Молитва паисию святогорцу

Православные часто обращают свои духовные очи не только к Господу, но и его праведникам, которые жили на земле святой жизнью. Молитвы к Паисию Святогорцу читаются теми, кто хочет исполнять Божии заповеди, иметь хорошие отношения в семье, исцелиться от недугов.


Современный святой

Старец стал широко известен и почитался уже при жизни, в конце 20 в. Жил он в Греции, но между этой страной и Россией существует давняя духовная связь. Родился Арсений в простой семье, поучил профессию плотника. Хотя душа его с малых лет стремилась к монашеской жизни, он отложил эту свою мечту, чтобы помогать своим родственникам. Лишь в 1950 г. молодой человек смог уйти послушником на святую гору. Жил он в разных обителях:

  • Кутлумуш — первый скит, где подвизался святой;
  • Эсфигмен — там принял постриг;
  • Филофей — здесь получил схиму, имя Паисий.

Старец не отличался хорошим здоровьем, перенес операцию на легких. Но никогда не унывал. Молитвы Паисия Святогорца затрагивали судьбы тысяч людей, которые посещали его скромную келью. Скончался преподобный в 1994 г., тело его погребено в монастыре Иоанна Боголова (возле г. Салоники). Канонизирован Константинопольской церковью в 2015 г.

Духовное наследие

Простой народ полюбил старца за его добрый нрав. Также широкую известность имеют наставления святого, которые касаются как повседневной, так и духовной жизни. Имел он сильное снисхождение к тем, кто живет в миру, очень хорошо понимал, какие человека подстерегают искушения.

Если не идет молитва, Паисий Святогорец советовал петь псалмы. Он говорил, что это великое услаждение для души, которое прогоняет многие искушения. Во время работы необходимо читать молитву или напевать святые песнопения, постепенно приучая себя к общению с Господом.

Мудрость видна в каждом его наставлении, данном духовным чадам. Например, святой говорил, что гнев может сослужить человеку хорошую службу: эта сила характера может быть направлена в нужное русло. Тогда человек сможет не только преодолеть собственные грехи, но и помочь окружающим, послужить Богу. Нужно только избегать дурных помыслов, искоренять в себе гордыню, беспощадно бороться с искушениями.

Посмертные чудеса

Широко известны и чудеса, которые совершались по молитвам святого Паисия Святогорца:

  • облегчается состояние раковых больных;
  • исцеляются люди, страдающие одержимостью.

В одной деревне возле Салоник ребенок упал с высоты 4 этажа, но не разбился. Позже он рассказал, что его спас преподобный, узнав старца по фотографии, которая находилась в доме.

Сантехник с о. Пафос однажды получил серьезную травму — его в глаз воткнулась проволока. Ожидая помощи, он увидел человека в рясе, который подошел к нему и вытащил проволоку. Позже врачи не нашли серьезных повреждений, лишь след пореза.

Житель Афин попал в серьезную аварию, получил повреждения головного мозга. Находясь без сознания, увидел старца, который обещал ему выздоровление. Он действительно поправился, после чего решил уйти в монастырь. Такое чудо не оставило человека равнодушным и пробудило жажду духовной жизни.

Помощник в деле спасения

Почему так важны молитвы к святому Паисию Святогорцу? Люди, при жизни достигшие духовного просветления, являются свидетелями Божией благодати. По ним окружающие видят, каких высот может достичь каждый, если будет упражняться в молитве, поститься и смирять своего ветхого человека. Особенно важны такие примеры в трудные времена, когда кажется, что Господь отвернулся от людей.

Конечно, официальное признание является лишь констатацией факта — ведь преподобный получил святость от Бога, а не от людей. Но это событие позволило многим узнать о святом подвижнике благочестия, ознакомиться с его трудами, получить помощь в работе над своей душой. Преподобный отче Паисий, моли Бога о нас!

Молитва Паисию Святогорцу — читать

«О, святый преподобне и богоносне отче наш Паисие, возлюбленный наш покровителю и богомудрый наставниче, по лествице добродетелей возшедый от бытия земнаго в Царствие Небесное и получивый благодать предстательствовати за ны пред Троном Всемилосерднаго Господа нашего; сице молим тя: отврати нас от пути грехов наши и научи нас Господеви приноситисовершенныя плоды покаяния и обновления во Христе душ наших.

Отче святый, во дни земнаго жития твоего многия тяжкия болезни и недузи неизцельныя уврачевавый, души от греха и скорбей страждующия исцеливый; ныне же предстоя пред Богом, преклони Его милосердие к нам, да твоего предстательства ради исцелит и нас, с любовию чтущих святую память твою, и дарует нам крепость в искушениих, мужество в борьбе с духом злобы, ищущим вечней погибели нашей, да дарует нам прощение всех наших грехов, иже от юности нашея до настоящего дня мыслию, словом и делом сотворихом, да научит нас, что подобает нам творити, дабы выну Ему служити, яко подобает ближним нашим с любовию и смирением служити.

Ей, отче святый, настави нас, по примеру святаго жития твоего, любви и самопожертвования исполненнаго, отвергшись пут греховнаго жития, взыти к Небесным чертогам, идеже восхвалим Всемилосерднаго Триипостаснаго Господа нашего во веки веков. Аминь.»

  • Какую молитву читать перед чтение акафиста;
  • Сильная молитва Спиридону;
  • Молитва Умягчение злых сердец — https://bogolub.info/molitva-bozhej-materi-umyagchenie-zlyx-serdec/.

Отличная статья 0
Читайте далее:

Конда́к 1.

Избрáннаго Панагýды подви́жника/ и аромáтницу благоухáнную, Каппадоки́йское прозябéние и предстáтеля неусы́пнаго, да воспои́м соглáсно. Áнгельскому бо житию́ подражáя, Тро́ице Святéй благоугоди́, те́м и зовéм:/ ра́дуйся, преподóбне Паи́сие,// ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

И́кос 1.

А́нгел показáлся еси́ во удéле Богорóдицы избрáннем, и на́м ходáтай теплéйший пред Бо́гом, Паи́сие о́тче, тéмже тáко тя́ воспевáем:

Ра́дуйся, Каппадоки́и добровóнное ми́ро,

ра́дуйся, вы́шняго жи́тельства о́браз яви́вый,

ра́дуйся, Аси́и Мáлыя процветéние,

ра́дуйся, святáго Арсéния похвалéние,

ра́дуйся, в фарасиóтех приснопевáемый,

ра́дуйся, инокýющих прáвило,

ра́дуйся, вéлие Элла́ды и ве́ры храни́ло,

ра́дуйся, Каппадоки́йскаго ро́да свети́ло,

ра́дуйся, Византи́и божéственная óтрасле,

ра́дуйся, добрóто Афо́на и óрле,

ра́дуйся, земны́й áнгеле, вéстниче на земли́,

ра́дуйся, человéче небéсный, пребывáяй на Небеси́.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 2.

Ви́дяще, я́ко от руки́ свящéннаго Арсéния в Фарáсе Каппадоки́йстей, роди́тельнице святы́х, Креще́ние прия́л еси́, и я́ко сегó моли́тва многоплóдну тя́ óтрасль Мáлыя Аси́и и Эллáды яви́, тя́ прославля́ем по достоя́нию, Бóгови плéщуще: Аллилу́ия.

И́кос 2.

Разумéя и познавáя страдáния из отéчествия произгнáнных, стрáнствуя и печáля о до́ма роди́тельскаго разорéнии, в вéре укрепи́лся еси́ и богоразýмия прия́л еси́ све́т от благодáти Бо́жия, Паи́сие свя́те. Сего́ рáди и мы́, взирáюще на чудеса́ твоя́, восклицáем ти́ таковáя:

Ра́дуйся, Иисýсовых благослове́ний стяжáтелю,

ра́дуйся, удéла Богомáтерняго божéственный светодáтелю,

ра́дуйся, ве́трило многомýдрых благодея́ний,

ра́дуйся, аромáтнице Вы́шняго даровáний,

ра́дуйся, Бо́жия Ду́ха блажéннейшее сия́ние,

ра́дуйся, добродéтелей несказáнное благоухáние,

ра́дуйся, Афóнская лéторасле прекрáсная,

ра́дуйся, áки купе́ль Силоáмская, врачýяй вся́кия стрáсти,

ра́дуйся, Пресвяты́я служи́телю преблажéнный,

ра́дуйся, Святы́я Го́ры вождю́ и кли́че побéдный,

ра́дуйся, поста́ и моли́твы дéлателю неусыпáемый,

ра́дуйся, застýпниче стрáждущих и опечáленных.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 3.

Си́лою Вы́шняго укрепля́емых мýчеников чтя́ жития́ и разумéя, ты́ душе́ю блажéнною к непрестáнному славослóвию Всетворцá восходи́л еси́. Мы́ же сиé воспоминáюще, вопиéм: Аллилу́ия.

И́кос 3.

«А́з е́смь Воскресéние и Живóт. Вéруяй в Мя́ не ýмрет во вéки». Си́и словесá от Небе́снаго Жениха́ услы́шав и испóлнь сы́й све́та божéственна, невéрия прéлесть низвéргл еси́. Сегó ра́ди благодáрственно вопиéм ти́ тáко:

Ра́дуйся, во óтрочестве безбóжия се́ти препрéвый,

ра́дуйся, я́ве Христа́ узрéвый,

ра́дуйся, оби́тели Стомиóнския устрои́телю,

ра́дуйся, Кони́тских еретикóв победи́телю,

ра́дуйся, ми́лостыни потóче неисчерпáемый,

ра́дуйся, нéбесным сия́нием укрепля́емый,

ра́дуйся, Синáйския горы́ подви́жниче,

ра́дуйся, оби́тели великомýченицы Екатери́ны моли́твенниче,

ра́дуйся, мýдростию дéве се́й подражáтелю,

ра́дуйся, святы́м Галактиóну и Еписти́мии соседáтелю,

ра́дуйся, сáде, прозябы́й от горы́ Моисéевы кáмене,

ра́дуйся, моли́твы áнгельския на земли́ воспевáние.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 4.

Рачéние боже́ственное к Богомáтери, чистéйший óтче, понéже имéя, Сию́ Предстáтельницу неусы́пную и Храни́тельницу стяжá. Сегó ра́ди и мы́, даровáний твои́х желáюще приобщи́тися, о тебе́ поéм: Аллилу́ия.

И́кос 4.

Слы́шаша и́мя твое́ земни́и концы́, Паи́сие свя́тче, ты́ бо, я́ко сóлнце блистáяй во времена́ послéдняя и Правослáвие утверждáяй и́менем Го́спода Иису́са Христа́, показáлся еси́. Мы́ же, единомы́сленне памятýюще боже́ственная уче́ния твоя́, приношáем ти́ речéния таковáя:

Ра́дуйся, люби́мче изря́днейший Пресвяты́я,

ра́дуйся, ны́ ущедря́яй Ма́тере Бо́жия кри́не,

ра́дуйся, сомоли́твенниче Херуви́мом,

ра́дуйся, единонрáвниче Серафи́мом,

ра́дуйся, укреплéние Правослáвия,

ра́дуйся, ýтваре преизбрáнная,

ра́дуйся, чернори́зцев огрáдо и отéчествия хранéние,

ра́дуйся, Кóницы óтрасле, Стомиóна же заступлéние,

ра́дуйся, я́ко лозá Богома́тере, благоврéменный пло́д принося́й,

ра́дуйся, вертогрáде покая́ния благоухáяй,

ра́дуйся, бесéдуяй Бóжиими словесы́,

ра́дуйся, умащéние я́звам грéшничим.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 5.

Богоприя́тну любóвь я́ко стяжáвый, жéртву ся́ брáтиям возложи́ и благословéнием Пречи́стыя оделя́ше все́х. Таковáго ся́ отвержéния рáди ны́не со А́нгелы Христá прославля́еши, мы́ же, в па́мять твою́ призывáемии, вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 5.

Ви́девше тя́ ду́шу за бли́жняго полагáюща, блажéнне Паи́сие, к тебе́ прибегáем: ми́лостив бýди на́м и, Влады́це Христу́ предстоя́, Тогó умоли́, да отженéт у́м помрачáющую грехо́вную тьму́ от молéбными пéсньми хвáлящих тя́ сицевы́ми:

Ра́дуйся, Панагýды дóблественный ратобóрче,

ра́дуйся, Богорóдицы песнослóвче,

ра́дуйся, путевóдная заблýждшим звездó,

ра́дуйся, Афóнская зовýщая к Бо́гу трубó,

ра́дуйся, утешéние плáчущих,

ра́дуйся, помóщниче стрáждущих,

ра́дуйся, печáльных божéственное укреплéние,

ра́дуйся, не оставля́яй и́ноков попечéнием,

ра́дуйся, у Ми́лостивыя за ны́ предстáтелю,

ра́дуйся, недýжных безмéзднейший врачевáтелю,

ра́дуйся, подвизáющихся направля́яй,

ра́дуйся, изря́дне Врата́рницу Богоро́дицу восхваля́яй.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 6.

Проповéдник богонóсен еси́ и сто́лп ве́ры, дáры Ду́ха Свята́го на́м испрошáяй, тéм и мы́ тебе́ рáди, ста́рче преди́вный, немóлчно пое́м: Аллилу́ия.

И́кос 6.

Возсия́в я́ко лампа́да неугаси́мая све́том Трисо́лнечнаго Божества́, покая́ния наста́вник яви́ся, Паи́сие свя́те. Мы́ же, твои́ми предстáтельствы свы́шнее утешéние и благодáти познáние приéмлющии, хвáлим тя́, вопию́ще:

Ра́дуйся, ковчéже себе́ отвержéния и воздержáния,

ра́дуйся, Утéшителя благодáть на на́с изливáяй,

ра́дуйся, Со́лнца-Христа́ маловéрным провозвести́вый,

ра́дуйся, ми́лостию Человеколю́бца все́х удовли́вый,

ра́дуйся, о ми́ре моли́твою вы́ну благоухáяй,

ра́дуйся, я́ко вино́ сла́дкое, дýши рáдостию исполня́яй,

ра́дуйся, Богомáтере слáвие избрáнный,

ра́дуйся, приношáяй слéзы Христý я́ко ши́пок доброухáнный,

ра́дуйся, Фовéры предстáтельство и могýчее возглашéние,

ра́дуйся, откровéния громоглáсное возвещéние,

ра́дуйся, Та́йней Ве́чери чи́стою душéю приобщáвыйся,

ра́дуйся, помыслóв исповéданию прилежáвый.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 7.

Хотя́щу тебé Спа́су послéдовати, мýченическаго жития́ ревни́тель показáлся еси́, душéю несквéрною же и те́лом, и любóвию божéственною ко Христу́. Сего́ ра́ди тя́ величáем, всесоглáсно пою́ще Бóгови: Аллилу́ия.

И́кос 7.

Нóвое одолéние на неви́димыя и ви́димыя враги́ показáвый, егóже моли́твою и любóвию стяжá, и всеорýжие смирéния взе́м, истреби́л еси́ бесóвския кóвы и тщáния, Бóгови же благодáрственная возопи́. Те́м и мы́ принóсим ти́ сицевáя:

Ра́дуйся, све́та божéственное храни́лище,

ра́дуйся, благоутрóбия Христо́ва вмести́лище,

ра́дуйся, псалти́ри Дави́довы пéние,

ра́дуйся, свята́го Арсéния умолéние,

ра́дуйся, грéшников исправля́яй и ободря́яй,

ра́дуйся, ми́лование у Богоро́дицы испрошáяй,

ра́дуйся, главó подви́жников венценóсная,

ра́дуйся, сéне стрáждущим росонóсная,

ра́дуйся, водó живи́тельная претыкáющимся,

ра́дуйся, мóсте, в жи́знь изводя́й утопáющих,

ра́дуйся, стóлпе гре́шником пáдшим и укреплéние,

ра́дуйся, разслáбленным ти́хий óдре и упокоéние.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 8.

Стрáнен бы́в в ми́ре, Паи́сие, Го́спода возлюби́в и стра́сти твоя́ укроти́в Бо́жиею благодáтию, ны́не же я́ко зарни́ца облиставáеши о тебé вопию́щих немóлчное: Аллилу́ия.

И́кос 8.

Вся́к, к тебе́ притекáяй, николи́же, óтче Паи́сие, неутéшен оты́де. Но прося́й благодáти даровáние приимáше. Сегó рáди и мы́ воспевáем ти́ сицевáя:

Ра́дуйся, лученóсная омрачéнным звездó,

ра́дуйся, кáющихся настáвниче и главó,

ра́дуйся, афóнския брáтии тяготы́ взéмляй,

ра́дуйся, Всесвяты́я сáда цвéте преукрашéнный,

ра́дуйся, о благосты́ни Христóве сладковещáние,

ра́дуйся, моли́твы небéсныя мироухáние,

ра́дуйся, ми́рови Месси́ю провозвещáяй,

ра́дуйся, пе́снь архáнгелову ко Пресвяте́й воспевáяй,

ра́дуйся, надéждою, ми́лостию и любóвию пламенéяй,

ра́дуйся, во врáжией брáни божéственное омовéние,

ра́дуйся, прия́вый даровáние прорóческое,

ра́дуйся, благоутрóбием Отцу́ Небéсному подóбниче.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 9.

Вся́кому естествý проповéдал еси́ слóво, апóстолом уподобля́яся, рачéнием же и любóвию к бли́жним просия́л еси́ я́ко сóлнце на земли́, прославля́я Святу́ю Тро́ицу: Аллилу́ия.

И́кос 9.

Сле́з потóки от души́ мироточá, сéрдцем о человéцех, стрáждущих душе́ю и тéлом, боля́ше. Сегó рáди ны́не и мы́ от ду́ш на́ших песнопéния ти́ возсылáем, в смирéнии вопию́ще прилéжно:

Ра́дуйся, Евáнгелия служи́телю неутоми́мый,

ра́дуйся, свéщниче Трисóлнечнаго Божествá неугаси́мый,

ра́дуйся, я́ко пóстничества ристáлище соверши́вый,

ра́дуйся, я́ко смирéнием крáйним ины́х предвари́вый,

ра́дуйся, во Афóне вéры сия́ние,

ра́дуйся, Всесвяты́я слáдкое воспевáние,

ра́дуйся, учи́телю слáвный дея́ния же и зрéния,

ра́дуйся, я́ко велемýдре пости́же божéственное видéние,

ра́дуйся, Пречи́стыя вертогрáда неусыпáемый дéлателю,

ра́дуйся, святы́м Лукиллиáну, Пантелеи́мону и Евфи́мии собесéдателю,

ра́дуйся, я́ко гла́с Богоотрокови́цы слýхом услы́шал еси́,

ра́дуйся, я́ко Ту́ я́ве, áки на Иерусали́мстей икóне, узрéл еси́.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 10.

Вели́чествие со Эллáдою Каппадоки́и и те́плый засту́пник еси́, Паи́сие свя́те. Добродéтелей бо лéствицу богоугóдно соверши́, к Тро́ице Святе́й непрестáнно поя́: Аллилу́ия.

И́кос 10.

Стена́ еси́ ве́рным, о́тче Паи́сие, áнгельское бо житие́ возлюби́в, пóдвиги свои́ми Святе́й Трóице неустáннаго предстоя́ния скóро дости́же. Сегó рáди пéния благодáрственная возсылáюще из глубины́ сердéц и ду́ш нáших, смирéнно взывáем:

Ра́дуйся, от Афо́на богоявлéнно ми́ру сия́яй,

ра́дуйся, краснопéснивый глáсе, Сло́во провозвещáяй,

ра́дуйся, многочáдне, ми́луяй человéческая болéния,

ра́дуйся, ослеплéнным стезéй исправлéние,

ра́дуйся, Неневéстней Невéсте рáдование принося́й,

ра́дуйся, к Цáрству Небéсному пу́ть удовля́яй,

ра́дуйся, кади́лу Ду́ха Бо́жия соимéнне,

ра́дуйся, я́ко и зра́к тво́й на́м подаéт утешéние,

ра́дуйся, я́ко в ми́ра концéх вещáнием предвари́вый,

ра́дуйся, зми́я главý моли́твою сокрýшивый,

ра́дуйся, молéния и́менем Иисýсовым и среди́ ми́ра дéлателю неустáнный,

ра́дуйся, к Бо́жией Мáтери стяжáвый любóвь несказáнну.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 11.

Пéние Зижди́телю и Приснодéве к борéнием я́же в нощи́ и во дни́ соплетáше смирéнно, те́м ся́ Бóжия Ду́ха сосýд показýя. Мы́ же, Тро́ице Святе́й припáдающе, тебе́ ра́ди поéм и вопиéм: Аллилу́ия.

И́кос 11.

Све́т и мироухáние благочéстия, и любвé, и самоотвержéния неисчéтнаго, и исцелéний тóчит святáя па́мять твоя́, преподóбне. Сегó рáди потщáхомся вси́ молéбными гла́сы тебе́ возопи́ти:

Ра́дуйся, я́ко вся́кому указýяй пу́ть на небесá,

ра́дуйся, я́ко рáдости все́х исполня́ют медотóчная твоя́ словесá,

ра́дуйся, изоби́льная от Афо́на рекó искипáющая,

ра́дуйся, звездó от Святы́я Го́ры, вéрным пу́ть озаря́ющая,

ра́дуйся, при́сное за ны́ у Богоотрокови́цы ходáтайство,

ра́дуйся, áнгельскому житию́ прилежáщим предстáтельство,

ра́дуйся, добродéтелей плодонóснейшая лозó,

ра́дуйся, о ми́ре к Престо́лу достигáющая слезó,

ра́дуйся, но́вый апóстоле, к ве́ре Христо́ве вся́ призывáяй,

ра́дуйся, Правослáвия глáсе, мнóзи возсозидáяй,

ра́дуйся, дре́во всеплóдное, Ма́терию Небéсною напоя́емое,

ра́дуйся, элли́нов знáмя, в подсóлнечней распростирáемое.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 12.

Благодáти Бо́жия истóк тя́ познáхом, о́тче, по успéнии твое́м, в нéмже ли́цы áнгельстии весéлия исполня́хуся. Те́м и мы́, ходáтая о спасéнии на́шем улучи́ти сподóбльшиися, рáдуемся, взывáюще: Аллилу́ия.

И́кос 12.

Пою́ще бе́здну чуде́с твои́х и терпели́вныя твоя́ пóдвиги, свя́те, от серде́ц ти́ сплетáем áнгельская песнопéния, пáмять твою́ почитáем благоговéйно и вопиéм таковáя:

Ра́дуйся, надéжды отéчествию забвéнному вéстниче,

ра́дуйся, о свобожде́нии Святы́я Софи́и и гра́да Вели́каго проповéдниче,

ра́дуйся, Царьгра́д во уповáние нóвое ди́вно предуказáвый,

ра́дуйся, ходáтаю удéла слáвнаго от стра́н свои́х произгнáнным,

ра́дуйся, не тóкмо единоплемéнных путеводя́й, но и от ины́х язы́к приходя́щих,

ра́дуйся, я́ко сынóв Росси́йския Цéркве зелó любя́, благоувéтливо приимáше,

ра́дуйся, пленéнных óтчин прореки́й обновлéние,

ра́дуйся, ми́ру блистáние, вéры немóлчное возглашéние,

ра́дуйся, я́ко знáмения времéн разумéвый,

ра́дуйся, Откровéния Иоáннова таи́нниче богодухновéнный,

ра́дуйся, я́ко апо́стол, явлéй обетовáния,

ра́дуйся, избавлéния Аси́и Мáлыя уповáние.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 13.

О преподóбне о́тче Паи́сие, новоцвéте благоухáнный, изрáстший во временá послéдняя, умоли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душáм о тебе́ воспевáющих: Аллилу́ия.

Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

А́нгел показáлся еси́ во удéле Богорóдицы избрáннем, и на́м ходáтай теплéйший пред Бо́гом, Паи́сие о́тче, тéмже тáко тя́ воспевáем:

Ра́дуйся, Каппадоки́и добровóнное ми́ро,

ра́дуйся, вы́шняго жи́тельства о́браз яви́вый,

ра́дуйся, Аси́и Мáлыя процветéние,

ра́дуйся, святáго Арсéния похвалéние,

ра́дуйся, в фарасиóтех приснопевáемый,

ра́дуйся, инокýющих прáвило,

ра́дуйся, вéлие Элла́ды и ве́ры храни́ло,

ра́дуйся, Каппадоки́йскаго ро́да свети́ло,

ра́дуйся, Византи́и божéственная óтрасле,

ра́дуйся, добрóто Афо́на и óрле,

ра́дуйся, земны́й áнгеле, вéстниче на земли́,

ра́дуйся, человéче небéсный, пребывáяй на Небеси́.

Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Конда́к 1.

Избрáннаго Панагýды подви́жника/ и аромáтницу благоухáнную, Каппадоки́йское прозябéние и предстáтеля неусы́пнаго, да воспои́м соглáсно. Áнгельскому бо житию́ подражáя, Тро́ице Святéй благоугоди́, те́м и зовéм:/ ра́дуйся, преподóбне Паи́сие,// ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.

Моли́тва

О святы́й преподóбный и богоно́сный о́тче на́ш Паи́сие, возлю́бленный на́ш покрови́телю и богому́дрый наста́вниче, ле́ствицею доброде́телей от земли́ в Небе́сное Ца́рство восшéдый и благода́ть прия́вый во е́же хода́тайствовати о на́с пред Престо́лом Всеми́лостиваго Го́спода на́шего. Мо́лим тя́ отврати́ти ны́ от пути́ грехо́внаго и научи́ти ны́ Го́сподеви соверше́нны плоды́ покая́ния и обновлéния во Христе́ ду́ш на́ших приноси́ти.

Ты́, святы́й о́тче, во дни́ жития́ земна́го мно́зи тя́жки боле́зни и неду́ги неисцéльныя уврачева́вый и души́ грехми́ и скорбми́ стра́ждущих исцели́вый, ны́не предстоя́ Бо́гу, Того́ милосе́рдие к на́м приклони́, да твоего́ предста́тельства ра́ди любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́ исцели́т, да́рует кре́пость во искуше́ниих, му́жество в борьбе́ с ду́хом зло́бы, и́щущим вéчней поги́бели на́шей, да да́рует на́м проще́ние все́х на́ших грехо́в, и́хже от ю́ности на́шея да́же до настоя́щаго дне́ по́мыслом, сло́вом и де́лом соверши́хом, да научи́т ны́, я́же на́м подоба́ет твори́ти, я́ко да вы́ну Ему́ и бли́жним с любо́вию и смире́нием послу́жим.

Е́й, о́тче святы́й, наста́ви на́с, во о́браз жития́ твоего́, и́же любве́ и милосе́рдия испо́лнено бы́сть, у́з грехо́внаго жи́тельства разреши́вшеся, к Небе́сным Чертогам взы́ти, идéже да восхва́лим Всемилосéрдаго Триипоста́снаго Го́спода на́шего во ве́ки веко́в. Ами́нь.


В файлах — обновленная версия от июня 2020 года, дополненная: pdf word
Месяца иулия двенадцатаго дня
преподобнаго и богоноснаго отца нашего ПАИСИЯ СВЯТОГОРЦА
Вечер На Господи, воззвах стихиры, глас 1.
Подобен: Всехвальнии мученицы:
Утверждáяся в послушáнии, хранéнии чувств/ и молúтве от юности,/ плоти стрáсти дóлу влекýщия/ низрúнул еси/ и к высоте неизглагóланней возшéл еси/ безстрáстия и трезвéния, мудре Паисие:/ тем вси яже ко обожéнию // твоя неусыпáемыя почитáем пóдвиги.
Храм себé творяй светел/ Духа Святаго/ и благоухание сый Христу, Паисие/ к келлии твоей приходящих/ возрадовал еси,/ всех освятив, преподобне,/ твоего благословения просящих,//яко да преидýт многовóлненную жития пучину.
Мудраго Арсения добродéтели подóбниче,/ во отéчествии твоем просиявшаго,/ и многих старцев, подвижников Афонских,/ свéтлей любвú поревновáти хотя,/ лéствицу совершéнства во Христе/ ты постúже, всечéстне,/ и яко новая звезда//ныне возсиял еси.
Верных лúкове от Карéи/ благоговéйно прихождáху/ к кéллии твоей на всякий час, Паúсие,/ яко да болезней брéмя отженýт/ твоим боголюбúвым преподóбием/ и дерзновéние приúмут/ врáжию сокрушúти силу// твоими божественными молитвами ко Господу.
Обúтель Богослóва честнáя,/ яже иногда насладúвшаяся/ мудрых твоих увещáний,/ играет и радуется,/ ныне в нéдрех яко сокровище Божественное имýщи/ гроб твой, преблажéнне Паисие,/ верным точáщ неоскýдныя рéки целéний всегда// к сему притекающим.

Паисие, благодать богáтную/ с Небесé приял еси,/ во éже помощú всем страждущим/ и в нýждах сýщим,/ тем во обстояниих посещáше болящия/ и сим скорое исцеление Бóжиею благодатию даровá,/ ко Господу являя дерзновение,// егоже стяжáл еси.
Слава, глас 6:
Постническою преукрáшен свéтлостию/ Церковь всю в последняя озарил еси,/ Паúсие, Святогорче Духонóсный:/ разумно бо во Афоне пожив,/ безстрáстия и мудрости правило úстиннейшее/ показался еси/ и верных учéньми своими озарил еси,/ превыше бо плоти быв,/ благодать обрел еси/ молúтися непрестанно/ о чтущих тя любовию// и воспевающих всечестнýю память твою.
На литии стихиры
Глас 1:
От юности Христу себе самáго возложúв/ терпением, молитвою и смирением,/ добрых помыслóв некрáдома клеть/ содéлался еси, Паисие;/ просиявáя бо любóвию к ближнему совершéнною,/ небрáчных сонм озарúл еси,/ и верных чúны возвеселúл еси:/ и ныне, пéрстную плоть отложúв,/ со безплóтными вóи и преподóбными/ слáвиши Господа,// моляся непрестанно о чтущих тя.
Глас 2: Арсения преподобнаго, в Фарáсех просиявшаго,/ последовав стезям,/ благотворéний образ/ и всякия добродéтели прáвило вéрнейшее/ ты показася, Паисие,/ победы убо взем на стрáсти/ и от всего вещéственнаго ум очистив,/ направляше своими премудрыми глаголы вéрныя/ ко нравов благолéпию/ и стяжáнию страха Божия;/ и ныне, святогóрче богодухновéнный,/ молúся Христу Церковь умирúти// и твоим подражáти трудом ны сподоби.
Глас 3: Вспять отнюд не обратúл еси/ благочéстия кормúла,/ дóндеже преплыл еси/ к безсмéртныя победы пристáнищу,/ вéтхому Елеазару подражáя,/ богонóсе Паисие:/ победу же взем благими помыслы/ на страсти твоя,/ и, мнóги научив/ присно помыслы благочéстия имéти,/ в лóне Авраáмове упокóися,// идéже мóлишися о душах наших.
Глас 4: Радуется днесь святоимéнная гора Афóнская,/ терпелúвному подвигу твоему,/ úмже древних Отцéв добродéтель явú,/ Паисие богослáвнейший;/ изрядно же веселúтся úнокинь ликостояние/ треблажéнныя Богослова обители,/ имуще яко источник святыни/ всесвящéнный гроб твой;/ с Небесé убо излéй всем/ молитвою твоею/ обильно дождь благодати/ и спаси от тли смертныя// души почитáющих тя, приснопéтый.
Слава, глас тойже: В стрáсе Божии творя святыню/ себé очúстил еси/ от всякия скверны плоти и духа, Паисие:/ церковь бо себе соделав Бога жива,/ единомысленных и перстных всех/ лики освящáше/ свыше дáнною ти благодатию;/ и ныне Вечнаго Живота честь прияв,/ непрестанно молиши// о чтущих честную память твою.
И ныне, глас тойже: От всех бед рабы Твоя сохраняй, / Благословенная Богородице,/ да Тя славим, Надежду душ наших.
На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся, постников:
Рáдуйся, любвé горение/ свещеносяй труды преподобными/ в последних единонрáвных / ликóм Афонским,/ подвижников светúло и прáвило:/ Христу бо моляся,/ немощствýющаго на ся подъял еси недуги/ и язю его многоболéзненную/ даже до смерти пронесé,/ Паúсие святе,/ аки достояние многоцéнное,/ рáдуяся, яко ближнему ослáбу дадé/ и подъя на ся горесть его,// якоже и грехи наша Господь.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Рáдуйся, Фарáсы óтрасле,/ горы Афона доброрáсленное прозябéние,/ Синáя крúне/ и Стомиóна цвéте/ многомáстен и благоухáнен,/ Паúсие преподобне,/ настáвниче непрелéстнейший ко спасению/ благочестивых множества,/ ты похвала обители Богослова бысть,/ сия бо, якоже крепость хранит неподвúжимая/ советов твоих собрание и гроб твой,/ егóже, тя Господь хотя прослáвити,// ныне купель исцелений явú.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Рáдуйся, многочáдныя мáтере/ плóде небесный,/ Паисие преподобне,/ сам себе истощáяй усердно/ пóдвиги и молитвою,/ да Божиею благодатию напитáеши мир,/ жаждущий веры уразумéти всякую истину,/ и ко стезé спасения да упрáвиши/ притекáющих к совéтом премýдрым твоим:/ сéяй бо любве Божественныя сéмена,/ клас пожал еси богáтный/ жизни нестарéемыя;/ сея сподоби/ всех, тя воспевающих// и взыскующих у Господа предстáтельства твоего.
Слава, глас 8:
Учительства и разсуждения/ талант приял еси,/ яко воздаяние постническим трудóм,/ от Христа Бога,/ Паúсие превеликий:/ ты бо предзрéти грядущая сподóбися/ и напоúти нúвы душéвныя благочестúвых/ питиéм небесным/ богомудрых глагóлов твоих;/ тáко возсияв,/ áки нововозжжéнный светильник Цéркве,/ к Солнцу ýмному взыде./ Того моли сподóбити и нас// Вышния светлости.
Тропарь, глас 1. Подобен: Пустынный житель:
Фарáсы отрасль и Афона украшение,/ и еже от века преподобным подражателя и равночестнаго,/ Паисия восхвалим, вернии,/ сосуд, даров преисполненный,/ яко хранящаго от всех обстояний/ верою вопиющия:/ слава Давшему тебе крепость,/ слава Венчавшему тя,// слава Действующему тобою всем исцеления.
Ин тропарь, глас 3. Подобен: Божественныя веры:
Якоже Ангел явúся мúрови/ во времена послéдняя,/ Христоподражáтельне Паúсие преподобне,/ подвижнически бо во Афоне пожив,/ яко пресветлое солнце возсиял еси/ и озарил еси/ верных полноту благодáтию,// глаголы предивными и чудесы.
На утрени
по шестопсалмии тропарь, писан на велицей вечерни
По первом стихословии седален, глас 1:
Подобен: Гроб Твой, Спасе:
Богодухновéнными смыслы испóлнив сéрдце и блистáнии безстрáстия просияв, подсолнечную добродéтельми озарúл еси и подвúгл еси вéрныя любóвию взывáти ти: радуйся, жилúще многоразлúчных даровáний, Паисие преподóбне.
По втором стихословии седален, глас 4: Подобен: Скоро предвари:
Фарáсы удобрение, Святыя Горы светúло/ и славу изрядную Богослóва обители,/ верно да восхвалим, взывáюще:/ не престáй выну молúтися даровáти верным мир и здравие,// иже любовию совершают память твою, Паисие.
Слава: тойже. И ныне: Богородичен:
Всенепорочная Владычице, Яже по Рождестве, аки и прежде Рождества чúста пребывшая, страстей мою душу очисти и покаяния слéзы окаянству моему дáруй, яко да воспою освящéнным сердцем и очищéнныма устнáма вéлию Твою ко мне милость.
По полиелеи седален, глас 3: Подобен: Красоте девства:
Божия благодати жилище, верных ко обожéнию возставлéние и постников, Христу новоявлéнно благоугодúвшим, изображéние, цветы сладкопéний да увязéм, помыслов яко всечестный благúх сосуд, взывающе: светлый Афона знаменонóсче, радуйся, Паисие богомýдре.
Слава: тойже. И ныне: Богородичен:
Омраченную мою душу озарú светом благодати божéственнаго Рождества Твоего, Чистая Дево Марие, Надéждо отчаянных, и тьму отженú безмерных прегрешений моих, яко да обрящу милость в день оный Суда и любóвию немолчно да вопию Ти: радуйся, Благодатная.
Первый антифон 4 гласа и прокимен: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Блажен муж, бояйся Господа: Евангелие преподобнаго.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Вещéственных всех отметáяся издéтска,/ подвига терпелúвнаго ради/ к высоте восшéд безстрáстия,/ Паúсие преблажéнне,/ услыши ны, молящияся ти,/ вперú ум к тебе притекáющих/ ко еже возлюбúти лýчшая,/ яко да и мы вéчный живот улучúм,/ чтýщии память твою,// отцев Афонских крúне новонасаждéнный.
Канон, глас 8,
егоже краестрóчие:
Старче Паúсие, хранú любящия тя. Иоиль.
Песнь 1 Ирмос: Вóду прошед, яко сýшу,/ и егúпетскаго зла избежав,/ израильтянин вопияше:// Избавителю и Богу нашему поим.
Нúва дúвная горы Афонския изращáющая слáдкия плоды ты явúся, Паúсие богонóсе, подвизáющимся новый дáре вышний.
Научúл еси, отче, чáда твоя помыслы от лукáвствия и врéда хранúти, во умé же непрестáнно обдержáти благая Христова разумéния.
Тóками слéз Господа моляше, отче Паúсие, о всех нуждáющихся и приносящих в кéллии твоей разлúчная прошения.
Богородичен: Нóвый Паúсий, Марúе, úстинно узрé божественное явление Твое преестéственныма очúма во Афóне, в лéта послéдняя, Приснодéво.
Ин, глас 4,
егоже краестрóчие:
Добродетели новосиянную звезду, Паисия сладкопою. Х.
Песнь 1 Ирмос: Отвéрзу уста моя/ и наполнятся Духа,/ и слово отрыгну Царице Матери,/ и явлюся, светло торжествýя,// и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
В наша времена, Паисие, в горе Афонстей возсиял еси зарями святаго жительства и словесы мудрыми, úмиже мрак печали расточил еси всех, к тебе притекающих.
Цвéтник всеблаговóнный душа твоя показáся, мудрости израстúвши, послушания и молитвы шúпцы прелéпотныя, веселящия вся, любовию к тебе угонзáющия, отче Паисие.
Потребил еси вся советы лукáваго, Паисие преблажéнне, добрыми пóмыслы, яже ношáше, яко хорýгвь любвé неизглагóланныя ко всем, в сéрдцы твоем.
Божéственную, яко глагóлаше, справедливость, Паисие, соблюдая в житиú своем, крóтких явúся правило и умиряеши вéрныя тúхостно: тем и сподобился еси Вышния светлости.
Богородичен: Едúна Неискусомýжная и Пренепорóчная Владычице, от скверн мя очúсти и заблуждéний многих, и сподóби честнóму Паисию подóбитися нравом, яко да спасéн буду.
Песнь 3
Ирмос: Небéснаго круга/ Верхотвóрче, Господи,/ и Цéркве Зиждúтеля/ Ты менé утверди в любвú Твоей,/ желáний краю, вéрных Утверждéние,// едúне Человеколюбче.
Непрестáнными молитвами ко Владыце всех,/ умоляеши, Паисие отче,/ избáвитися от злых призывáющим тя/ и чáющим свобождéния// обышéдших печалей.
Сúлу яже свыше стяжáв, преблаженне,/ душáм усопших помогáеши мольбáми,/ ты бо наказал еси вéрным/ о тех молúтися/ яко нýжду имýщих// пáче живых, Паúсие.
Изумевáет ум земнорóдных,/ кáко приял есú яве, блажéнне,/ в кéллии твоей/ многочтúмую великомýченицу Евфúмию дивную,// святе Паúсие, отцéв похвалó.

Богородичен: Исцелéний Тя Крин/и Целúтельницу лýчшую недýгом телéсным,/ Мати, вéмы,/ прибегáющии всú,/ сегó ради вéрою просим/ Твоея, Богоневéстная,// божéственныя пóмощи.
Ин
Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице,/ Живый и Независтный Истóчниче,/ лик себе совокупльшия, духовно утвердú,/ в Божественней Твоей славе// венцéв славы сподоби.
Трубя любвé песнь, ты вóлю свою отсекáше, другáго вóлю творúти ищá, яко глагóлаше Павел превéлий, о Духонóсче Паисие.
Новосвéтлое огнезнáмение Фарас, ты Арсения стяжал еси наставника к Свету вековéчному, от него же Божественное Крещение восприял еси, Паисие, добродéтели жилúще.
На Горе Святéй мед мудрости от постник обирáше, якоже пчелá неутомúмая, тем нектáр точáше от чистых устéн твоих неустáнно, отче Паисие.
Богородичен: Пóхоти плóти моея долувлекýщия, Всенепорóчная, укротú скоро, и души моея óчи горé восперú к нетлéнным, Вышним, Владычице, яко да прúсно ублажáю Тя.
Седален, глас 4: Подобен: Скоро предвари:
Святая душа твоя, Паисие, молитвы дéтельница сотворúся непрестáнными и божéственными прошéньми: ты бо мнóга лéта подвизáяйся в клéти своей, отче, явúся áки столп свéтел молитвы ко Христу, всех Зиждúтелю и Вседержúтелю.
Слава, и ныне: Богородичен.
Глас и подобен тойже: Дево Неискусомýжная,/ христиан Уповáние,/ правослáвных Похвалá и Удобрéние,/ Ангелов Блистáние/ содéлася Твоúм Рождеством./ Тем великое стяжáла еси, Владычице, дерзновéние,/ у Престóла Сына Твоего,// выну заступáющи чтýщия Тя.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего тáинство,/ разумéх дела Твоя// и прослáвих Твоé Божество.
Спасéния тя содéйственника исповéдаху приходящих сóнмы, поучéний твоих ради, преподóбне Паúсие.
Лýчший врач показался есú молúтвою, двéма отрокóма немощствýющима, святе, паче родúтеля врачá, досточéстне.
Дивно, Паúсие, мнóгажды на молúтве твоей свет Христов испущáше и воспевáше пéсни от сéрдца и пéния.
Богородичен: Просвещéние, Богоневесто, помрачéнней души моей дáруй, Ты бо, рóждши Господа, мúрови и человéком Незаходúмый Свет явúся.
Ин
Ирмос: Ужасóшася всяческая/ о Божéственней славе Твоей,/ Ты бо, Неискусобрачная Дево,/ имела еси во утробе над всеми Бога/ и родила еси Безлéтнаго Сына,/ всем воспевáющим Тя// мир подавáюща.
Нося любовию неисчéтною Спасов, Паисие, Крест на рáму твоéю, путь яко равноáнгелен прéйде жития на землú и упокóися в безстрáстия и трезвения дóмех.
Яко сеновный пустынный финикс, блаженне Паисие, Синайскую гору преукрасú, и яко сладкоуханный крин умáсти гору Афонскую ароматы честнаго любомýдрия твоего.
Троицы показался еси яснéйшее зерцáло, смиренномýдрия одухновéнное столпописáние, преподóбне, и сýщих на Афоне отцéв Небесная слава: сего ради вси тя воспеваем, Паисие.
Богородичен: Всяческая Содержай дланию един Господь и Спас мира от всенепорочных ложесн Твоих плоть перстную восприят и вознесé на Небо род человеческий.
Песнь 5
Ирмос: Вскýю мя отрúнул еси/ от лицá Твоего, Свете Незаходúмый,/ и покрыла мя есть чуждáя тьмá, окаяннаго;/ но обратú мя и к свéту заповедей Твоих// путú моя напрáви, молюся.
Воздéл еси, святче, ко Господу рýце твои о юных, впáдших в злáя и твоего поможéния сúльнаго чáющих.
Разрешáеши пýты невоздержáния всех к тебе притекáющих мольбáми твоúми ко Владыце, Паúсие мýдре.
Свыше пóмощию мнóги юныя, преподóбнейше, ко стезé Христóве наставляеши, и сих жития являеши к лýчшему пременéние.
Богородичен: Стена Нерушúмая, и Основание Неподвижимое, и Покров, Богородице, верным в Рождестве Твоем познáлася есú, Всенепорóчная.
Ин
Ирмос: Ужасóшася всяческая/ о Божéственней славе Твоей,/ Ты бо, Неискусобрачная Дево,/ имела еси во утробе над всеми Бога/ и родила еси Безлéтнаго Сына,/ всем воспевáющим Тя// мир подавáюща.
Умертвúв мудровáние плóти всенóщными стоянии, слезáми, молúтвами и смирéнием, храм содéлался еси Утéшителя свéтел, вéрныя освящáя со тщáнием приходящия ти, преподóбне, треблажéнне Паисие.
Взыде на лéствицу добродéтелей, предúвне Паисие, вóлю свою отсекáя, послушание творя старца совéтом, áкибы в пещú железо ковачý, яко да благопотрéбен соделáешися.
Премýдрости Царя златосияннаго узрéл еси, ныне сый любвé мирополóжница: тем вси земнорóдных сóнмы притекáху и учéнием внимáху божéственным твоим на всякий день, Паисие.
Богородичен: Вéлие таинство Рождество Твое уяснúша всех прорóков лúкове, Дéво: Тя бо Свéщник, горы приосенéнныя Чáщу, Кивóт и Стáмну поименовáша златýю, Жезл, Купинý неопáльную, Скрижаль и божественную Трапéзу.
Песнь 6
Ирмос: Молитву пролию ко Господу,/ и Тому возвещý печáли моя,/ яко зол душа моя исполнися/ и живот мой áду приближися,/ и молюся яко Иóна:// от тли, Боже, возведú мя.
Тело твое честнóе, Паисие,/ во огрáде обители Суротú/ якоже сокрóвище воúстинну/ лежит, богомýдре,/ и вéрным подаéт даровáния,/ исцелéния болезней душéвных// и телéсных ран врачевáние.
Являшеся мнóгажды, богонóсе, в дáльних,/ ты бо целúтель мýдрый познáся/ стрáждущим недýгом рáковым, Паисие,/ беснýющимся врач,// труждáющимся скорое утверждéние.
Поколебася врагá гордыня/ святою твоéю сúлою, всеблажéнне,/ ты бо, яко живый/ от гроба приúде/ и óтрока одержúма избáви от рабóты лукавому //и от того злобы, Паúсие.
Богородичен: Не стяжáх даровáния слез,/ во éже оплáкати грехóв моих множество,/ и умилéния, Мáти, лишéн/ и от сердца стенáния úскренняго,/ тем мольбáми Твоими ко Христу// пáгубное невоздержáние мое истребú.
Ин
Ирмос: Божественное сие и всечестное/ совершающе прáзднество,/ богомудрии, Богоматере,/ приидите, руками восплещим,// от Нея рождшагося Бога славим.
Мимоходящих всех превыше показáлся еси в послéдняя, Паúсие, себе помышляя в человéцех áки послéдняго, тем и непреходящия радости сподобился еси.
Путú уясняше ко Господу, яко руководúтель нелéстнейший, ликóм, Паисие, инокýющих и множеству бéдне плáвающих в житéйских буреволнéниих.
Болящия спéшно врачевáше, спешáщия к божéственней твоей благодáти, и иныя спасáше от бед, Паисие, твоúми ко Спасу нашему прошéнии.
Богородичен: Предстáтельство еси неусыпáемое призывающим Тя, Владычице, и Утешéние в бýрех печáлей люте бéдствующим, Богородúтельнице.
Кондак, глас 8. Подобен: Взбранной:
Святыя Горы подвúжника прослáвленнаго/ и Цéркве светúло новосиянное/всем сердцем в песнех да восхвалим,/ путеводя бо верных/ к лýчшему жительству,/ тех даровáний потоков испóлни,/ сегó ради взывают:// радуйся, отче Паúсие.
Песнь 7
Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы,/ в Вавилоне иногда/ верою Троическою пламень пещный попраша, поюще://отцев Боже, благословен еси.
Послушник Господень, постá дéлатель и молитвы рачúтель, настáвник юным, недýжным и труждáющимся врач преусéрдный в послéдняя времена, Паúсие, явúлся еси.
Мудро и праведно во Афоне и инех поживé мéстех, богонóсе, и приял еси богáтно благодáть прозрения, наставляя вéрныя на спасения стезú.
Просвещáеши твоими словесы юныя, Паúсие,/ пáдшия и сочтáвшияся велиáру,/ изъясняя тем деяния Спáсова, всехвáльне,// и возвещáя волю Господню.
Богородичен: Узрéти Твоúми мольбáми/ Образ Сына Твоего/ всех чтýщих Тя сподóби, Отроковúце,/ и покланяющихся любовию/ святéй иконе Твоей:// Ты бо еси нам божéственное Предстáтельство.
Ин
Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии/ пáче Создáвшаго,/ но, огненное прещение мýжески попрáвше,/ радовахуся, поюще:// препéтый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Протúвится гóрдым Господь и благодать подаéт смирéнным всем человеком, глагóлаше ты, Паисие пóстниче, якоже и Иáков Божественный речéт, смирения скрижáль.
Свящéннейше, яко поúстине от Зиждúтеля разлучают стропóтнии помыслы, вéдя, Паисие, Сему приближáшеся в житии твоем благúми, блажéнне, помыслы и богоугóдными.
Столп явился еси мудрости Божия необорúмый, Паисие, новый и светозáрный образ разсуждéния: тéмже упокоевáше притекáющия всеблагоговéйно к кéллии твоей, взыскýющия молитвы твоея.
Богородичен: Крепчáйшее на супостáта, Богородúтельнице Дево, орýжие мы в брáнех взéмлем, ходáтайство Твое ко Всечестнóму Сыну Твоему и Богочеловéку, Егóже зачалá еси неизречéнно.
Песнь 8
Ирмос: Царя Небеснаго,/ Егоже поют вóи Ангельстии,// хвалúте и превозносúте во вся веки.
Пáжить показáся даров духовных и исцелений недугов многоразлúчных гроб божественный твой úже в Суротú, богомýдре.
Всем сердцем на всякая лéта память твою восхваляем и чтим, богонóсе, и просим вси, Паисие, от тебе благодати.
Лукáвнейший змий, отче, вползает, желая окаянную мою душу обвúти, но пóмощию твоею сильною дерзáю и уповаю.
Богородичен: Спасéние явúлася есú, Пресвятая Дево, человеком, яко рóждшая безсéменно Слово Отца, Христа Жизнодáвца.
Ин
Ирмос: Отроки благочестивыя в пещú/ Рождество Богорóдичо спасло есть;/ тогда убо образуемое,/ ныне же действуемое,/ вселенную всю воздвизает пети Тебе:/ Господа пойте, дела,// и превозносите во вся веки.
Дом моления непрестáннаго узрéвся, сподóбился еси очúма своúма Господа Бога зрéти, Пресвятýю Владычицу, твоего божéственнаго Ангела, Лукиллиáна мýжественнаго и Евфúмию, Паисие, блаженную.
Вéлий, Паисие, ныне явúся учитель и наискорéйший врач, лечбы учений целя немощствýющия, преподобне, безчúсленная сердцá, яже к тебе притекáху в Горе Афонстей и яже к Зиждителю мольбы твоея взыскáху.
Богородичен: Сладкоглáсную показáла нам еси птúчицу, Всенепорóчная Богомáти, в вертогрáде Твоем, Паисия мýдраго, егóже божéственныя глагóлы в наших носяще сердцáх, Владычице, яко богатство священное, Тя воспеваем радостию в безконéчныя веки.
Песнь 9
Ирмос: Востинну Богородицу/ Тя исповедуем,/ спасеннии Тобою, Дево Чистая,// с безплотными лики Тя величающе.

Узрéвше благодать твою и цельбы, ихже всякий день источáеши, достослáвне, добродéтельное жúтельство твое воспеваем, отче Паисие.
Яко потóк даровáний благúх естествá превыше, в Суротú гроб твой, Паисие, явúся, стрáждущим душéю и телом подая исцеления.
Всерáдостно в Кóнице и на Афоне, в Суротú, отче Паúсие, и в Церкви всей чтим божéственную память твою.
Богородичен: Сыну Твоему припáдаю, Мáти Богородице, и покланяюся, и в пéснех восхваляю лúка Твоего добрóту, Присноблажéнная.
Ин
Ирмос: Всяк земнородный/ да взыграется, Духом просвещаемь,/ да торжествует же Безплотных умов естество,/ почитающее священное торжество Богоматере,/ и да вопиет:/ радуйся, Всеблаженная Богородице,// Чистая Приснодево.
Возсиял еси яко светило днесь, весь сонм озарúл еси чернорúзцев, Паисие, твоих подвиг лучезáрными облистáнии, и верных чúны притекáющих ти; тем вси, якоже златозáрнейшую тя почитáем звездý новосиянную.
Отче святый, непорóчно жúтельство твое на землú совершúл еси, и светúльник душéвный неугасúм пóдвигом крáйним соблюл еси; сего ради вéсело востечé к Небéсному Граду, идéже трудóв приéм воздаяние, рáдуешися, о Паисие.
Яко Живоначáльнаго Дýха оргáн, честный Паисие, любóвию слáвим тя, Святоимéнныя Горы похвалó, и гроб лобызáюще чудотóчный, в Богослóва обители, преподобне, молитв твоих ко Творцу просим.
Богородичен: Разум Ти чист промышлéния о всех человéцех даровáся, якоже Богомáтери Святéйшей и Студенцý благодáти. Сего ради к предстáтельства Твоего покрóву спешáще, на всякое время вéрнии приимáем реки даровáний приснотóчных Твоих.
Светилен, глас 4: Подобен: Скоро предвари:
Зарями пóдвига ныне просиявшаго в Горе Святéй и Божия благодáти плáменем вéрныя озарúвшаго почтúм Паисия, взывáюще: разсéй мрак прегрешений нас, память твою совершáющих.
Слава и ныне, глас и подобен тойже:
Святыя Горы Хранúтельнице и Упрáвительнице Неусыпная, Богородúтельнице Дево, Паúсия предстáтельствы, цвéта пáжити Твоея миротóчныя, спасú от бед всяческих величáющих любовию Тя во веки веков.
На хвалитех стихиры на 6, глас 8. Подобен: Что вы наречем:
Что тя нарекý, Паисие?/ Смирения ли скрижáль?/ Монахом ли вóли Божия возвестúтеля?/ Бдения ли сосуд свéтел и чист,/ воду мудрости всем прозрáчнейшую/ обильно выну точáщ/ людем неразумным,/ жаждущим словес твоих сладких улучúти?/ Темже взываем ти:// радуйся, Афона удобрéние.
Что тя возглаголю, Паисие?/ Воздержания ли мирополóжницу?/ Алкáнием ли насыщéние?/ Безстрáстия ли Божественный столп?/ Непрестáнныя ли молитвы богонóснаго рачúтеля?/ Добродéтелей ли всяческих жилище?/ Сего ради выну/ якоже человека равноангельна почитая,/ вопию ти, богохвальне:// моли спастúся душáм нашим.
Что тя возыменýю, Паúсие?/ Афóна ли гусль благоглагóливую?/ Богослóва ли обители сокрóвище/ и лúру Господню собрáния úноческаго?/ Цевнúцу ли Божéственнаго разума сладкозвýчную/ и áрфу жития лучшаго добрострýнную?// И аки во Христе кончúною/ свéточ новосиянен,// моли спастúся душам нашим.
Что тя возглашý, Паисие?/ Панагýды ли кéллии выспренняго обитáтеля?/ Горы ли святыя славу?/ Хранения ли пяти умных дверей/ стража бóдреннаго/ и сосуд Утéшителя,/ злáтом преиспещрéнный?/ Ты бо, провúдев бýдущая,/ к нестарéемей жизни упрáвил еси// верою к тебе притекáющия.
Силою Утéшителя, Паисие,/ показался еси по кончúне/ чудес совершúтель/ и нескудное воúстинну/ врачевáние вéрным:/ сýща бо на одрé боляща посетú,/ от беды и смерти спасé его/ тéплыми твоими молúтвами// ко Господу, Спасу твáри.
Всех чтущих память твою/ предстатель божествен еси,/ богонóсе подвижниче,/ и не улучúвших зрéти/ твое житие преподобное, отче,/ пребывáеши застýпник, и избáвитель,/ и целитель богодухновéнный:/ мнóзи бо ты уврачевáл еси/ вмáле по успéнии, Паисие,// содéйствием Духа.
Слава, глас 5:
Преподобне отче,/ к Вышним издéтска устремлéн/ равноáнгельным жúтельством,/ пóдвигом же неустáнным/ течéние твое навершú:/ сподóбися ýбо быти/ дом златоковáн Святаго Духа,/ покрывая благодáтию/ прáво вéрующих собрáния;/ и ныне, Паисие всемýдре,/ Христу сорáдуяся,/ ниспослú нам всечестныя молитвы/ и спаси мольбáми твоúми// к тебе притекáющия.
И ныне, глас тойже:
Блажим Тя, Богородице Дево,/ и слáвим Тя вернии по долгу,/ Град Неколебúмый,/ Стену Необоримую,/ твердую Предстáтельницу// и Прибéжище душ наших.
Источник и и литература
Перевод стихир, седальнов и второго канона выполнен по службе, составленной греческим песнописцем господином Харлампием Бусья.
Перевод тропарей, кондака и первого канона выполнен с официальной греческой службы, составленной митрополитом Эдесским Иоилем.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *