Онуфрий великий
Содержание
Преподобный Онуфрий Великий
Преподобный Онуфрий
Молитва Онуфрию Великому слушать
О преизящный и превеликий пустынножителю, преподобне отче Онуфрие!
Похваляю твоя неизреченная чудотворения и житие пресветло, еже еси препроводил от юности твоея, даже и до старости: никтоже бо изчести возможе терпений и подвигов твоих, пречестне.
Удивися преподобный Пафнутий твоему жестокому еже в пустыни житию, вкупе же и зело возрадовася, обрет тя единаго толиких подвигов и совершенства суща образ. Сего ради и подлинно испыта о трудех твоих святых и о еже колико имел еси временнаго жития.
Темже и написа, яко шестьдесят лет и три в трудолюбии пребывая, в наготе претерпевая мраз и зной, в глубокой пустыне со зверьми и птицы обитая, молитвы непрестанно творя, пожил еси.
Сего ради ныне радость тебе приношу от недостойных устен моих, преподобне отче, преподобному Пафнутию радосте великая (сподобися бо при кончине с львы послужити тебе, погребсти тело твое и с тобою на небеси жити), Илии Фесвитянину ревнителю, Иоанну Крестителю наследниче, друже Христов и снаследниче истинный, Египту умная красото, Фивеом великое светило, Ливии красная доброто, финикс красно-процветающий, орле высокопарный, летающий в поднебесная, на небесех гражданство обретый, идеже и водворися у Престола Владыки Славы, с двадесять четырми старцы жилище обретый, с ними же и пребываеши.
И ныне молю тя, пречудный гражданине небесный, святых ликов Ангельских совсельниче, услыши мя, грешнаго и недостойнаго раба твоего, в час сей и приими сие малое моление мое Акафистово, великий заступниче, скорый помощниче притекающим к тебе усердно.
Заглади рукописание дел моих скверных и нечистых, яже держат демонския полки. Покрый мя твоим заступлением, причти мя ко уготованному пресветлому месту молитвами твоими и сподоби мя вышняго Иерусалима, ибо по Преблагословенной Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии, тебе между теплейшими помощниками, молебниками и заступниками моими почитаю.
Присещаеши бо и даеши руку помощи припадающим к тебе в храме твоем и повсюду. Темже и аз недостойный ныне тебе молюся и призываю: умоли милостиваго Бога, да отпустит ми вся прегрешения моя, вольная и невольная, сотворенная вся злая дела моя, и да избавит мя твоим предстательством от вечных мук, научит мя творити добрая дела, наставит мя на путь к спасению истинному и сподобит мя купно радости вечныя насладитися со всеми святыми, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Значение имени
«Свободный», «подобный Богу», «священный бык».
Характеристика имени
Редкое в наши дни имя Онуфрий наделяет своего обладателя высоким духовным уровнем и особенным восприятием реальности. У него большая сила воли и богатое воображение, что делает того, кому дали такое мужское имя, настоящим творцом, деятелем и созидателем. Проявляется это с раннего детства: маленький Онуфрий может часами возиться с конструкторами или разбирать и собирать различную технику. Он трудолюбив и целеустремлён, что позволяет добиваться успехов в различных сферах жизни. Это русское имя — признак человека, который действительно верит в себя, в свои идеи и стремления. У Онуфрия хорошая интуиция, но он не всегда понимает, что нужно сделать для достижения цели. В некоторых случаях он полагается на близких, надеясь, что они укажут нужное направление. При этом Онуфрий очень обидчив, и если чужие советы не помогут — будет винить других в собственных неудачах. Ветреность — практически синоним Онуфрия. Проявляется это во всём: он быстро и легко меняет работы, друзей и возлюбленных, поддаваясь мимолётным порывам. Онуфрий никогда не станет переступать через себя и заниматься делами, которые не приносят удовольствия. Он расточителен и не стремится к деньгам, специальность выберет скорее интересную и творческую, нежели прибыльную, но скучную. Семья имеет большое значение для Онуфрия, но из-за собственного непостоянства у него может быть много браков и краткосрочных интрижек. Он постоянно думает, что сделал неправильный выбор и настоящая любовь ещё впереди. Чувства к представительницам противоположного пола быстро вспыхивают и быстро затихают, а оставаться рядом с надоевшей женщиной он не сможет. Если Онуфрию не повезёт встретить «ту единственную», в старости он рискует остаться в одиночестве.
