Последование молебного пения

Предисловие

Последование молебных пений на праздники Последование молебных пений на Новый год Иное последование молебного пения на Новый год без канона Иное последование молебного пения на Новый год с обхождением вокруг храма (по требнику Петра Могилы) Святого славного и всехвального апостола и евангелиста Иоанна Богослова Всемирное воздвижение Честнаго и Животворящего Креста Господня Обновление во Иерусалиме храма Святого воскресения Христа и Бога нашего Святой мученицы Анастасии Узорешительницы Рождество во плоти Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа Святого апостола, первомученика и архидиакона Стефана Святого апостола, первомученика и архдиакона Стефана (другое) По плоти обрезание Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа Святое богоявление Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа Поклонение честным веригам святого и всехвального апостола Петра Сретение Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа Святого священномученика Ермогена, патриаха московского и всея Руси Святого славного и всехвального апостала и евангелиста Иоана Богослова Преподобного и благоверного князя Иоанна Углического, во иноцех Игнатия, Вологодского чудотворца Положение честной и многоцельной ризы Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа в царствующем граде Москве Празднество всемилостивого Спаса Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа Пренесение в Константин град нерукотворенного образа Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа Неделя мясопустная. Воспоминание страшного суда Последование молебного пения в неделю мясопустную Суббота пятой седмицы святой четыредесятницы. Похвала пресвятой Богородицы Неделя шестая святой четыредесятницы. Вход Господень в Иерусалим Неделя святой Пасхи. Тридневное Воскресение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа Неделя первая по Пасхе. Уверение святого апостола Фомы Четверток шестой медмицы по Пасхе. Вознесение Господа и Бога нашего Иисуса Христа Неделя седьмая по Пасхе. Святая пятидесятница В понедельник Святого Духа Неделя вторая по пятидесятнице. Всех святых в земле Русской просиявших. Последование молебного пения всем святым, в земле русской просиявшим Последование общего молебна Последование молебного пения в праздник св. равноап. кн. Владимира. Воспоминания крещения Руси Молебные пения на различные потребы Последование молебного пения на всякое прошение Последование молебного пения перед началом дела Последование молебного пения о недугущих Иное последование молебного пения о недугующих (Без канона) Последование молебного пения о путешествиях Иное последование молебного пения о путешестующих (без канона) Последование молебного пения о хотящих по водам плыти Иное последование молебного пения о хотящих по водам плыти (Без канона) Последование молебного пения о хотящих по воздуху шествовати Иное последование молебного пения о хотящих по воздуху шествовати (Без канона) Последование молебного пения пред началом учения в низших и средних школах Последование молебного пения перед началом в высшей школе Последование молебного пения во время бездождия Последование молебного пения во время безведрия Последование молебного пения о сущих в скорбях и различных обстояниях Последование молебного пения о умножении любви и о искоренении ненависти и всякой злобы Иное последование молебного пения о умножении любви в соединении с параклисом пресвятой Богородице Последование молебного пения о врагах ненавидящих и обидящих нас Последование молебного пения о сущих в темницах и заточении Последование молебного пения во время войны Последование молебного пения в нашествие варваров Последование молебного пения о прекращении войн и о мире всего мира Последование молебного пения об отечестве (Составлено в августе 1941 г.) Последование молебного пения об отечестве (Чин совершаемый мирянином) Последование молебного пения во время губительного поветрия и смертоносныя заразы Последование в различные литии и бдения молебнов Канон покаянный ко Господу нашему Иисусу Христу Последование благодарственного молебного пения о получении прошения и о всяком благодеянии Божием Иное последование благодарственного молебного пения о получении прошения и о всяком благодеянии Божием (Без канона) Последование благодарственного молебного пения по получении милостыни Последование молебнаго пения с акафистом Чин краткого молебного пения о сохранении творения Божия

Предисловие

Из всех чинопоследований так называемого частного богослужения чаще других совершаются последования различных молебнов, и как дополнение к общественному богослужению в праздники, и пред местными святынями, и в качестве всенародных мирских молений по особым случаям, и, чаще всего, по желанию и по просьбам отдельных верующих.

Последование молебна – это сокращенное последование праздничной утрени, от которой сохраняются: псалом 142, последний в шестопсалмии, Бог Господь и тропарь, псалом 50, канон, ектении сугубая и малая, а иногда и великая, и Евангелие со всем, что на утрени предшествует ему и сопровождает, начиная от прокимна и кончая возгласом: Милостию и щедротами: В качестве образца полного молебна с каноном в богослужебных книгах дается «Последование параклиса, сиречь молебного пения ко Пресвятой Богородице».

К сожалению, молебны по полному чину с пением или хотя бы чтением не только припевов, но и всех тропарей канона, у нас совершаются лишь в редких случаях. Обычно на молебнах поются одни только канонные припевы и особые молебные катавасии по 3-й и 6-й песням канона. На молебнах Господу Богу, совершаемых как по разным случаям, так и в великие праздники, всегда поется одна и та же катавасия, лишь с несколько изменяемым, применительно к случаю, окончанием: «Избави от бед и скорбей рабов Твоих, Владыко Всемилостиве, яко мы усердно к Тебе прибегаем, к милостивому Избавителю нашему всех Владыце, Господу Иисусу», или «…к Тебе прибегаем, к милостивому Избавителю нашему, в Троице Святей славимому Богу», или «…к Тебе прибегаем, к милостивому Избавителю нашему, на Кресте распеншемуся Господу Иисусу». Являясь завершением просительных припевов: «Милостиве Господи, помилуй нас» или «Милостиве Господи, услыши молитву рабов Твоих, молящихся Тебе» и подобных, катавасия эта не может быть признана вполне соответствующей на молебнах хвалебно-благодарственных, с радостно-торжественными припевами: «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе» и др. Особенно резким диссонансом катавасия «Избави от бед и скорбей…» становится в великие Господские праздники, когда не только все молебное и покаянное насколько возможно устраняется из богослужения, но когда и просительное сокращается до крайних пределов, когда главное содержание всего богослужения – хвала и славословие. На хвалебно-благодарственных праздничных молебнах и катавасия должна быть хвалебно-благодарственная, без упоминания о бедах и скорбях, по возможности даже и без просительного элемента. С другой стороны, на молебнах просительных о различных нуждах чувствуется недостаточность употребления всегда одной и той же общей катавасии и потребность особых нарочитых катавасий, только для данных случаев составленных.

Кроме молебнов с канонами в так называемой «Книге молебных пений» дается ряд более кратких молебных последований без канонов. В старопечатных книгах и для некоторых из этих последований имеются нарочитые каноны. А так как пение на молебнах даже одних канонных припевов и катавасий весьма содействует усилению молитвенного настроения, то было бы желательным пополнить некоторые последования «Книги молебных пений» внесением в них соответствующих канонов или хотя бы одних канонных припевов и катавасий. В конце иерейского молитвослова имеется отдел: «Службы на различные потребы». Но это не отдельные самостоятельные чинопоследования, а молитвословия, предназначенные для внесения их в потребных случаях в чинопоследование литургии, и в большинстве заимствованные из соответствующих последований Большого Требника и Книги молебных пений. Составленные в Южной России эти службы отражают узко местную практику. Во всяком случае, устав Православной Великороссийской Церкви не знает никаких дополнительных к даваемому в служебнике чину проскомидии молитв на проскомидии, каковыми начинается большинство названных служб иерейского молитвослова и для которых даже сам молитвослов не указывает точно, в какой именно момент проскомидии они должны произноситься. Более того, наш церковный устав, ограждая завершительную службу суточного богослужебного круга – литургию – от всяких дополнений сверх указанных Типиконом, не предусматривает возможности внесения каких-либо дополнительных прошений и на литургийных ектениях. По Типикону (см. главу 8) все чинопоследование литургии вкладываться в тесные рамки одного часа времени, а все дополнительные моления на разные случаи и потребы должны быть совершаемы до литургии или, в виде исключения, после нее. В соответствии с этим и службы иерейского молитвослова приличнее совершать отдельно от литургии в качестве самостоятельных молебнов, в каком виде большинство из них и излагается в Книге молебных пений. Те же немногие службы молитвослова, каковым нет соответствующих последований ни в Большом Требнике, ни в Книге молебных пений1, легко могут быть перестроены по чину молебнов2. Эти новые молебные последования, кроме совершения их в потребных случаях, по просьбе отдельных верующих было бы соответственно совершать и в определенные дни в качестве дополнения к общественному богослужению.

Так молебное пение «О умножении любви» в наше время оскудения христианской любви приличествовало бы соединять с молебным пением апостолу любви Иоанну Богослову в его праздники (26 сентября, 8 мая); молебен о врагах соединить с молебном первомученику архидиакону Стефану, который первый из христиан повторил молитву Спасителя о врагах: «Господи, не постави им греха сего» (27 декабря, 2 августа); молебен об узниках соединить с молебном апостолу Петру в день поклонения его веригам (16 января), в дни памяти святой мученицы Анастасии Узорешительницы (22 декабря) и наших русских святых князя Иоанна Угличского, проведшего всю жизнь от детства до глубокой старости в Вологодской темнице (19 мая) и священномученика Ермогена, Патриарха Московского (17 февраля и 12 мая), скончавшегося в темнице, к молитвенному предстательству которого, по некоторому откровению, следует обращаться узникам наших дней. Для молебнов на разные потребы в «Книге молебных пений» и в «Большом Требнике» назначаются особые на каждый случай псалмы. Но нередко в этих псалмах, иногда очень длинных всего два-три стиха относятся непосредственно к предмету моления. Поэтому было бы соответственнее для молебнов на разные потребы составить особые избранные псалмы, подобные псалмам, поемым с величаниями в полиелейные праздники. Опыт такого рода изменений и дополнений в существующих молебных последованиях и составления некоторых новых последований предлагаются ниже. Попутно в молитвословиях и песнопениях, заимствованных из богослужебных книг, сделаны опыты исправления церковно-славянского текста.

После́дование моле́бнаго пе́ния с ака́фистом

Диа́кон: Благослови́, Влады́ко.

Иере́й: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Диа́кон: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

И мы: Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Та́же чтец:

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Три́жды.

Сла́ва, и ны́не:

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, три́жды.

Сла́ва, и ны́не:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Возгла́с: Я́ко Твое́ есть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Чтец: Ами́нь. Го́споди, поми́луй, 12.

Сла́ва, и ны́не:

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псало́м 142

Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́ние мое́ во и́стине Твое́й, услы́ши мя в пра́вде Твое́й: и не вни́ди в суд с рабо́м Твои́м, я́ко не оправди́тся пред Тобо́ю всяк живы́й. яко погна́ враг ду́шу мою́, смири́л есть в зе́млю живо́т мой, посади́л мя есть в те́мных, я́ко ме́ртвыя ве́ка. И уны́ во мне дух мой, во мне смяте́ся се́рдце мое́. Помяну́х дни дре́вния, поучи́хся во всех де́лех Твои́х, в творе́ниих руку́ Твое́ю поуча́хся. Возде́х к Тебе́ ру́це мои́: душа́ моя́ я́ко земля́ безво́дная Тебе́. Ско́ро услы́ши мя, Го́споди, исчезе́ дух мой, не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́, и уподо́блюся низходя́щим в ров. Слы́шану сотвори́ мне зау́тра ми́лость Твою́, я́ко на Тя упова́х. Скажи́ мне, Го́споди, путь, во́ньже пойду́, я́ко к Тебе́ взях ду́шу мою́. Изми́ мя от враг мои́х, Го́споди, к Тебе́ прибего́х. Научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой. Дух Твой Благи́й наста́вит мя на зе́млю пра́ву. и́мене Твоего́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя, пра́вдою Твое́ю изведе́ши от печа́ли ду́шу мою́. И ми́лостию Твое́ю потреби́ши враги́ моя́ и погуби́ши вся стужа́ющия души́ мое́й, я́ко аз раб Твой есмь.

Сла́ва, и ны́не:

Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же. Три́жды.

Посе́м ектения́ вели́кая:

Ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ на́ших, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О ми́ре всего́ ми́ра, благостоя́нии Святы́х Бо́жиих Церкве́й и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О святе́м хра́ме сем, и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих вонь, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле, и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или́: архиепи́скопе, или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе) и́мярек, честне́м пресви́терстве, во Христе́ диа́констве, и о всем при́чте и лю́дех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О гра́де сем (или́: о ве́си сей, или́: о святе́й оби́тели сей), вся́ком гра́де, стране́ и ве́рою живу́щих в них, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О благорастворе́нии возду́хов, о изоби́лии плодо́в земны́х и вре́менех ми́рных, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О пла́вающих, путеше́ствующих, неду́гующих, стра́ждущих, плене́нных, и о спасе́нии их, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

О избáвитися нaм от вся́кия ско́рби, гне́ва и нýжды, Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нaс, Бо́же, Твоéю благодáтию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвятýю, Пречи́cтую, Преблагословéнную, слáвную Влады́чицу нáшу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помянýвше, сáми себе́, и дрyг дрýга, и вeсь живо́т нaш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Возгла́с: Я́ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

И а́бие диа́кон глаго́лет по гла́су тропаря́:

Бог Госпо́дь, и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Стих 1: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.

Стих 2: Обыше́дше, обыдо́ша мя, и и́менем Госпо́дним противля́хся им.

Стих 3: Не умру́, но жив бу́ду, и пове́м дела́ Госпо́дня.

Стих 4: Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла: от Го́спода бысть сей, и есть ди́вен во очесе́х на́ших.

Лик: Бог Госпо́дь: во глас тропаря́, к коему́ждо стиху́.

Та́же тропа́рь, два́жды:
Сла́ва, и ны́не: Богоро́дичен его́.
Та́же псало́м 50:

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя. Я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ еди́ному согреши́х, и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х; я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши, внегда́ суди́ти Ти. Се́ бо в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се́ бо и́стину возлюби́л еси́, безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х, и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́, и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, да́л бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельцы́.

Посе́м без ирмосо́в 1 и 3 пе́сни кано́на, его́же припе́вы:

Иису́се Сладча́йший, спаси́ нас.

Или́: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Или́: ко́ему-либо свято́му.

Пое́м же ку́юждо песнь си́це:

Иере́й и диа́кон: Припе́в.

Лик: Припе́в.

Иере́й и диа́кон: Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.

Лик: И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По 3-й пе́сни пое́м:

Спаси́телю: Изба́ви от бед/ рабы́ Твоя́, Многоми́лостиве,/ я́ко мы усе́рдно/ к Тебе́ прибега́ем,// ми́лостивому Изба́вителю, всех Влады́це, Го́споду Иису́су.

Богоро́дице: Спаси́ от бед/ рабы́ Твоя́, Богоро́дице,/ я́ко вси по Бо́зе/ к Тебе́ прибега́ем,// я́ко Неруши́мей Стене́ и Предста́тельству.

При́зри благосе́рдием,/ Всепе́тая Богоро́дице,/ на мое́ лю́тое/ телесе́ озлобле́ние,// и исцели́ ду́ши моея́ боле́знь.

Свято́му: Моли́ Бо́га о нас, и́мярек,/ я́ко мы усе́рдно/ к тебе́ прибега́ем,// ско́рому помо́щнику и моли́твеннику о душа́х на́ших.

Та́же ектения́:

Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Еще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или: архиепи́скопе, или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе) и́мярек, и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Еще́ мо́лимся за всю бра́тию и за вся христиа́ны.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Возгла́с: Я́ко Ми́лостив и Человеколю́бец Бог еси́ и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Та́кожде 4, 5 и 6 пе́сни кано́на.
По 6-й пе́сни пое́м, я́коже и по 3-й пе́сни.
Та́же ектения́:

Па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Заступи́, спаси́, поми́луй, и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Тебе́, Го́споди.

Возгла́с: Ты бо еси́ Царь ми́ра, и Спас душ на́ших, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Та́же лик пое́т конда́к 1-й ака́фиста Спаси́телю, или́ Богоро́дице, или́ свято́му. По прочте́нии 12 кондако́в и и́косов иере́й чтет конда́к 13-й три́жды. Та́же и́кос 1-й и конда́к 1-й.

Диа́кон: Во́нмем. Прему́дрость. Во́нмем.

Проки́мен (Го́споду, Бо́жией Ма́тери или́ свято́му).

Лик пое́т проки́мен.

Диа́кон: Го́споду, помо́лимся.

Лик: Го́споди, поми́луй.

Иере́й: Я́ко свят еси́, Бо́же наш, и во святы́х почива́еши, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

Диа́кон: Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́.

Диа́кон: И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелия, Го́спода Бо́га мо́лим.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Диа́кон: Прему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.

Иере́й: Мир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Иерей: От и́мярек свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Лик: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Диа́кон: Во́нмем.

И чтет иере́й прилучи́вшееся Ева́нгелие.

Посе́м пою́тся пе́сни 7, 8 и 9.

Та́же: Досто́йно есть: Трисвято́е, по О́тче наш: тропари́.

По тропаре́х ектения́:

Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Еще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и о́тце на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или: архиепи́скопе или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе) и́мярек, и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Еще́ мо́лимся о богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Еще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии и оставле́нии грехо́в рабо́в Бо́жиих и́мярек.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Еще́ мо́лимся за всю бра́тию, и за вся христиа́ны.

Лик: Го́споди, поми́луй, три́жды.

Возгла́с: Услы́ши ны, Бо́же Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших и поми́луй ны. Ми́лостив бо и человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лик: Ами́нь.

По ектении́ иере́й чтет моли́тву. Посе́м пое́тся велича́ние.

Диа́кон: Прему́дрость.

Иере́й: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Лик: Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Иере́й: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Иере́й отпу́ст:

Христо́с и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, (и́мярек свята́го, ему́же моле́бен), и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Лик: Ами́нь.

«О доме сем и живущих в нем», если молебен совершается на дому.

«О еже простити всякое прегрешение, вольное и невольное, рабов Своих (раба Своего, имярек) и милостиву быти им (ему) Господу помолимся».

«О еже благосердия ради милости Своея грех юности и неве́дения их (его) не помянути, но милостивно здравие им (ему) даровати Господу помолимся».

«О еже не пре́зрети прилежная моления рабов Своих (раба Своего), с нами ныне молящихся (молящагося), но милостивно услышати, и благоуве́тливу, и благопременительну, и человеколюбивому им (ему) быти и здравие подати, Господу помолимся».

«О еже якоже иногда разслабленнаго словом Божественныя Своея благодати скоро неду́гующих рабов Своих (неду́гующаго раба Своего) от одра болезни воздвигнути и здравых (здрава) сотворити, Господу помолимся».

«О еже посетити их (его) посещением Святаго Своего Духа, и исцелити всяк недуг и всяку болезнь, в них (в нем) гнездящуюся, Господу помолимся».

«О еже милостивно, якоже Ханане́ин услышати глас молитвы нас, недостойных рабов Своих, к Нему вопиющих, и якоже тоя΄ дщерь, помиловати и исцелити больных рабов Своих (больнаго раба Своего, имярек) Господу помолимся».

Кондак: «На одре́ болезни лежащих (лежащаго) и смертною раною уя΄звленных (уя΄звленнаго), якоже иногда воздвигл еси, Спасе, Петрову тещу и разслабленнаго на одре́ носимаго, сице и ныне, Милосерде, страждущих (страждущаго) посети и исцели: Ты бо Един еси недуги и болезни рода нашего понесы΄й и вся могий, яко Многомилостив».

Затем прокимен: «Помилуй мя, Господи, яко не́мощен есмь, исцели мя, яко смято́шася кости моя», со стихом: «Яко несть в смерти помина́яй Тебе». Апостол из Соборного послания святого апостола Иакова, зачало 57-е; «Аллилуиа», со стихами: «Господи, да не яростию Твоею обличиши мене» и «Спаси мя ради милости Твоея»; Евангелие от Матфея, зачало 25-е. Вслед за Евангелием произносится ектения о болящих, по Требнику.

«Врачу душ и телес, со умилением в сердце сокрушенном к Тебе припа́даем и стеня΄ще вопием Ти: исцели болезни, уврачуй страсти душ и телес рабов Твоих (души΄ и тела раба Твоего, имярек), и прости им (ему), яко Благосерд, вся прегрешения, вольная и невольная, и скоро воздвигни от одра болезни, молим Ти ся, услыши и помилуй».

«Не хотя΄й смерти грешных, но еже обратитися и живым им быти, пощади и помилуй рабов Твоих (раба Твоего, имярек), Милостиве: запрети болезни, остави всю страсть и весь недуг, и простри крепкую Твою руку, и якоже Иаи΄рову дщерь, от одра болезни воздвигни и здравых (здрава) сотвори, молим Ти ся, услыши и помилуй».

«Огненную болезнь Петровой тещи прикосновением Твоим исцеливый, и ныне лю΄те страждущих рабов Твоих (люте страждущаго раба Твоего имярек) болезнь благосердием Твоим исцели, здравие им (ему) скоро подавая, прилежно молим Ти ся, Источниче цельба́м, услыши и помилуй».

«Езеки΄ины слезы, Манасси΄ино и ниневи΄тян покаяние и Давидово испове́дание приемый и скоро тех помиловавый и наша во умилении приносимыя Ти мольбы приими, Всеблагий Царю, и, яко Щедр помилуй лю΄те болящих рабов Твоих (болящеаго раба Твоего), здравие им (ему) даруя, со слезами молим Ти ся, Источниче жизни и безсмертия, услыши и скоро помилуй».

Священник произносит возглас: «Услыши ны, Боже, Спасителю наш…», а затем читает молитву:

«Владыко Вседержителю, Святый Царю, наказу́яй и не умерщвляяй, утвержда́яй низпа́дающыя и возводя΄й низверженныя, телесныя человеков скорби исправля΄яй, молимся Тебе, Боже наш, раба Твоего (имярек) немощству́юща посети милостию Твоею, прости ему всякое согрешение, вольное и невольное. Ей, Господи врачебную Твою силу с небесе́ низпосли΄, прикосни΄ся телеси, угаси огне́вицу, укроти страсть и всякую немощь таящуюся; буди Врач раба Твоего (имярек), воздвигни его от одра болезненнаго и от ложа озлобления це́ла и всесовершенна, даруй его Церкви Твоей благоугождающа и творяща волю Твою. Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь».

Благословен Бог наш, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Слава Тебе, Боже наш, Слава Тебе!

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. (Трижды) Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Яко Твое есть царство, и сила, и слава Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость eго. Да речет убо дом Израилев; яко благ, яко в век милость eго. Да речет убо дом ааронь; яко благ, яко в век милость eго. Да рекут убо вси боящiися Господа; яко благ, яко в век милость eго. От скорби призвах Господа, и услыша мя в пространство. Господь мне помощник, и не убоюся; что сотворит мне человек? Господь мне помощник, и аз воззрю на враги моя. Благо eсть надеятися на Господа, нежели надеятися на человека; благо eсть уповати на Господа, нежели уповати на князи. Вси языцы обыдоша мя, и именем Господним противляхся им; обышедше обыдоша мя, и именем Господним противляхся им; обыдоша мя яко пчелы сот, и разгорешася яко oгнь в тернiи; и именем Господним противляхся им. Отриновен превратихся пасти, и Господь прiят мя. Крепость моя и пенiе мое Господь, и бысть ми во спасенiе. Глас радости и спасенiя в селенiих праведных; десница Господня сотвори силу. Десница Господня вознесе мя, десница Господня сотвори силу. Не умру, но жив буду и повем дела Господня. Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя. Отверзите мне врата правды; вшед в ня, исповемся Господеви. Сiя врата Господня; праведнiи внидут в ня. Исповемся тебе, яко услышал мя eси и был eси мне во спасенiе. Камень, eгоже небрегоша зиждущiи, сей бысть во главу угла; от Господа бысть сей, и eсть дивен во oчесех наших. Сей день, eгоже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся в oнь. О, Господи, спаси же, О Господи, поспеши же. Благословен грядый во имя Господне; благословихом вы из дому Господня. Бог Господь, и явися нам; составите праздник во учащающих до рог oлтаревых. Бог мой eси ты, и исповемся тебе; Бог мой eси ты, и вознесу тя; исповемся тебе, яко услышал мя eси и был eси мне во спасенiе. Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость eго.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже! (трижды).

Миром Господу помолимся.
— О свышнем мире и спасении душ наших Господу помолимся.
— О Великом господине и отце нашем нашем Святейшем Патриархе Кирилле и о господине нашем ( блаженнейшем, епископе, архиепископе, митрополите + «имярек»), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех Господу помолимся.
— О еже милостивно нынешнее благодарение, и мольбу нас, недостойных рабов Своих, в пренебесный Свой жертвенник прияти, и благоутробно помиловати нас, Господу помолимся.
— О еже не возгнушатися благодарением нас, непотребных рабов Своих, еже о приятых от Него благодеяниих, во смиренном сердце приносим; но яко кадило благовонное, и всесожжение тучное благоприятно Ему да будет, Господу помолимся.
— О еже и ныне послушати глас моления нас, недостойных рабов Своих, и доброе намерение и желание верных Своих, во благое всегда исполнити, и всегда, яко щедр, благодеяти нам, и Церкви Своей Святей, и всякому верному Своему рабу прошения даровати, Господу помолимся.
— О еже избавити Церковь Свою Святую и рабов Своих, имена рек:
/читаются имена для поминовения, можно молитвенно добавить имена родных и близких людей/
( СПИСОК ИМЕН БЛАГОСОТВОРИВШИХ за 2017 год , СПИСОК ИМЕН БЛАГОСОТВОРИВШИХ за 2018 год) и всех нас от всякия скорби, беды, гнева и нужды, и от всех врагов, видимых и невидимых; здравием же, долгоденствием, и миром, и ангел Своих ополчением верных Своих всегда оградити, Господу помолимся.
— Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Благодарни суще недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю Спасе наш, слава Тебе.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу:
Твоих благодеяний, и даров туне яко раби непотребнии сподобльшеся, Владыко, к Тебе усердно притекающе благодарение по силе приносим, и Тебе яко Благодетеля и Творца славяще, вопием: слава Тебе, Боже прещедрый».

И ныне и присно и во веки веков. Аминь:
Богородице, Христианом Помощнице, Твое предстательство стяжавше раби Твои, благодарно Тебе вопием: радуйся, Пречистая Богородице Дево, и от всех нас бед Твоими молитвами всегда избави, Едина вскоре предстательствующая.

Премудрость, вонмем. (Апостол ко Ефесеем, зачало 229 — 230-е)
«Братие, якоже чада света ходите: плод бо духовный есть во всяцей благостыни и правде и истине: искушающе, что есть благоугодно богови: и не приобщайтеся к делом неплодным тмы, паче же и обличайте. Бываемая бо отай от них, срамно есть и глаголати. Вся же обличаемая от света являются, все бо являемое свет есть: сего ради глаголет: востани, спяй, и воскресни от мертвых, и осветит тя христос. Блюдите убо, како опасно ходите, не якоже немудри, но якоже премудри, искупующе время, яко дние лукави суть. Сего ради не бывайте несмысленни, но разумевайте, что есть воля божия. И не упивайтеся вином, в немже есть блуд: но паче исполняйтеся духом, глаголюще себе во псалмех и пениихъ и песнех духовных, воспевающе и поюще въ сердцах ваших господеви, благодаряще всегда о всех о имени господа нашего иисуса христа богу и отцу, повинующеся друг другу в страсе божии.»

Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже!
Мир всем. Услышим Святаго Евангелия чтение. Вонмем. (Евангелие от Луки, зачало 85-е.)
«Во время оно, входящу Иисусови в некую весь, сретоша Его десять прокаженных мужей, иже сташа издалеча. И тии вознесоша глас, глаголюще: Иисусе Наставниче, помилуй ны. И видев рече им: шедше покажитеся священником. И бысть идущым им, очистишася. Един же от них, видев, яко изцеле, возвратися, со гласом велиим славя Бога, и паде ниц при ногу Его, хвалу Ему воздая, и той бе Самарянин. Отвещав же Иисус рече: не десять ли очистишася? Да девять где? Како не обретошася возвращшеся дати славу Богу, токмо иноплеменник сей? И рече ему: востав иди, вера твоя спасе тя.»
Слава Тебе, Господи, Слава Тебе!

Тебе Бога хвалим, Тебе Господа исповедуем. Тебе Превечнаго Отца вся земля величает;
Тебе вси Ангели, Тебе небеса и вся Силы.
Тебе Херувими и Серафими непрестанными гласы взывают:
Свят, Свят, Свят, Господь Бог Саваоф, полны суть небеса и земля величества славы Твоея.
Тебе преславный Апостольский лик, Тебе пророческое хвалебное число, Тебе хвалит пресветлое мученическое воинство, Тебе по всей вселенней исповедует Святая Церковь, Отца непостижимаго величества, покланяемаго Твоего истиннаго и Единороднаго Сына и Святаго Утешителя Духа.

Ты, Царю славы, Христе, Ты Отца Присносущный Сын еси.
Ты, ко избавлению приемля человека, не возгнушался еси Девическаго чрева.
Ты, одолев смерти жало, отверзл еси верующим Царство Небесное.
Ты одесную Бога седиши во славе Отчей, Судия приити веришися.
Тебе убо просим: помози рабом Твоим, ихже Честною Кровию искупил еси.
Сподоби со святыми Твоими в вечной славе Твоей царствовати.

Спаси люди Твоя, Господи, и благослови достояние Твое, исправи я и вознеси их во веки;
во вся дни благословим Тебе и восхвалим имя Твое во век и в века века.
Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам.
Помилуй нас, Господи, помилуй нас; буди милость Твоя, Господи, на нас, якоже уповахом на Тя.
На Тя, Господи, уповахом, да не постыдимся во веки. Аминь.

«Благодаряще со страхом и трепетом, яко раби непотребнии Твоему благоутробию, Спасе и Владыко наш Господи, о Твоих благодеяниих, яже излиял еси изобильно на рабех Твоих, и припадаем, и славословие Тебе яко Богу приносим, и умиленно вопием: избави от всех бед рабы Твоя, и всегда яко милостив исполни во благих желание всех нас, прилежно молимся Ти, услыши и помилуй».

«Якоже ныне, милостивно услышал еси молитвы рабов Твоих, Господи, и явил еси на них благоутробие человеколюбия Твоего, сице и в предняя не презирая, исполни во славу Твою вся благая хотения верных Твоих, и яви всем нам богатую милость Твою, вся нам согрешения презирая: молимся Ти, услыши и помилуй».

«Благоприятно, яко кадило благовонное и яко тучная всесожжения, да будет, Всеблагий Владыко, благодарение сие наше пред величеством Славы Твоея, и низпосли всегда яко щедр рабом Твоим богатыя милости, и щедроты Твоя, и от всех сопротивлений видимых и невидимых врагов Церковь Твою Святую (обитель сию, или град сей, или весь сию) избави, людем же Твоим всем безгрешное со здравием долгоденствие, и во всех добродетелех преспеяние даруй, молим Ти ся, Всещедрый Царю, милостивно услыши и скоро помилуй».

По окончании ектений: «Услыши ны, Боже, Спасителю наш…», «Аминь», «Господу помолимся», «Господи, помилуй»!

«Господи Иисусе Христе Боже наш, Боже всякаго милосердия и щедрот, Егоже милость безмерна, и человеколюбия неизследимая пучина; ко Твоему величеству припадающе, со страхом и трепетом яко раби недостойнии благодарение Твоему благоутробию о Твоих благодеяниих на рабех Твоих бывших, ныне смиренно приносяще, яко Господа, Владыку и Благодетеля славим, хвалим, поем, и величаем, и припадающе паки благодарим, Твое безмерное и неизреченное милосердие смиренно моляще. Да якоже ныне моления рабов Твоих прияти, и милостивно исполнити сподобил еси, и во предняя в Твоей и искренняго любови и во всех добродетелех преспевающих, Твоя благодеяния всех верных Твоих получити, Церковь Твою Святую, и град сей (или весь сию, или обитель сию) от всякаго злаго обстояния избавляя, и мир, и безмятежие тем даруя, Тебе со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Единосущным Твоим Духом, во Единем Существе славимому Богу, всегда благодарение приносити, и преблагая глаголати и воспети сподобиши».

«Слава Тебе, Богу, Благодетелю нашему, во веки веков», после чего поется великое славословие: «Слава в вышних Богу» или же песнь святого Амвросия, епископа Медиоланского: «Тебе Бога хвалим «

По окончании пения: «Премудрость», «Честнейшую херувим…», «Слава, и ныне», «Господи, помилуй» (трижды), «Благослови».

Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матери и всех святых, помилует и спасет нас яко благ и человеколюбец. Аминь!


Служба «Елицы.Записки»: Заказать молебны и молитвы на всякую бытовую и духовную потребу к достопочитаемым Православным Святыням России и мира:
zapiski.elitsy.ru/special/ozdravii?partner=elitsyweb

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *