ученице́ его́; ты же я́ко ско́рый послу́шник и любви́ храни́тель, наде́жду возложи́ ко Всеще́дрому Бо́гу, простре́ся на моли́тву; и Той Многоми́лостив и во обе́тех нело́жныи, во́лю к боя́щимся Его́ сотвори́, и моли́тву твою́ услы́ша, изведе́ ду́шу от а́да. Того́ ра́ди и аз недосто́йный припа́дая молю́ тя, о́тче Паи́сие: моли́твами твои́ми изба́ви ми му́ки и огня́ негаси́маго.

Запев. Бы́вша мя бесо́м смех, челове́ком уничиже́­ние, пра́ведным рыда́ние, а́нгелом плачь, оскверне́ние возду́ху и земли́ и вода́м. Те́ло окаля́х и ум оскверни́х, па́че сло́ва дея́ньми. Аз враг Бо́гу бых. Увы́ мне, согреши́х; моли́твами преподо́бнаго Паи́сия прости́ мя.

Слава. Я́ко впады́и в разбо́йники и уя́звен, та́ко и аз внадо́х от мно́гих грехо́в и уя́звена ми есть душа́. К кому́ прибе́гну пови́нныи аз? То́кмо к Тебе́, Милосе́рдому душа́м врачу́, приими́ моле́бника те́пла преподо́бнаго Паи́сия, и моли́твами его́ изле́й на мя вели́кую Твою́ ми́лость.

И ныне. Прегреше́нии мои́ умно́жишася, преще́нию и суду́ досто́ин Чи́стая, припа́дая зову́ Ги: пре́жде конца́ пода́ждь ми очище́ние и умиле́ние и нра́вом исправле́ние. Катавасия.

Отпуст. Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Ти Ма́тере, и преподо́бнаго отца́ на́шего Паи́сия Вели́каго, и всех ра́ди святы́х, поми́луй и спаси́ нас, я́ко Благ и Человеколю́бец: Ами́нь.

Господи помилуй (трижды), и обычные исходные поклоны.

Молитва за упокой души усопшего в православии

Когда из жизни уходит близкий человек, то это непоправимое горе. Но потерю родного нужно пережить, как бы тяжела она не была, и двигаться дальше. Считается, что самое ужасное, когда родителям приходится хоронить своих детей. Но вряд ли можно утверждать, что детям прощаться с любимыми родителями навсегда менее тяжело. Невыносимой бывает душевная боль и от потери других родственников.

Когда говорят, что время лечат, то это ложное утверждение. Боль от потери близкого человека остается в душе человека на всю оставшуюся жизнь. Но она притупляется не от того, что проходит время, а из-за того, что пустота в душе постепенно начинает заполняться различными бытовыми заботами. Но при этом близкого человека всегда будет не хватать и периодически каждый из нас пытается мысленно общаться с родными людьми.

Как молится за новопреставленного, чтобы душа попала в рай

Безусловно, когда родной человек уходит из жизни, то не хочется принимать этот факт. Но следует помнить, что наши эмоции, чувства и страдания не дают умершему спокойно отойти в мир иной. Мы не отпускаем его душу от себя и этим очень вредим ему. Это связано с тем, что душа умершего мечется и не может найти свое место. В первые дни после смерти человека она просто витает в пространстве. Поэтому, задача родственников состоит в том, чтобы отпустить душу покойника от себя и помочь занять ей место на Небесах.

Для этого нужно:

  • Сразу после смерти в течение 40 дней заказывать литургии и панихиды в храме.
  • Обязательно устроить поминки на 9-ый и 40-ый день. Это связано с тем, что в эти дни душа усопшего предстает перед Господом. Чем больше вспомнить о покойнике в эти дни живущих людей, тем лучше.
  • Каждый день дома в течение 40 дней нужно молиться дома за упокой души усопшего. От этого зависит то, попадет ли ваш родной человек в рай.



Помните, что молиться за упокой новопреставленного очень важно в течение 40 дней после его смерти. Но также нужно не забывать возносить молитвы за упокой и впоследствии. Для этого имеются специальные дни. Это поможет не только душе усопшего обрести покой, но также позволит вам успокоиться от непоправимой потери и справится с горем.

Действенная молитва звучит следующим образом:

«Господи, прими душу Раба Божьего (имя усопшего), отпусти ему все грехи, ведомые и неведомые, малые и большие. Прими его в свое Царствие Небесное. Успел он намучиться в жизни своей, много он страдал и печалился, так пусть же теперь он спит вечным сном, и душа его найдет успокоение. Не пошли ему кары и не дай познать огня адского, не позволь, чтобы он попал к дьяволу на растерзание. Аминь».

Как заказать сорокоуст и панихиду за умершего в храме

Потеря близкого человека — очень тяжелое событие. Но нужно понимать, что ничего уже изменить нельзя. В трудные жизненные мгновения нужно помнить о том, что некоторыми своими действиями можно помочь душе усопшего быстрее обрести покой на Небесах. Для этого, прежде всего, в основные даты, связанные с уходом в мир иной, заказывается церковная панихида. И для верующего значения она имеет огромное значение, так позволяет пережить горе. Панихида — это богослужение, которое проводится на третий, девятый и сороковой дни после смерти человека.

Чтобы заказать её, нужно:

  • Посетить храм заранее.
  • Оставить подношение на панихидном столе.
  • Написать записку с именем того, кого вы хотите помянуть и передать священнику.
  • Сообщить священнику на какой день вы хотите заказать панихиду.

Считается, что на девятый день душа умершего человека предстанет перед Господом и будет ждать прихода девяти ангельских чинов. В этот день целью панихиды в церкви является прошение Всевышнего помочь душе усопшего приблизиться к святым ангелам. Во время панихиды все верующие в храме должны держать в руках зажженные свечи. Таким образом, выражается искренняя любовь к усопшему, что обязательно зачитывается Господом на Справедливом Суде. Панихиду на 9 дней можно проводить в разных храмах.

На сороковой день душа усопшего человека после хождений по аду возносится к Богу третий раз. В этот момент будет решаться ее участь. Это решение во многом зависит от земных деяний усопшего человека, но немаловажную роль играют и молитвы за упокой души, которые возносили родственники в течение всего времени после смерти.

Также панихиду можно заказать на годовщину смерти. Но это поминальное мероприятие не является обязательным.

Очень часто для успокоения собственной души люди заказывают сорокоуст по усопшему. Этот обряд является особым видом поминания. Об упокоении сорокоуст заказывается на 40 дней, полгода и год. В течение 40 дней в церкви читается молитва за упокой усопшего и именно в этот период происходит отпущение грехов усопшему.

Кому ставить свечку за упокой отца и матери

Свечи за упокой ставятся на специальном канунном столе. Эта конструкция обычно устанавливается слева от входа. Столик покрывается металлической или мраморной доской. Его легко узнать, так как на нем стоит прямоугольный подсвечник, на котором установлено Распятие Господнее. Если по какой-либо причине в храме не имеется такого столика, то ставить свечу за упокой отца или матери можно возле любой иконы. Но очень важно, не делать это бездумно. Необходимо вспомнить усопшего некоторое время постоять в молчании возле зажженной свечи.

Когда вы ставите свечу за упокой, то нужно соблюдать следующие правила:

  • Два раза перекрестится на Распятие Спасителя.
  • Зажечь свечу от других горящих свечей или от лампадки.
  • Поставить зажженную свечу в свободную ячейку и зафиксировать ее, чтобы она не наклонялась и не соприкасалась с другими свечами.
  • После установки свечи нужно прошептать такие слова: «Упокой, Господи, душу усопшего Раба Твоего (имя)».
  • Перекреститься и поклониться.

Поминальная молитва за упокой

Поминальная молитва за упокой – это специальные слова, направленные на успокоение души усопшего. Молясь о упокоении, мы не только незримо помогаем усопшему, но и сами утешаются в своем горе. Все это связано с христианскими канонами, в которых смерть не наделяется трагическим смыслом.