Происхождение имени
Происхождение греческое, адаптация коптского имени, вариации египетского wnn-nfr — «идеальный», отсылка к богу Осирису.
Несовместимость с именами
Капитолина, Исидора, Домна, Арина.
Гармония с именами
Стефания, Полина, Майя, Виринея, Анфиса.
Известные личности
Онуфрий Керженецкий — основатель секты «Онуфриево согласие», русский старообрядец.
Онуфрий Перцовский — основатель Перцовой пустыни, преподобный Русской православной церкви.
Онуфрий Гагалюк — архиепископ Обоянский и Курский, епископ Русской православной церкви.
Онуфрий Лёгкий — архиепископ Богодуховский и Харьковский.
Онуфрий Степанов — исследователь реки Амур, сибирский казак.
Именины
17 января, 1 июня, 12 июня, 3 августа, 22 сентября, 11 октября.
Производные имени
Ануфрий, Онуша, Онуфриюшка.
Знак зодиака
Скорпион, Близнецы, Телец, Стрелец.
Святцы
Царевич перский Онуфрий Великий — египетский пустынник и раннехристианский святой, почитается в древневосточных, Католической и Православной церквями. О жизни Онуфрия рассказал преподобный Пафнутий. Святой родился в Персии и был отдан в монастырь по велению ангела. С детства Онуфрий восхищался пустынниками и ушёл из монастыря, чтобы жить в Фиваидской пустыни. По субботам и воскресеньям в к нему, как и к другим пустынникам, являлись ангелы для причастия.
Кондак 1
Избранный и дивный отче Онуфрие, сияющий трисияннаго живота зарею, ты мя, омраченнаго греховными страстьми, просвети, от смертоносныя раны исхити и твоими молитвами от всех бед избави, да зову тебе:
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Икос 1
Ангельстии чини твоим, отче, удивишася подвигом, имиже в пустыни непрестанно упражнялся еси; три бо и шестьдесят лет постился еси, Божественныя же Христовы Тайны от рук ангельских приимати сподобился еси, и ныне убо почитая тя единосельника и собеседника Ангелов, сицевая вопию тебе, святе Онуфрие:
Радуйся, Ангелов предивное чудо;
Радуйся, душетленных страстей разрушителю.
Радуйся, непроходимыя пустыни просветителю;
Радуйся, воздержания наказателю и учителю.
Радуйся, пустынножителей удобрение;
Радуйся, монахов богодухновенное светило.
Радуйся, угодниче Христов преизящный;
Радуйся, безмолвия рачителю теплейший.
Радуйся, бесовския силы крепкое попрание;
Радуйся, спасения истинный наставниче.
Радуйся, подателю радости верным;
Радуйся, скорый помощниче к тебе притекающим.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 2
Видяще странный и чудный жития твоего образ преподобный Пафнутий вельми удивися; тем же и аз, размышляя твоя паче меры трудолюбныя пустынныя подвиги, пою Богу, на сия те бе укрепившему: Аллилуиа.
Икос 2
Разуму датися мне божественному, помолися преподобне Онуфрие, ты бо, божественным сияющи светом и с Ангелы водворяющися пособствуеши память твою совершающим и радостно похвальная тебе сице приносящим:
Радуйся, странно добродетельми просиявый;
Радуйся, солнечнаго света светлейший.
Радуйся, Ангелом в пустыню проводимый;
Радуйся, горлице пустыннолюбная.
Радуйся, рожо багрянноцветущая;
Радуйся, храме всечестный и Богу освященный.
Радуйся, Божиих дарований исполнение;
Радуйся, пречудное в человецех удивление.
Радуйся, бесов страшное и грозное устрашение;
Радуйся, предрагий адаманте.
Радуйся, Троичнаго света зрителю;
Радуйся, теплый в молитвах предстателю.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 3
Сила Вышняго от ложесн матерних осени тя, преподобне Онуфрие, и показа селение и жилище Святаго Духа, Егоже и аз недостойный усердно прияти желающе, пою песнь Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще тя велика, отче, заступника и скораго в напастех помощника, различными одержимии напастьми тя на помощь призываем, и весело в твоей светлой памяти торжествующе, сия тебе вопием:
Радуйся, скорый послушателю молящихся тебе с верою;
Радуйся, праведнаго Судии известное умоление.
Радуйся, честное Пресвятаго Духа селение;
Радуйся, непорочный Пресвятыя Троицы служителю.
Радуйся, предрагий Христа Бога бисере;
Радуйся, неизреченная великому Пафнутию радосте.
Радуйся, тогожде Пафнутия наставниче и учителю;
Радуйся, скорбящих скорое утешение.
Радуйся, унывающих всежелательный посетителю;
Радуйся, слепых врачу и хромых целителю.
Радуйся, болящих здравие и недугующих врачевание;
Радуйся, верных спасенное прибежище.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 4
Бурю страстей многомятежнаго мира возненавидевши, отче, всех его устранился еси красот, вселився же в пустыню, преподобне, Крестителю в житии последовал еси и пророка Илию подражал еси, ныне же вечнующую в небесных дворех славу получивши, с небесными Богу предстоиши жители и поеши купно с ними: Аллилуиа.
Икос 4
Светоносное солнце и златозарное светило имуще тя вернии, святе Онуфрие, умильно тя молим, просвети, вразуми, научи вопити тебе сице:
Радуйся, пустыни светлое озарение;
Радуйся, златозарный мира светильниче.
Радуйся, Фивеов пречудная красото;
Радуйся, Ливии прекрасная доброто.
Радуйся, Египта пресветлое украшение;
Радуйся, Месопотамии превеликий наставниче.
Радуйся, Иоанна Крестителя истинный и присный подражателю;
Радуйся, благовонный пустыни кедре.
Радуйся, яко равноангельно служиши Богу;
Радуйся, яко заступавши всех, тепле тя на помощь призывающих.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 5
Боготечную зарю увидевши тя, отче, в пустыни, великий Пафнутий тщательно последова тебе, и яко учительна светильника придержася тебе, и о пустынном любопытно испытав житии, егоже от тебе добре навык, умильно воспева Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 5
Видя твое странное житие, Собор церковный, Онуфрие преподобне, с благоговением твою блаженную память велит почитати. Сего ради и аз, спасение хотя получити, с веселием почитаю и сице тебе вопию:
Радуйся, пресветлая красото Церкве Христовы;
Радуйся, неусыпный предстателю ищущим ходатайства твоего.
Радуйся, яко к Господу всегда вопиеши за ны;
Радуйся, яко тобою просветишася внутренняя пустыни.
Радуйся, яко просияша добрая дела твоя, аки солнце на земли и на небеси;
Радуйся, яко вперил еси ум твой к Богу.
Радуйся, яко обогатился еси нищетою духа;
Радуйся, орле гнезда небеснаго.
Радуйся, прелести бесовския, яко трость, попаляющий;
Радуйся, послушателю Евангелия Христова.
Радуйся, мудрование плоти крепостию Божественнаго Духа смиривый;
Радуйся, земный ангеле, небесный человече.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 6
Проповеди Евангельския творца, еже не пещися о ризе или что ясти, истинна тя, Онуфрие, узре Владыка Господь и абие власы белыми, яко одеждою, одея тя чудно, и славою свыше обогатил тя есть в преставлении твоем; юже и нам от Христа получити моли, вопиющим Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси от Египта, столпом Божественнаго света наставляем, преподобне Онуфрие, не терпяще же тя бесовстии полцы в пустыни, бежаша; от ихже наветов и нас избави молитвами твоими, вопиющих ти сице:
Радуйся, прелести бесовския потребителю;
Радуйся, бесов страшный прогонителю.
Радуйся, главу змиеву уязвивый молитвами твоими;
Радуйся, дарований Святаго Духа преисполненный.
Радуйся, духи лукавствия смиренномудрием покоривый;
Радуйся, яко крест твой на раме понесл еси.
Радуйся, яко тем амалика мысленнаго силу низложил еси;
Радуйся, яко бремя легкое Христово восприял еси на рамо.
Радуйся, яко от юности возлюбил еси иго Христово;
Радуйся, яко спасен от вражиих сетей, благодарственно Богу вопиеши.
Радуйся, яко и верным на враги тощно пособствуеши;
Радуйся, яко тепле к тебе притекающих треволнения страстей изменяеши.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 7
Изшедшу Пафнутию от обители во внутренняя пустыни, еже видети Господеви работающия, Божиим смотрением узре тя странным образом и ужасеся; по глаголании же твоем к нему, познав тя быти человека, верне и дивно Богу работающа, возгласи: Аллилуиа.
Икос 7
Новый воистинну победоносец на плотския страсти явился еси, преподобне, и кто доволен воспети борения твоя? Кто изочтет труды, болезни и подвиги, в нихже течение постничества совершил еси? К сих же похвалению недовольни суще, любовию паче почитаем тя и верно тебе сицевая вопием:
Радуйся, гладом и жаждею плоть твою удручивый;
Радуйся, тмы предстателя всеконечно победивый.
Радуйся, яко всяко сладострастие всенощными бдении увядил еси;
Радуйся, яко законно в молитвах и пощениих претерпевая, в безстрастие облеклся еси.
Радуйся, предивное воздержания зерцало;
Радуйся, преподобных лику великая славо.
Радуйся, яко мразом померзаемей плоти твоей, теплотою любве Христовы согревашеся дух твой;
Радуйся, яко зноем опаляема тя роса Божественныя благодати прохлаждаше, преподобне.
Радуйся, пустыни лепое украшение;
Радуйся, подвигов и совершенства образе.
Радуйся, яко всяку добродетель в тебе изобразил еси;
Радуйся, яко вселюбимый подвигоположнику Христу угодник показался еси.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 8
Странное твое житие бысть, Онуфрие: взирая бо на возрастшаго при пещери твоей финика, воздержанием паче питался еси. Сего ради, улучив вышнюю трапезу, поеши Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь был еси в вышних и горе оком твоея души взирал еси непрестанно во всем странном постничестве твоем, ныне же дерзновение стяжав к Богу, преподобне, заступаеши всех, на помощь тя призывающих и вопиющих ти сице:
Радуйся, пустынножителю великий;
Радуйся, аки звезда, в пустынях просиявый.
Радуйся, подражавый стопам Христовым от младенства твоего;
Радуйся, ангельскаго жития ревнителю.
Радуйся, наветов невидимых враг прогонителю;
Радуйся, воздержания чуднаго показателю.
Радуйся, совершенства преизящный учителю;
Радуйся, странный и дивный к небеси путь показавый.
Радуйся, яко равноангельно на земли пожил еси;
Радуйся, яко равноангельную славу и честь достойно получил еси.
Радуйся, яко в небесных дворех ныне о всех мольбы Творцу приносиши;
Радуйся, яко тебе ходатая стяжавшим великия благодати Божия испрошаеши.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 9
Всякое естество удивися тебе, Онуфрие святе: мира бо красная от сердца возненавидев и единаго Бога от души возлюбив, пустыню постил еси. Идеже в единех токмо видениих упражняяся, явился еси яко Ангел, с плотию живый, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийстии языцы восхвалити тя по достоянию не могут, отче богомудре Онуфрие: ты бо от утробы матерны Богу приближив твой смысл, весма прилежал еси Царю Вседержителю, плоды достойны принося Ему от твоих подвиг во всем житии, преподобне. Аз убо от Церкве Божия славима тя о тех уведев, верно тебе сицевая вопию:
Радуйся, от младенства монашескому обучению вданный;
Радуйся, в юности Божиим наставлением в пустынное безхрамие введенный.
Радуйся, яко Христовым словесем последуя, мира, отечества же и рода отреклся еси;
Радуйся, яко крест твой евангельски на раме твоем понесл еси.
Радуйся, небрегий о ризе, да нетления ризу себе самому соделаеши;
Радуйся, сеявый слезами, да с радостию рукояти твоя пожнеши.
Радуйся, яко неядением, нуждною нищетою и всегдашним на молитве стоянием плоть изнурил еси;
Радуйся, яко пути жестоки за словеса устен Господа твоего сохранил еси.
Радуйся, подвиги твоими страсти телесныя до конца умертвивый;
Радуйся, равноангельную чистоту сохранивый.
Радуйся, яко многолетне аки безплотен пожил еси;
Радуйся, яко от Венцеподателя безплотным ликом ныне счислился еси.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 10
Спастися хотяще вернии от напастей различных, отче, предстателя тя себе и поборника поставляют и не лишаются надежд своих: ты бо молитвами к Богу твоими от бед лютых и скорбей, одержащих ны, и многоразличных злых изымаеши, наставляеши же на спасения стези усердно к тебе притекающия и Богу верно вопиющия: Аллилуиа.
Икос 10
Стену тя, заступника и молитвенника тепла обрет, преподобне, из глубины сердца, яко благоуханное кадило, с воздыханием Богу возсылаю хвалу; тебе же, присному сущу молитвеннику, сицевая приношу пения:
Радуйся, плодов добродетельных благопроцветшая ниво;
Радуйся, благочестия преизрядное удобрение.
Радуйся, земным заступниче крепкий;
Радуйся, послушателю притекающим к тебе теплый.
Радуйся, светильниче, демонский мрак отреваяй;
Радуйся, душетленных недугов тму отгоняяй.
Радуйся, яко заблуждающих преподобными нравы на путь правый руководствуеши;
Радуйся, яко к исполнению Божиих хотений управляеши.
Радуйся, яко многоразличная благодеяния тобою свыше подаема бывают;
Радуйся, яко духов злобных наветы от призывающих тя бегают.
Радуйся, яко всех моления дерзновенно Вышнему приносиши;
Радуйся, яко всех в нуждах и печалех защищаеши.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 11
Дение ангельское слышашеся в божественном преставлении твоем, отче, святей бо и богоугоднейшей души твоей, в небесная селения преславно восходящей, силы небесныя дивляхуся, поюще: Аллилуиа.
Икос 11
Светло по преставлении лице твое виде, отче, Пафнутий святый удивися. Разделив же на две части рясу свою, покры мощи твоя и погребе тя со львы честно. Сия и аз духом благоговейно почитая, сице ти вопию:
Радуйся, яко всего тебе Богу освятил еси;
Радуйся, яко добре Божественныя законы соблюл еси.
Радуйся, изшествие твое от жития пророчески предведевый;
Радуйся, в теплей к Богу любви и благоговении многотрудныя твоя подвиги окончивый.
Радуйся, в преставлении благоуханием чудным, аки райским, почтенный;
Радуйся, молнии тогда и блистании дивно прославленный.
Радуйся, егоже мощи ангельстии лицы с пением, кадилы и свещами окружиша;
Радуйся, емуже горняя силы врата райския отверзоша.
Радуйся, яко в томже часе сияние велие, облиставшее тя, зряшеся;
Радуйся, яко сладкий глас, к восприятию вечных благ призывающ тя, слышашеся.
Радуйся, яко святую твою душу венцедавец Христос славно прият в горняя селения;
Радуйся, яко ныне вечнаго изобильно наслаждаешися веселия.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 12
Благодать, данную ти, и подвиги твоя никтоже от земных изрещи может, отче Онуфрие: в пустыни бо нестяжателно живый, пищу имел еси хлеб ангельский, от человек бегая, с Богом и Ангелы беседовал еси. Сего ради в небесных чертозех радуешися и поеши песнь: Аллилуиа.
Икос 12
Поем доблественныя подвиги твоя, ублажаем достохвальную кончину, почитаем и священную память твою, преподобне, в нейже и яко единому тебе от двадесяти четырех старец, окружающих Престол Вышняго, председящему похвальная сице вопием:
Радуйся, странно на земли поживый;
Радуйся, странную и кончину наследивый.
Радуйся, яко светлыми подвиги твоими к свету невечернему вшел еси;
Радуйся, яко премирное наследие богатно стяжал еси.
Радуйся, неизреченных благ наследниче;
Радуйся, преподобных и праведных собеседниче.
Радуйся, яко ныне разрешшимся зерцалом Троицу Святую зриши непосредственно;
Радуйся, яко в памяти твоей Церковь Христову веселиши неизреченно.
Радуйся, яко тобою постницы и пустынножители в подвиг укрепляются;
Радуйся, яко вернии ходатайством твоим всех благ свыше сподобляются.
Радуйся, отче Онуфрие, пресветлый светильниче всея вселенныя.
Кондак 13
О всехвальный и предивный угодниче Христов отче Онуфрие, молютися и вопию всеусердно: приими сие малое, от мене приносимое моление и потщися скоро умолити милостиваго Бога и Владыку, да избавит мя от всяких бед и будущия измет муки, вопиющаго: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва преподобному Онуфрию, Великому пустынножителю, царевичу Перскому
О преизящный и превеликий пустынножителю, преподобне отче Онуфрие! Похваляю твоя неизреченная чудотворения и житие пресветло, еже еси препроводил от юности твоея, даже и до старости: никтоже бо изчести возможе терпений и подвигов твоих, пречестне. Удивися преподобный Пафнутий твоему жестокому еже в пустыни житию, вкупе же и зело возрадовася, обрет тя единаго толиких подвигов и совершенства суща образ. Сего ради и подлинно испыта о трудех твоих святых и о еже колико имел еси временнаго жития. Темже и написа, яко шестьдесят лет и три в трудолюбии пребывая, в наготе претерпевая мраз и зной, в глубокой пустыне со зверьми и птицы обитая, молитвы непрестанно творя, пожил еси. Сего ради ныне радость тебе приношу от недостойных устен моих, преподобне отче, преподобному Пафнутию радосте великая (сподобися бо при кончине с львы послужити тебе, погребсти тело твое и с тобою на небеси жити), Илии Фесвитянину ревнителю, Иоанну Крестителю наследниче, друже Христов и снаследниче истинный, Египту умная красото, Фивеом великое светило, Ливии красная доброто, финикс краснопроцветающий, орле высокопарный, летающий в поднебесная, на небесех гражданство обретый, идеже и водворися у Престола Владыки Славы, с двадесять четырми старцы жилище обретый, с ними же и пребываеши. И ныне молю тя, пречудный гражданине небесный, святых ликов Ангельских совсельниче, услыши мя, грешнаго и недостойнаго раба твоего, в час сей и приими сие малое моление мое Акафистово, великий заступниче, скорый помощниче притекающим к тебе усердно. Заглади рукописание дел моих скверных и нечистых, яже держат демонския полки. Покрый мя твоим заступлением, причти мя ко уготованному пресветлому месту молитвами твоими и сподоби мя вышняго Иерусалима, ибо по Преблагословенной Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии, тебе между теплейшими помощниками, молебниками и заступниками моими почитаю. Присещаеши бо и даеши руку помощи припадающим к тебе в храме твоем и повсюду. Темже и аз недостойный ныне тебе молюся и призываю: умоли милостиваго Бога, да отпустит ми вся прегрешения моя, вольная и невольная, сотворенная вся злая дела моя, и да избавит мя твоим предстательством от вечных мук, научит мя творити добрая дела, наставит мя на путь к спасению истинному и сподобит мя купно радости вечныя насладитися со всеми святыми, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Житие преподобного Онуфрия Великого и других отшельников IV века, подвизавшихся во внутренней Фиваидской пустыне в Египте (в том числе преподобного Тимофея Пустынника, преподобных Иоанна, Андрея, Ираклемона (Ираклавмона), Феофила и иных) написано их современником, монахом одного из Фиваидских монастырей преподобным Пафнутием.
Однажды ему пришла мысль пойти в глубь пустыни, чтобы самому увидеть подвизавшихся там отцов и услышать от них, как они спасаются. Он вышел из обители и углубился в пустыню. Через четверо суток инок дошел до пещеры и нашел в ней тело давно умершего старца. Похоронив отшельника, преподобный Пафнутий пошел дальше. Через следующие четверо суток он встретил еще пещеру и по следам на песке узнал, что в ней кто-то обитает. На закате солнца он увидел стадо буйволов и ходящего среди них человека. Он был наг, но покрыт, словно одеждой, длинными волосами. Это был преподобный Тимофей пустынник. Увидев человека, преподобный Тимофей подумал, что это привидение, и начал молиться. Святой Пафнутий уверил пустынника, что он живой человек-христианин. Преподобный Тимофей оказал ему гостеприимство и рассказал, что в пустыне он подвизается уже 30 лет и впервые за это время видит человека. В молодости преподобный Тимофей жил в общежительном монастыре, но его смутил помысл спасаться одному. Преподобный Тимофей ушел из монастыря и жил вблизи города, питаясь от трудов своих рук (он был ткач). Однажды к нему с заказом пришла женщина и он впал с ней в грех. Опомнившись, согрешивший инок ушел далеко в пустыню, где с терпением переносил скорби и болезни как заслуженное наказание от Бога. Когда он уже готовился умереть от голода, то чудесным образом получил исцеление.
С тех пор преподобный Тимофей мирно жил в полном уединении, питался плодами финиковой пальмы, утоляя жажду водой из источника. Преподобный Пафнутий просил старца позволить ему остаться в пустыне. Но тот ответил, что ему не вынести бесовских искушений, которым подвергаются пустынножители, благословил его и снабдил на дорогу финиками и водой. Отдохнув в пустынном монастыре, преподобный Пафнутий предпринял второе путешествие в глубь пустыни. Он шел 17 дней. Запас хлеба и воды кончился, и преподобный Пафнутий дважды падал от изнеможения. Его подкреплял Ангел. На 17-й день преподобный Пафнутий дошел до горы и сел отдохнуть. Здесь он увидел приближавшегося к нему человека, с головы до ног покрытого белыми волосами и препоясанного по бедрам листвой. Вид старца устрашил святого Пафнутия, он вскочил и побежал на гору. Старец сел у подножия горы. Когда, подняв голову, он увидел преподобного Пафнутия, то позвал его к себе. Это и был великий пустынник – преподобный Онуфрий. По просьбе святого Пафнутия он рассказал о себе.
Преподобный Онуфрий жил в полном одиночестве в дикой пустыне 60 лет. В молодости он воспитывался в Фиваидском монастыре Эрити. Узнав от старцев о великой тяжести и высоте жизни пустынников, которым Господь посылает через Ангелов Свою помощь, преподобный Онуфрий возгорелся духом подражать их подвигам. Ночью он тайно вышел из обители и увидел пред собой светлый луч. Святой Онуфрий испугался и решил вернуться, но голос Ангела-хранителя подвиг его на дальнейший путь. В глубине пустыни преподобный Онуфрий нашел пустынника и остался учиться у него пустынному житию и борьбе с диавольскими искушениями. Когда старец убедился, что святой Онуфрий укрепился в этой страшной борьбе, он довел его до указанного для подвигов места и оставил одного. Ежегодно старец приходил к нему и через несколько лет, придя к преподобному Онуфрию, скончался.
По просьбе преподобного Пафнутия, преподобный Онуфрий рассказал о своих подвигах и трудах и о том, как Господь утешил его: около пещеры, где он жил, выросла финиковая пальма и открылся источник чистой воды. Двенадцать ветвей пальмы поочередно приносили плоды, и преподобный не терпел голода и жажды. Тень пальмы укрывала его от полуденного зноя. Ангел приносил святому хлеб и каждые субботу и воскресенье причащал его, как и других пустынников, Святых Таин.
Преподобные беседовали до вечера. Вечером между старцами появился белый хлеб, и они вкусили его с водой. Ночь старцы провели в молитве. После утреннего пения преподобный Пафнутий увидел, что лицо преподобного Онуфрия изменилось, и испугался за него. Святой Онуфрий сказал: «Бог, Милосердный ко всем, послал тебя ко мне, чтобы ты предал погребению мое тело. В сегодняшний день я окончу мою временную жизнь и отойду к жизни бесконечной, в покое вечном ко Христу моему». Преподобный Онуфрий завещал святому Пафнутию, чтобы он рассказал о нем всем братьям-подвижникам и всем христианам ради их спасения.
Преподобный Пафнутий просил благословения остаться в пустыне, но святой Онуфрий сказал, что на это нет воли Божией, и велел вернуться в обитель и поведать всем о жизни Фиваидских пустынников. Благословив преподобного Пафнутия и простившись с ним, святой Онуфрий долго со слезами молился, затем возлег на землю, произнес свои последние слова: «В руки Твои, Боже мой, предаю дух мой», – и скончался.
Преподобный Пафнутий с плачем отодрал от своей одежды подкладку и завернул в нее тело великого пустынника, которое положил в углубление большого камня, наподобие гроба, и засыпал множеством мелких камней. Затем он стал молиться, чтобы Господь разрешил ему до конца жизни остаться на месте подвигов преподобного Онуфрия. Внезапно пещера обвалилась, пальма засохла, а источник иссяк.
Поняв, что ему нет благословения остаться, преподобный Пафнутий отправился в обратный путь.
Через 4 дня преподобный Пафнутий дошел до пещеры, где его встретил пустынник, пребывавший в пустыне более 60 лет. Кроме двух других старцев, с которыми он подвизался вместе, этот пустынник никого не видел. Всю неделю подвижники проводили в одиночестве в пустыне, а в субботу и воскресенье сходились вместе для псалмопения. Питались они хлебом, который приносил Ангел. Так как была суббота, пустынники собрались вместе. Вкусив полученный от Ангела хлеб, они всю ночь провели в молитве. Уходя, преподобный Пафнутий спросил имена старцев, но они сказали: «Бог, знающий все, знает и имена наши. Поминай нас, да сподобимся видеть друг друга в Горних селениях Божиих».
Продолжая путь, преподобный Пафнутий встретил оазис, который поразил его красотой и обилием плодоносных деревьев. Из пустыни к нему вышли четверо обитавших здесь юношей. Юноши рассказали преподобному Пафнутию, что в детстве они жили в городе Оксинрихе (Верхняя Фиваида) и вместе обучались грамоте. Они горели желанием посвятить свою жизнь Богу. Сговорившись уйти в пустыню, юноши вышли из города и после нескольких дней пути достигли пустыни. Их встретил сияющий светом муж и привел к старцу-пустыннику. «Вот уже шесть лет, – сказали юноши, – мы живем на этом месте. Старец наш прожил здесь один год и преставился. Мы живем сейчас одни, питаемся плодами деревьев, а вода у нас из источника». Юноши назвали свои имена. Это были святые Иоанн, Андрей, Иракламвон (Ираклемон) и Феофил. Всю неделю юные пустынники подвизались отдельно друг от друга, а в субботу и воскресенье сходились в оазис и возносили общую молитву. В эти дни являлся Ангел и причащал их Святых Таин. Ради преподобного Пафнутия они не ушли в пустыню, а всю неделю молились все вместе. В следующую субботу и воскресенье святой Пафнутий вместе с юношами сподобился причаститься из рук Ангела Святых Таин и услышать сказанные Ангелом слова: «Да будет вам Пищей Нетленной, Веселием Нескончаемым и Жизнью Вечной Тело и Кровь Господа Иисуса Христа, Бога нашего».
Преподобный Пафнутий дерзнул испросить у Ангела позволения до конца дней остаться в пустыне. Ангел ответил, что Бог указал ему иной путь – возвратиться в Египет и поведать всем христианам о жизни пустынников.
Простясь с юношами, преподобный Пафнутий через три дня пути вышел к краю пустыни. Здесь находился небольшой скит. Братия встретили его с любовью. Преподобный Пафнутий рассказал все, что узнал о святых отцах, встреченных им в глубине пустыни. Братия подробно записали рассказ преподобного Пафнутия и распространили его по другим скитам и монастырям. Преподобный Пафнутий благодарил Бога, сподобившего его узнать о высокой жизни отшельников Фиваидской пустыни, и возвратился в свою обитель.