Полный текст молитвы

Полный текст молитвы за упокой звучит следующим образом:

«Помяни, Господи Боже, Всевышний и Всемилостивый, в вере и надежде жизни вечной преставившегося Раба Твоего (назвать кем вам приходится усопший) (имя усопшего). Ты — Всеблагий Человеколюбец, отпусти грехи и пересмотри неправды, ослабь и прости все его вольные и невольные согрешения, избавь его от вечных мук и огня адского, даруй ему причастие, прощение и наслаждение вечными Твоими благами, уготованными Тобой для любящих Тебя и не отступивших от Тебя. Верующих искренне в Бога в Святой Троице прославляемого. Милостив Господи будь, ибо нет человека на земле, который прожил свою земную жизнь, не согрешив. Ты единственный непогрешимый и правда твоя во веки веков. Поэтому просьбу в молитве к твоей милости и щедроте возношу, славлю и прощения за наши грехи прошу. Аминь».

Умершего человека нужно обязательно поминать в специальные дни, предусмотренные церковью. Но кроме этого, его нужно вспоминать на день его рождения, день кончины и на день ангела. В эти дни по возможности необходимо посетить церковь и отнести пожертвования. Также рекомендуется в поминальные дни раздать милостыню бедным, при этом следует попросить их вспомнить имя усопшего родственника, когда они будут молиться.

Короткий вариант

Очень часто используется короткий вариант молитвы за упокой. Ее часто произносят на кладбище возле могилы усопшего в поминальные дни. Но более важно их произносить в период после сорока дней после смерти близкого человека.

Считается, что первые 3 дня душа усопшего человека находится возле тела. Она видит все происходящее и может реагировать на поступки людей, подавая определенные знаки. Именно поэтому нельзя сильно горевать об усопшем, так как душе сложно будет оставить землю. Помогут справиться с горем короткие молитвы за упокой. Также они позволят душе умершего человека без терзаний отойти в мир духов.

Через три дня душа покойника отходит в духовный мир, где будет находиться 40 дней. И для этого периода очень важны короткие молитвы за упокой, они помогут душе держать ответ за все содеянные деяния человека в земной жизни. На 40 день происходит Страшный Суд и Богом принимается решение, куда переместится душа в ад или рай. Каждая произнесенная короткая молитва за упокой увеличивает шансы души усопшего попасть в рай.

Короткая молитва звучит следующим образом:

«Упокой, Господи, душу новопреставленного Раба Божьего (имя родственника), а также всех моих родственников отошедших из мира земного ранее. Прости все их прегрешения, ведомые и неведомые, ибо все они совершены по неразумению, а не во зло. Даруй им Царство Небесное и не позволь испытать вечных адских мук. Молюсь и славлю, Тебя милосердного. Аминь».

Слушать молитвы за упокой:

Скачать в МР3: Molitva_za_ypokoi.mp3 (cкачиваний: 97) Скачать в МР3: Molitva_za_ypokoi_ysobshih.mp3 (cкачиваний: 88)

Мусульманская молитва за душу усопшего

Мусульманская молитва в честь мусульманина или мусульманки называется джаназа намаз. Это коллективная погребальная молитва, которая является обязанностью для правоверных. Если такое моление не будет организовано, то весь джамаат впадает в грех. Считается, что чем больше людей участвует в заупокойном намазе, тем лучше для усопшего.

В Коране говорится, что если молитва за упокой будет читаться большим количеством верующих, то она обязательно будет услышана. Кроме этого пророк сказал, что если сорок человек будет читать погребальную молитву, то Аллах обязательно заступится за умершего, а если молитвенный текст будут читать три ряда мусульман, то усопшему обязательно уготован Рай. Причем очень важно, чтобы близкие люди участвовали в погребальном намазе.

Следует понимать, что погребальный намаз может быть проведен только для усопшего мусульманина. Если не доказана принадлежность умершего к исламу, то джаназа намаз не совершается. Подтвердить то, что человек был мусульманином может, заслуживающий доверия свидетель.

Совершать джаназа намаз можно, как возле тела усопшего, если обряд погребения не был свершен, так и у могилы человека по прошествии определенного времени. Погребальная молитва может читаться, если тело усопшего, если оно не было значительно повреждено. Если случилось так, что смерть наступила вследствие страшных повреждений, и при этом отсутствуют какие-либо части тела, то тело не омывается и джамаз намаз не проводится. Тело покойника просто заворачивается в лоскут материи и хоронят.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *