Трисвятое текст молитвы

Суть молитвы

Эта молитва обращена ко всей полноте Пресвятой Троицы, поэтому произносится также три раза, а после каждого повторения обязательно следует низкий благочестивый поклон с крестным знамением:

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

В этой очень короткой молитве, произносимой на каждом богослужении и в любом домашнем правиле, скрыт глубокий смысл.

История этого текста древняя, относится примерно к 400 году нашей эры. Тогда в городе Константинополе случилось сильное землетрясение, которое нанесло огромный ущерб всему городу, домам жителей. Тогда христиане вместе со своим императором вышли на общую молитву ко Господу ради прекращения стихии.

Молитва Трисвятое является мощным оберегом, защищающим человека от невзгод

Тогда же на глазах у всей многочисленной молящейся толпы произошло чудо — один молодой человек, который отличался благочестием по жизни, неведомой силой был поднят высоко в Небеса, после чего благополучно вернулся на землю. Он рассказал, что слышал на Небе прекрасное пение Ангелов, которые славили Господа.

Тогда весь народ стал повторять слова, услышанные от Ангелов, добавив к ним прошение «помилуй нас». Сразу после этого землетрясение прекратилось и город Константинополь начал приходить в себя. Так и появилась эта древняя молитва.

О чем молитва

Примечателен этот текст тем, что в нем мы не просим чего-либо конкретного у Бога, как часто бывает при обращении к Нему. В Трисвятом мы только восхваляем Его, превозносим Его Славу и приносим единственное прошение — помиловать наши души.

Именно подобная молитва, когда мы не перечисляем Господу списки наших желаний и требований, а молим лишь о спасении, по мнению всех святых отцов является наиболее важной.

В Трисвятом мы обращаемся сразу ко всей Святой Троице, и по отдельности к каждому из Лиц:

  • «Святый Боже» подразумевает обращение к Богу-Отцу;
  • «Святый Крепкий» — к Богу-Сыну, Который по сущности своей так же велик, как и Отец, хотя был в человеческой плоти, познавшей смерть;
  • «Святый Безсмертный» обращает наш разум к Духу Святому, который не только Сам является Безсмертным Богом, но и дарует вечное дыхание жизни в душу каждого человека.

Интересно! Название «Трисвятое» возникло исходя из того, что в этой молитве слово «святый» повторяется три раза. Столько же раз произносится и все молитвословие, символично указывая на Святую Троицу.

Заканчивается эта молитва фразой «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь». Такое окончание восхваляет Господа, говорит о нашей вере и уповании на Него. Слово «аминь», означающее «истина», призвано засвидетельствовать истинность нашей веры, искренность прошения и обращения к Богу.

В чем помогает молитва «Трисвятое»

Очень часто, когда человек встает на молитву, у него возникает вопрос — а в чем именно помогает тот или иной священный текст? Люди ищут простых путей решения проблем, думая, что прочтение того или иного текста из молитвослова может помочь им преодолеть сложности или получить желаемое.

Трисвятое — одна из главных молитв, которые необходимо знать верующему

Первое, что надо понимать, приступая к молитве — что она не является инструментом для выпрашивания у Бога благ для нашей жизни. Конечно, по милости своей Господь может и дарует нам постоянно множество земных радостей, но нельзя сводить общение с Ним только лишь к этому.

Важно! Цель молитвы — это хоть на немного стать ближе к Богу. А это значит, что нужно очистить свою душу, побороть страсти и грехи, очиститься от зла. Потому что пока в человеческой душе царит мрак, места Богу в ней нет.

Может показаться, что обычному человеку не по силам такие духовные высоты, но это совсем не так. Каждый человек должен бороться со своим личным злом в той мере, до которой он дорос в своем духовном развитии.

Для кого-то будет подвигом просто не накричать на ближнего, сдержать лишний раз свой гнев. А для подвижника-монаха,к примеру, необходимо уединиться в полное безмолвие. Несмотря на то что объективно подвиги этих людей несоизмеримы, Господь примет каждого, если мы стараемся ради исполнения Его заповедей.

Нельзя четко сформулировать, что молитва «Трисвятое» помогает в том-то и том-то. Да и не нужно постоянно искать «сильных» молитв, чтение которых якобы помогает достигать конкретных целей. Такое отношение не является православным и порицается в нашей Церкви.

Нужно стараться искать в молитве не исполнения желаемого, а познания Бога. Тогда многие вопросы будут решаться или отпадать сами собой. Это далеко не всегда сулит нам комфорт и удобство в мирской жизни, зато дарует большое благо для души.

Молитва ко Пресвятой Троице

Детально: господи спаси благочестивыя и услыши ны — со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Оглавление

Публикация № 32:
17. Наряду со славянским Типиконом следует издать русский перевод с более полным ясным и общедоступным изложением уставных предписаний, снабженный предисловием, раскрывающим историю и значение Церковного Устава.

18. При новом издании богослужебного Евангелия необходимо соединить вместе и исправить уставные статьи о евангельских чтениях и таблицы этих чтений так, чтобы рядовое чтение Святого Евангелия от Луки непременно начиналось с понедельника седмицы по Воздвижении.

19. В новом издании Миней службы русским святым следует изложить в соответствии с правленным Уставом. (см. комментарии к п.16.)

20. При исправлении и редактировании Служебника (образованная согласно параграфу 15) Комиссия располагает в чинах литургии тайные молитвы так, чтобы они стояли непосредственно перед возгласами, являющимися заключением молитв.

Возглашение «Господи, спаси благочестивыя и услыши ны» должно быть опущено.

Для поминовения на великом входе взамен бывших следует напечатать такие поминальные формулы: «Всех вас да помянет Господь Бог во Царствии Своем всегда, ныне и присно и во веки веков» (для диакона), «Да помянет Господь Бог всех вас во Царствии Своем всегда, ныне и присно и во веки веков» (для священника).

Евхаристический канон следует напечатать с такой расстановкой знаков препинания, которая ясно обозначила бы грамматическое отношение возглашений к читаемым тайно молитвам, причем вводные части – диаконские «напоминания» — должны печататься мелким шрифтом.

Тропарь 3-го часа: «Господи, Иже Пресвятаго Твоего Духа» печатается также мелким шрифтом и ставится перед словами: «Еще приносим ти словесную и безкровную службу и просим и молим» (в литургии св. Василия Великого — перед словами «Сего ради, Владыко»).

Введите содержимое врезки

О возглашении: «Господи, спаси благочестивыя…»

» О порядке возглашения «Господи, спаси благочестивыя…»

за Божественной Литургией»

( Постановление Священного Синода РПЦ от 17 июля 1997 года)

1. По малом входе на Божественной литургии:

Патриарх, приим кадильницу, кадит святую трапезу окрест и предложение (жертвенник) и весь олтарь, держа в левой руце жезл. Таже исходит пред святыя двери и кадит Владыки Христа Образ и Пресвятыя Богородицы, и народ, и сущыя во олтари кадит стоя пред святою трапезою. Таже вне певцы поют обычныя тропари и кондаки по чину и по дню. Оставляют же последний кондак и не поют. И стоит Патриарх пред святою трапезою. Архидиакон же, изшед из олтаря, станет ко святым дверем ко стране, держа же и орарь треми персты, мало воздвигнет, глаголя: «Господи, спаси бла-гочестивыя». И поют во олтаре, а затем и певцы тожде. И архидиакон глаголет: «И услыши ны», И паки во олтаре, а затем и лик поет тожде. Таже архидиакон глаголет великую похвалу. Патриарх, стоя пред святою трапе­зою, поет вкупе с предстоящими сослужители последний кондак по чину.

Посем глаголет архидиакон: «Благослови, владыко, время Трисвятаго».

И, стоя пред дверьми, глаголет: «Господу помолимся».

Лик: «Господи, помилуй».

Патриарх: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно».

Архидиакон близ двери, держа орарь треми персты и, показуя к народам, глаголет: «И во веки веков».

И первый лик приглаголет: «Аминь».

Таже поет: «Святый Боже»; со сладкопением.

2. Утвердить на литургии возглашение «Господи, спаси благочестивыя и услыши ны» при архиерейском и иерейском служении (так как великая похвала не исполняется) в следующей редакции:

Егда же певцы пропоют последний кондак, глаголет протодиакон ко архиерею, орарь в руце держа треми персты: «Благослови, владыко, время Трисвятаго». Архиерей же знаменует его.

Скончавшуся же кондаку, приходит протодиакон близ святых дверий и, стоя пред дверьми, глаголет: «Господу помолимся».

Лик: «Господи, помилуй».

Архиерей глаголет возглас: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно».

Протодиакон станет близ святых дверий и, показуя орарем, первее убо ко иконе Христове, глаголет: «Господи, спаси благочестивыя».

И поют певцы по ликом тожде.

Протодиакон: «И услыши ны».

И паки поют певцы по ликом тожде.

Таже протодиакон наводит орарем, глаголя ко вне стоящим велеглас­но: «И во веки веков».

Лик: «Аминь». Таже: «Святый Боже»; со сладкопением.

3. Священник, когда нет служащего диакона, должен произносить сам возглашение: «Господи, спаси благочестивыя и услыши ны», так как оно не из таких возглашений, которые принадлежат диакону только (Церковные ведомости. 1900, № 23), в следующей редакции:

Священник глаголет возглас: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков».

Лик: «Аминь».

Священник глаголет: «Господи, спаси благочестивыя».

Лик поет тожде.

Священник глаголет: «и услыши ны».

Лик поет тожде, и таже: «Святый Боже».

Постановили: Предложенный порядок возглашения «Господи, спаси благочестивыя…» утвердить и произносить за Божественной литургией. (см. новую редакцию Служебника. М. 2004г.) (*10;*23).

О гласном поминовении на Великом входе.

Епископское совещание в заседании 4/17 марта 1918 года, имело сждение «о гласном поминовении на Великом входе», постановило:

На великом входе, при архиерейском служении, взамен бывших, говорить поминовения: а) «Великаго Господина нашего Святейшаго Патриарха Московскаго и всея России Тихона и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя рек… местнаго)… б) Преосвященныя Митрополиты, Архиепископы и Епископы и весь священнический и монашеский чин, — вас и всех православных христиан да помянет Господь Бог во царствии Своем всегда, и ныне и присно и во веки веков». При иерейском служении: а) Великаго Господина нашего Святейшаго Патриарха Московскаго и всея России Тихона и Господина нашего Преосвященнейшаго (имя рек… местнаго)… ; б) «Всех вас да помянет Господь Бог во царствии Своем всегда, и ныне и присно и во веки веков»4.

Указом патриарха и Священного Синода от 24 марта/6 апреля 1918 года о новом порядке поминовения было сообщено епархиальным архиереям». (*48)

В Служебнике изданном по благословению Святейшаго Патриарха Московскаго и Всея Руси Алексий в 2004 году помещена следующая форма поминовения:

Диaкон глаголет:

«Великаго господина и отца нaшего Алексия, святeйшаго патриарха московскаго и всея руси, и господи на нaшего преосвящeннейшаго (имя рек), митрополіта (или архепископа, или епископа егоже есть область), да помянeт Господь Бог во цaрствии своeм, всегда, ныне и присно, ии во веки веков.

Тaже сщeнник:

Преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы, и вeсь монaшеский чин, и причет церковный, брaтию святaго хрaма сего, вaс и всех правослaвных христиaн, да помянeт Господь Бог во цaрствии своeм, всегда, ныне и присно, ии во веки веков». (*10):

Новый вариант диалога священника и диакона после великого входа

Священник прием кадильницу от диаконовой руки кадит Святая тирижды глаголя:

”Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона…”

И отдав кадильницу, приклонив голову, глаголит диакону:

”Помолися о мне, брате и сослужителю.”

И диакон к нему :

“Дух святый найдет на тя и сила Вышнего осенит тя”

И священник:

“Тойже Дух содействует нам вся дни живота нашего”

Таже диакон, наклонив и сам главу, держа вкупе и орарь, тремя персты десницы, глаголет ко священнику:

” Помяни и мя, владыко святый”

И священник:

”Да поминет тя Господь Бог во Царствии Своем всегда ныне и присно и во веки веков”

Диакон же рек:

”Аминь”

И целовав десницу свящ. Исходит северными дверьми, и став на обычное место глаголет:

”Исполним молитву наш Господеви…”(Служебник. М. 2004г стр.134-135)

О месте произнесения тропаря 3-го часа на евхаристическом кононе.

Отдел ясно указывает, что наиболее подходящим моментом, для произнесения тропаря 3-го часа «Господи, иже Пресвятаго Твоего Духа…» в евхаристическом каноне, являться место перед фразой соответственно: «Еще приносим Ти…» – на Златоустовой литургии, и «Сего ради, Владыко…» – на Литургии свт. Василия Великого, – и никак не после оной, т.к. именно произнесение этого тропаря перед соответствующими молитвами устранят проблему прерывания фразы канона посредине, так что после этой длинной интерполяции (т.е. вставки), священнику почти что, приходится вернуться назад, чтобы не потерять нить мысли данной евхаристической молитвы. (*6)

В 1997 году нашему Синоду, видимо, было больше нечем заняться, и они приняли изменения в порядок возглашения на литургии “Господи, спаси благочестивыя”, в случае служения священника без дьякона. Ну, что тут можно сказать… Сразу видно, что изменения эти вносились людьми, совершенно далёкими как от богослужебного Устава и клироса, так от здравой логики вообще. Во-первых, то, что сделали, КРАЙНЕ неудобно для хора — переходить сразу после пения “… и услыши ны” на “Святый Боже”, без “Амиинь”. Ведь почти все произведения Трисвятого составлены с учётом АДЕКВАТНОГО провозглашения дьяконом или священником этих слов. А во-вторых, ЗАЧЕМ нужно было вносить эти изменения? Для чего? Какая нужда менять веками установленный и удобный порядок?

Я просто уверен (и мы это наблюдаем на практике), что эта никчёмная редакция Устава не приживётся в православном богослужении, и все будут служить так, как это было веками. Провозглашение “Господи, спаси благочестивыя” на литургии не входит в число чисто дьяконских возглашений, и поэтому при служении литургии одним священником иерей произносит эти слова совершенно в том же порядке, как это делал бы дьякон (см. Настольную книгу священно-церковнослужителя” прот. Г. Дьяченко).

Цитата отсюда:

Существует множество молитв, которые принято читать при различных жизненных трудностях или тогда, когда хочется попросить помощи и поддержки. В данной статье мы обсудим текст молитвы «Трисвятое», и поговорим о том, когда и зачем ее можно читать.

Описание и сила молитвы

Это короткое обращение к Богу, во время которого трижды произносится фраза «Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас!». Данные слова сопровождаются поклонами, ведь человек склоняется перед Богом, прося его о милости и покровительстве.

Согласно преданию, этот текст был услышан маленьким мальчиком от самих ангелов. Именно поэтому его другое название – «Ангельская песнь». Говорят, что в Константинополе, в котором жил мальчик, началось очень сильное землетрясение, однако сам ребенок не пострадал, потому что высшие силы подняли его в воздух. После этого ему явились ангелы, и когда ребенок рассказал об этом взрослым, они восприняли это как знамение.

Землетрясение все никак не желало прекращаться, и тогда народ Константинополя трижды повторил слова, сказанные ангелами мальчику, и прибавил в конце «Помилуй нас!». Как только слова были произнесены, землетрясение чудесным образом прекратилось.

Естественно, троица выбрана не случайно, ведь за каждым из этих обращений к Господу скрывается одно из его трех воплощений. Так, первые слова, конечно же, предназначаются Богу-Отцу, обращение Крепкий – Богу-Сыну, а Бессмертным мы называем Святой Дух. Таким образом, мы посвящаем свои слова каждому из триединого воплощения Господа.

Эта молитва не предназначена для того, чтобы что-то просить у Господа. К ней прибегают в том случае, когда человек славит Всевышнего. Главное, читать ее с чистым сердцем и верой в душе, и тогда она будет услышана.

Утренние молитвы. Текст с ударениями, можно читать и слушать.

Утренние молитвы читают схиархимандрит Илий (Ноздрин) и иеродиакон Илиодор (Гариянц) (Оптина пустынь).
Перевод и толкование утренних молитв

ТЕКСТ УТРЕННИХ МОЛИТВ С УДАРЕНИЯМИ

Востав от сна, прежде всякого другого дела, стань благоговейно, представляя себя пред Всевидящим Богом, и, совершая крестное знамение, произнеси:

Во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Ами́нь.

Затем немного подожди, пока все чувства твои не придут в тишину и мысли твои не оставят все земное, и тогда произноси следующие молитвы, без поспешности и со вниманием сердечным:

Молитва мытаря (Евангелие от Луки, глава 18, стих 13)

Бо́же, ми́лостив бу́ди мне гре́шному. (Поклон)

Молитва предначинательная

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, молитв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Молитва Святому Духу

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
(От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается тропарь: «Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в». (Трижды)
От Вознесения до Троицы начинаем молитвы со «Святы́й Бо́же…», опуская все предшествующие.)

Трисвятое

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.
(Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твое́го ра́ди.
Го́споди, поми́луй. (Трижды).
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва Господня

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропари Троичные

Воста́вше от сна, припа́даем Ти, Бла́же, и а́нгельскую песнь вопие́м Ти, Си́льне: Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же, Богоро́дицею поми́луй нас.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От одра́ и сна воздви́гл мя еси́, Го́споди, ум мой просвети́ и се́рдце, и устне́ мои́ отве́рзи, во е́же пе́ти Тя, Свята́я Тро́ице: Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же, Богоро́дицею поми́луй нас.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Внеза́пно Судия́ прии́дет, и коего́ждо дея́ния обнажа́тся, но стра́хом зове́м в полу́нощи: Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же, Богоро́дицею поми́луй нас.
Го́споди, поми́луй. (12 раз)

Молитва ко Пресвятой Троице

От сна воста́в, благодарю́ Тя, Свята́я Тро́ице, я́ко мно́гия ра́ди Твоея́ бла́гости и долготерпе́ния не прогне́вался еси́ на мя, лени́ваго и гре́шнаго, ниже́ погуби́л мя еси́ со беззако́ньми мои́ми; но человеколю́бствовал еси́ обы́чно и в неча́янии лежа́щаго воздви́гл мя еси́, во е́же у́треневати и славосло́вити держа́ву Твою́.
И ны́не просвети́ мои́ о́чи мы́сленныя, отве́рзи моя́ уста́ поуча́тися словесе́м Твои́м, и разуме́ти за́поведи Твоя́, и твори́ти во́лю Твою́, и пе́ти Тя во исповеда́нии серде́чнем, и воспева́ти всесвято́е и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Поклон)

Псалом 50

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; яко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой пре́до мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́.
Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.
Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твое́го и Ду́хом влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т.
Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.

Символ веры

Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́, Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век; Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от Бо́га и́стинна, рожде́нна, несотворе́нна, единосу́щна Отцу́, И́мже вся бы́ша.
Нас ра́ди челове́к и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с и воплоти́вшагося от Ду́ха Свя́та и Мари́и Де́вы и вочелове́чшася. Распя́таго же за ны при Понти́йстем Пила́те, и страда́вша, и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тий день по Писа́нием. И возше́дшаго на небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́же Ца́рствию не бу́дет конца́.
И в Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, И́же от Отца́ исходя́щаго, И́же со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки.
Во еди́ну Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но креще́ние во оставле́ние грехо́в. Ча́ю воскресе́ния ме́ртвых, и жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Молитва первая, святого Макария Великого

Бо́же, очи́сти мя гре́шнаго, я́ко николи́же сотвори́х благо́е пред Тобо́ю; но изба́ви мя от лука́ваго, и да бу́дет во мне во́ля Твоя́, да неосужде́нно отве́рзу уста́ моя́ недосто́йная и восхвалю́ и́мя Твое́ свято́е, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая, святого Макария Великого

От сна воста́в, полу́нощную песнь приношу́ Ти, Спа́се, и припа́дая вопию́ Ти: не да́ждь ми усну́ти во грехо́вней сме́рти, но уще́дри мя, распны́йся во́лею, и лежа́щаго мя в ле́ности ускори́в возста́ви, и спаси́ мя в предстоя́нии и моли́тве, и по сне нощне́м возсия́й ми день безгре́шен, Христе́ Бо́же, и спаси́ мя.

Молитва третья, святого Макария Великого

К Тебе́, Влады́ко Человеколю́бче, от сна воста́в прибега́ю, и на дела́ Твоя́ подвиза́юся милосе́рдием Твои́м, и молю́ся Тебе́: помози́ ми на вся́кое вре́мя, во вся́кой ве́щи, и изба́ви мя от вся́кия мирски́я злы́я ве́щи и диа́вольскаго поспеше́ния, и спаси́ мя, и введи́ в Ца́рство Твое́ ве́чное. Ты бо еси́ мой Сотвори́тель и вся́кому бла́гу Промы́сленник и Пода́тель, о Тебе́ же все упова́ние мое́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ю, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва четвертая, святого Макария Великого

Го́споди, И́же мно́гою Твое́ю бла́гостию и вели́кими щедро́тами Твои́ми дал еси́ мне, рабу́ Твоему́, мимоше́дшее вре́мя но́щи сея́ без напа́сти прейти́ от вся́каго зла проти́вна; Ты Сам, Влады́ко, вся́ческих Тво́рче, сподо́би мя и́стинным Твои́м све́том и просвеще́нным се́рдцем твори́ти во́лю Твою́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва пятая, святого Василия Великого

Го́споди Вседержи́телю, Бо́же сил и вся́кия пло́ти, в вы́шних живы́й и на смире́нныя призира́яй, се́рдца же и утро́бы испыту́яй и сокрове́нная челове́ков я́ве предве́дый, Безнача́льный и Присносу́щный Све́те, у Него́ же несть премене́ние, или́ преложе́ния осене́ние; Сам, Безсме́ртный Царю́, приими́ моле́ния на́ша, я́же в настоя́щее вре́мя, на мно́жество Твои́х щедро́т дерза́юще, от скве́рных к Тебе́ усте́н твори́м, и оста́ви нам прегреше́ния на́ша, я́же де́лом, и сло́вом, и мы́слию, ве́дением, или́ неве́дением согреше́нная на́ми; и очи́сти ны от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха.
И да́руй нам бо́дренным се́рдцем и тре́звенною мы́слию всю настоя́щаго жития́ нощь прейти́, ожида́ющим прише́ствия све́тлаго и явле́ннаго дне Единоро́днаго Твое́го Сы́на, Го́спода и Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, во́ньже со сла́вою Судия́ всех прии́дет, кому́ждо отда́ти по де́лом его́; да не па́дше и облени́вшеся, но бо́дрствующе и воздви́жени в де́лание обря́щемся гото́ви, в ра́дость и Боже́ственный черто́г сла́вы Его́ совни́дем, иде́же пра́зднующих глас непреста́нный, и неизрече́нная сла́дость зря́щих Твое́го лица́ добро́ту неизрече́нную.
Ты бо еси́ и́стинный Свет, просвеща́яй и освяща́яй вся́ческая, и Тя пое́т вся тварь во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва шестая, святого Василия Великого

Тя благослови́м, вы́шний Бо́же и Го́споди ми́лости, творя́щаго при́сно с на́ми вели́кая же и неизсле́дованная, сла́вная же и ужа́сная, и́хже несть числа́, пода́вшаго нам сон во упокое́ние не́мощи на́шея, и ослабле́ние трудо́в многотру́дныя пло́ти. Благодари́м Тя, якo не погуби́л еси́ нас со беззако́ньми на́шими, но человеколю́бствовал еси́ обы́чно, и в неча́янии лежа́щия ны воздви́гл еси́, во е́же славосло́вити держа́ву Твою́.
Те́мже мо́лим безме́рную Твою́ бла́гость, просвети́ на́ша мы́сли, очеса́, и ум наш от тя́жкаго сна ле́ности возста́ви: отве́рзи на́ша уста́, и испо́лни я Твое́го хвале́ния, я́ко да возмо́жем непоколе́блемо пе́ти же и испове́датися Тебе́, во всех, и от всех сла́вимому Бо́гу, Безнача́льному Отцу́, со Единоро́дным Твои́м Сы́ном, и Всесвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва седьмая, ко Пресвятой Богородице

Воспева́ю благода́ть Твою́, Влады́чице, молю́ Тя, ум мой облагодати́. Ступа́ти пра́во мя наста́ви, путе́м Христо́вых за́поведей. Бде́ти к пе́сни укрепи́, уны́ния сон отгоня́ющи. Свя́зана плени́цами грехопаде́ний, мольба́ми Твои́ми разреши́, Богоневе́сто. В нощи́ мя и во дни сохраня́й, борю́щих враг избавля́ющи мя. Жизнода́теля Бо́га ро́ждшая, умерщвле́на мя страстьми́ оживи́.
Я́же Свет невече́рний ро́ждшая, ду́шу мою́ осле́пшую просвети́. О ди́вная Влады́чня пала́то, дом Ду́ха Боже́ственна мене́ сотвори́. Врача́ ро́ждшая, уврачу́й души́ моея́ многоле́тныя стра́сти. Волну́ющася жите́йскою бу́рею, ко стези́ мя покая́ния напра́ви. Изба́ви мя огня́ ве́чнующаго, и че́рвия же зла́го, и та́ртара.
Да мя не яви́ши бесо́м ра́дование, и́же мно́гим грехо́м пови́нника. Но́ва сотвори́ мя, обетша́вшаго нечу́вственными, Пренепоро́чная, согреше́нии. Стра́нна му́ки вся́кия покажи́ мя, и всех Влады́ку умоли́. Небе́сная ми улучи́ти весе́лия, со все́ми святы́ми, сподо́би. Пресвята́я Де́во, услы́ши глас непотре́бнаго раба́ Твоего́. Струю́ дава́й мне слеза́м, Пречи́стая, души́ моея́ скве́рну очища́ющи. Стена́ния от се́рдца приношу́ Ти непреста́нно, усе́рдствуй, Влады́чице. Моле́бную слу́жбу мою́ приими́, и Бо́гу благоутро́бному принеси́.
Превы́шшая А́нгел, мирска́го мя превы́шша сли́тия сотвори́. Светоно́сная Се́не небе́сная, духо́вную благода́ть во мне напра́ви. Ру́це возде́ю и устне́ к похвале́нию, оскверне́ны скве́рною, Всенепоро́чная. Душетле́нных мя па́костей изба́ви, Христа́ приле́жно умоля́ющи; Ему́же честь и поклоне́ние подоба́ет, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва восьмая, ко Господу нашему Иисусу Христу

Многоми́лостиве и Всеми́лостиве Бо́же мой, Го́споди Иису́се Христе́, мно́гия ра́ди любве́ сшел и воплоти́лся еси́, я́ко да спасе́ши всех. И па́ки, Спа́се, спаси́ мя по благода́ти, молю́ Тя; а́ще бо от дел спасе́ши мя, несть се благода́ть, и дар, но долг па́че. Ей, мно́гий в щедро́тах и неизрече́нный в ми́лости! Ве́руяй бо в Мя, рекл еси́, о Христе́ мой, жив бу́дет и не у́зрит сме́рти во ве́ки. А́ще у́бо ве́ра, я́же в Тя, спаса́ет отча́янныя, се ве́рую, спаси́ мя, я́ко Бог мой еси́ Ты и Созда́тель.
Ве́ра же вме́сто дел да вмени́тся мне, Бо́же мой, не обря́щеши бо дел отню́д оправда́ющих мя. Но та ве́ра моя́ да довле́ет вме́сто всех, та да отвеща́ет, та да оправди́т мя, та да пока́жет мя прича́стника сла́вы Твоея́ ве́чныя. Да не у́бо похи́тит мя сатана́, и похва́лится, Сло́ве, е́же отто́ргнути мя от Твоея́ руки́ и огра́ды; но или́ хощу́, спаси́ мя, или́ не хощу́, Христе́ Спа́се мой, предвари́ ско́ро, ско́ро погибо́х: Ты бо еси́ Бог мой от чре́ва ма́тере моея́.
Сподо́би мя, Го́споди, ны́не возлюби́ти Тя, я́коже возлюби́х иногда́ той са́мый грех; и па́ки порабо́тати Тебе́ без ле́ности то́щно, я́коже порабо́тах пре́жде сатане́ льсти́вому. Наипа́че же порабо́таю Тебе́, Го́споду и Бо́гу моему́ Иису́су Христу́, во вся дни живота́ моего́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва девятая, к Ангелу хранителю

Святы́й А́нгеле, предстоя́й окая́нной мое́й души́ и стра́стной мое́й жи́зни, не оста́ви мене́ гре́шнаго, ниже́ отступи́ от мене́ за невоздержа́ние мое́. Не да́ждь ме́ста лука́вому де́мону облада́ти мно́ю, наси́льством сме́ртнаго сего́ телесе́; укрепи́ бе́дствующую и худу́ю мою́ ру́ку и наста́ви мя на путь спасе́ния.
Ей, святы́й А́нгеле Бо́жий, храни́телю и покрови́телю окая́нныя моея́ души́ и те́ла, вся мне прости́, ели́кими тя оскорби́х во вся дни живота́ моего́, и а́ще что согреши́х в преше́дшую нощь сию́, покры́й мя в настоя́щий день, и сохрани́ мя от вся́каго искуше́ния проти́внаго, да ни в ко́ем гресе́ прогне́ваю Бо́га, и моли́ся за мя ко Го́споду, да утверди́т мя в стра́се Свое́м, и досто́йна пока́жет мя раба́ Своея́ бла́гости. Ами́нь.

Молитва десятая, ко Пресвятой Богородице

Пресвята́я Влады́чице моя́ Богоро́дице, святы́ми Твои́ми и всеси́льными мольба́ми отжени́ от мене́, смире́ннаго и окая́ннаго раба́ Твоего́, уны́ние, забве́ние, неразу́мие, нераде́ние, и вся скве́рная, лука́вая и ху́льная помышле́ния от окая́ннаго моего́ се́рдца и от помраче́ннаго ума́ моего́; и погаси́ пла́мень страсте́й мои́х, я́ко нищ есмь и окая́нен. И изба́ви мя от мно́гих и лю́тых воспомина́ний и предприя́тий, и от всех действ злых свободи́ мя. Я́ко благослове́на еси́ от всех родо́в, и сла́вится пречестно́е и́мя Твое́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитвенное призывание святого, имя которого носишь

Моли́ Бо́га о мне, святы́й уго́дниче Бо́жий (имя), я́ко аз усе́рдно к тебе́ прибега́ю, ско́рому помо́щнику и моли́твеннику о душе́ мое́й.

Песнь Пресвятой Богородице

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших.

Тропарь Кресту и молитва за отечество

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́, и благослови́ достоя́ние Твое́, побе́ды правосла́вным христиа́ном на сопроти́вныя да́руя, и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Краткая молитва о живых

Спаси́, Го́споди, и поми́луй отца́ моего́ духо́внаго (имя), роди́телей мои́х (имена), сро́дников (имена), нача́льников, наста́вников, благоде́телей (имена) и всех правосла́вных христиа́н.

Краткая молитва о усопших

Упоко́й, Го́споди, ду́ши усо́пших раб Твои́х: роди́телей мои́х, сро́дников, благоде́телей (имена), и всех правосла́вных христиа́н, и прости́ им вся согреше́ния во́льная и нево́льная, и да́руй им Ца́рствие Небе́сное.

Если можешь, читай вместо кратких молитв о живых и усопших этот помянник:

О живых

Помяни́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, ми́лости и щедро́ты Твоя́ от ве́ка су́щия, и́хже ра́ди и вочелове́чился еси́, и распя́тие и смерть, спасе́ния ра́ди пра́во в Тя ве́рующих, претерпе́ти изво́лил еси́; и воскре́с из ме́ртвых, возне́слся еси́ на небеса́ и седи́ши одесну́ю Бо́га Отца́, и призира́еши на смире́нныя мольбы́ всем се́рдцем призыва́ющих Тя: приклони́ у́хо Твое́, и услы́ши смире́нное моле́ние мене́, непотре́бнаго раба́ Твоего́, в воню́ благоуха́ния духо́внаго, Тебе́ за вся лю́ди Твоя́ принося́щаго. И в пе́рвых помяни́ Це́рковь Твою́ Святу́ю, Собо́рную и Апо́стольскую, ю́же снабде́л еси́ честно́ю Твое́ю Кро́вию, и утверди́, и укрепи́, и разшири́, умно́жи, умири́, и непребори́му а́довыми враты́ во ве́ки сохрани́; раздира́ния Церкве́й утиши́, шата́ния язы́ческая угаси́, и ересе́й воста́ния ско́ро разори́ и искорени́, и в ничто́же си́лою Свята́го Твоего́ Ду́ха обрати́. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй богохрани́мую страну́ на́шу, вла́сти и во́инство ея́, огради́ ми́ром держа́ву их, и покори́ под но́зе правосла́вных вся́каго врага́ и супоста́та, и глаго́ли ми́рная и блага́я в сердца́х их о Це́ркви Твое́й Святе́й, и о всех лю́дех Твои́х: да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во правове́рии, и во вся́ком благоче́стии и чистоте́. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй Вели́каго Господи́на и Отца́ на́шего Святе́йшего Патриа́рха Кири́лла, преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы правосла́вныя, иере́и же и диа́коны, и весь при́чет церко́вный, я́же поста́вил еси́ пасти́ слове́сное Твое́ ста́до, и моли́твами их поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй отца́ моего́ духо́внаго (имя его), и святы́ми его́ моли́твами прости́ моя́ согреше́ния. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй роди́тели моя́ (имена их), бра́тию и се́стры, и сро́дники моя́ по пло́ти, и вся бли́жния ро́да моего́, и дру́ги, и да́руй им ми́рная Твоя́ и преми́рная блага́я. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй по мно́жеству щедро́т Твои́х вся священнои́ноки, и́ноки же и и́нокини, и вся в де́встве же и благогове́нии и по́стничестве живу́щия в монастыре́х, в пусты́нях, в пеще́рах, гора́х, столпе́х, затво́рех, разсе́линах ка́менных, острове́х же морски́х, и на вся́ком ме́сте влады́чествия Твоего́ правове́рно живу́щия, и благоче́стно служа́щия Ти, и моля́щияся Тебе́: облегчи́ им тяготу́, и уте́ши их скорбь, и к по́двигу о Тебе́ си́лу и кре́пость им пода́ждь, и моли́твами их да́руй ми оставле́ние грехо́в. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ста́рцы и ю́ныя, ни́щия и сироты́ и вдови́цы, и су́щия в боле́зни и в печа́лех, беда́х же и ско́рбех, обстоя́ниих и плене́ниих, темни́цах же и заточе́ниих, изря́днее же в гоне́ниих, Тебе́ ра́ди и ве́ры правосла́вныя, от язы́к безбо́жных, от отсту́пник и от еретико́в, су́щия рабы́ Твоя́, и помяни́ я, посети́, укрепи́, уте́ши, и вско́ре си́лою Твое́ю осла́бу, свобо́ду и изба́ву им пода́ждь. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй благотворя́щия нам, ми́лующия и пита́ющия нас, да́вшия нам ми́лостыни, и запове́давшия нам недосто́йным моли́тися о них, и упокоева́ющия нас, и сотвори́ ми́лость Твою́ с ни́ми, да́руя им вся, я́же ко спасе́нию проше́ния, и ве́чных благ восприя́тие. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй по́сланныя в слу́жбу, путеше́ствующия, отцы́ и бра́тию на́шу, и вся правосла́вныя христиа́ны. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй и́хже аз безу́мием мои́м соблазни́х, и от пути́ спаси́тельнаго отврати́х, к де́лом злым и неподо́бным приведо́х; Боже́ственным Твои́м Про́мыслом к пути́ спасе́ния па́ки возврати́. (Поклон)

Спаси́, Го́споди, и поми́луй ненави́дящия и оби́дящия мя, и творя́щия ми напа́сти, и не оста́ви их поги́бнути мене́ ра́ди, гре́шнаго. (Поклон)

Отступи́вшия от правосла́вныя ве́ры и поги́бельными ересьми́ ослепле́нныя, све́том Твоего́ позна́ния просвети́ и Святе́й Твое́й Апо́стольстей Собо́рней Це́ркви причти́. (Поклон)

О усопших

Помяни́, Го́споди, от жития́ сего́ отше́дшия правове́рныя цари́ и цари́цы, благове́рныя кня́зи и княги́ни, святе́йшия патриа́рхи, преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы правосла́вныя, во иере́йстем же и в при́чте церко́внем, и мона́шестем чи́не Тебе́ послужи́вшия, и в ве́чных Твои́х селе́ниих со святы́ми упоко́й. (Поклон)

Помяни́, Го́споди, ду́ши усо́пших рабо́в Твои́х, роди́телей мои́х (имена их), и всех сро́дников по пло́ти; и прости́ их вся согреше́ния во́льная и нево́льная, да́руя им Ца́рствие и прича́стие ве́чных Твои́х благи́х и Твоея́ безконе́чныя и блаже́нныя жи́зни наслажде́ние. (Поклон)

Помяни́, Го́споди, и вся в наде́жди воскресе́ния и жи́зни ве́чныя усо́пшия, отцы́ и бра́тию на́шу, и се́стры, и зде лежа́щия и повсю́ду, правосла́вныя христиа́ны, и со святы́ми Твои́ми, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́, всели́, и нас поми́луй, я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь. (Поклон)

Пода́ждь, Го́споди, оставле́ние грехо́в всем пре́жде отше́дшим в ве́ре и наде́жди воскресе́ния, отце́м, бра́тиям и се́страм на́шим и сотвори́ им ве́чную па́мять. (Трижды)

Окончание молитв

Досто́йно е́сть я́ко вои́стину блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
(От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается припев и ирмос 9-й песни пасхального канона: «А́нгел вопия́ше Благода́тней: Чи́стая Де́во, ра́дуйся! И па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба и ме́ртвыя воздви́гнувый; лю́дие, весели́теся! Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего́». )

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)

Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, молитв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х поми́луй нас. Ами́нь.

Перевод и толкование утренних молитв

Православие богато различными молитвами, которые имеют разнообразное значение. Полное название молитвы «Трисвятое» — «Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас». Эта строка всегда проговаривается три раза и обязательно подкреплена поясным поклоном.

Есть сказание о том, что текст ее был услышан мальчиком от Ангелов. Это случилось в момент, когда в Константинополе случилось землетрясение и высшие силы подняли его в воздух. Тогда и пришло ему явление. Сразу после этого ее и начали использовать во время богослужения.

Этот текст молитвы есть и на греческом языке и имеет некоторое отличие от текста молитвы «Трисвятое» на русском:

  • В подлинном варианте используется именительный падеж. Данная молитва есть неотъемлемой частью богослужений.
  • Но есть такие праздники, когда вместо него поют иную молитву. В наше время известно такое сокращение как «Трисвятое по Отче наш», которое используют во время богослужений.

Вот так выглядит текст молитвы «Трисвятое по Отче наш»:

«Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй. Господи, помилуй. Господи, помилуй. Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.»

Смотрите еще видео с молитвой Господу:

Молитва при онкологии Всецарице Когда беда приходит в дом, люди впадают в уныние и отчаяние. Господь посылает те испытания, которые по силам человеку, а молитва Всецарице при онкологии за больного родственника будет в помощь. Раковая опухоль это своег… Read more Молитва Богородице “Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою” “Богородице, радуйся Благодатная Марие, Господь с тобой” – одна из сильнейших молитв во всём православии. С ней связано великое множество настоящих чудес, подтверждённых фактами и свидетельствами огромным количеств… Read more Икона Божией Матери и Иисуса Христа: значение и ее помощь Дева Мария является матерью Иисуса Христа. Поэтому икона Божией Матери с младенцем Иисусом является главным женским образом в православии. Ее лик несет в себе особое значение. Она символизирует целомудрие и праведные … Read more Молитва Николаю Чудотворцу от тюрьмы Есть такое высказывание в народе «От сумы и от тюрьмы не зарекайся». Жизнь наша очень переменчива и может случится все, что мы даже себе не можем представить. Нельзя быть уверенным в том, что Вас не подставят или Вы не буÐ… Read more Молитва Николаю Чудотворцу о беременности Для каждой женщины возможность родить ребенка – это неимоверное чудо, которое помогает укрепится семье и познать все прелести материнства. У кого-то забеременеть получается с первого раза, но у некоторых возникают с э… Read more Молитва о сохранении беременности Николаю Чудотворцу Молитва о сохранении беременности и рождении здорового малыша святым и обращение к ним за помощью помогут преодолеть все трудности. Дети – это не только радость, которую они приносят со своим появлением в наш мир. Это Ð… Read more

Молитва «Трисвятое», текст Метки:Господь молитва

Господи, спаси благочестивыя

Возглашение «Господи, спаси благочестивыя» появилось в Византии и пелось изначально во время входа царя и патриарха в храм. Текст его выглядел так: «Господи, спаси царей и услыши ны», и являлся просто цитатой из 19-го псалма («Господи, спаси царя и услыши ны»). Описания константинопольской патриаршей литургии ранее XIII в. указывают возглашать это прежде пения последнего кондака (ныне на патриарших, а по дореволюционной практике вообще на всех архиерейских литургиях, в этом месте возглашается Великая похвала).

С XIV в. возглас перемещается и звучит уже после последнего кондака, непосредственно предваряя приглашение диакона к пению Трисвятого («наведение» диаконом орарем «ко вне стоящим» при возглашении «и во веки веков», на которое прихожане по обычаю приклоняют главы, изначально было ничем иным, как сигналом хору или народу к началу пения «Святый Боже»). С XV в. возглас начинает проникать и в чинопоследование обычной, непатриаршей литургии. В том же столетии, после падения Константинополя в 1453 г., греки лишаются императора, поэтому возглас переделывают: «Господи, спаси благочестивыя и услыши ны».

В такой форме, в конце концов, возглас проник и в русское богослужение. На Руси царь был, но текст, однако, обратно переделывать не стали (потому что не знали, как он выглядел изначально — до XV в., по крайней мере, на Руси этот возглас не использовался). Хотя по мысли некоторых поздних толкователей возглас этот относится просто к благочестивым прихожанам, «среди нас стоящим и всем, которые будут во веки веков» (К.Никольский, «Пособие к изучению Устава богослужения»), всем было ясно, о каких благочестивых идёт речь — после революции 1917 года возглас был упразднен.

Однако в 1997 году Синодальная богослужебная комиссия Московской Патриархии все же восстановила этот возглас в следующей редакции:

ИМЕЛИ СУЖДЕНИЕ: О порядке возглашения «Господи, спаси благочестивыя…» на Божественной литургии при патриаршем, архиерейском и иерейском служении.

Богослужебная комиссия предлагает следующий порядок:

1. При малом входе на Божественной литургии: Патриарх, приим кадильницу, кадит святую трапезу округ и предложение (жертвенник) и весь олтарь, держа в левой руце жезл. Таже исходит пред святыя двери и кадит Владыки Христа образ и Пресвятыя Богородицы, и народ, и сущыя во олтари кадит стоя пред святою трапезою. Таже вне певцы поют обычныя тропари и кондаки, по чину и по дню. Оставляют же последний кондак, и не поют. И стоит Патриарх пред святою трапезою. Архидиакон же изшед из олтаря, станет ко святым дверем ко стране, держа же и орарий треми персты, мало воздвигнет глаголя: Господи, спаси благочестивыя. И поют в олтаре, а затем певцы тожде. И архидиакон глаголет: И услыши ны. И паки в олтаре, а затем и лик поет тожде.

Таже архидиакон глаголет великую похвалу.

Патриарх, стоя пред святою трапезою, поет вкупе с предстоящими сослужители, последний кондак по чину.

При сем глаголет архидиакон: Благослови, владыко, время трисвятаго.

И стоя пред дверьми глаголет: Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Патриарх: Яко свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно.

Архидиакон близ дверей держа орарий треми персты, и показуя к народом глаголет: И во веки веков.

И первый лик приглаголет: Аминь.

Таже поет: Святый Боже: со сладкопением.

2. Утвердить на литургии возглашение «Господи, спаси благочестивыя и услыши ны» при архиерейском и иерейском служении (т.к. похвала не исполняется) в следующей редакции:

Егда же певцы пропоют последний тропарь, глаголет протодиакон ко архиерею, и орарь в руце держа треми персты: Благослови, владыко, время трисвятаго.

Архиерей же знаменует его. Скончавшуся же тропарю, приходит протодиакон близ святых дверий, и стоя пред дверьми, глаголет: Господу, помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Архиерей глаголет возглас: Яко свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно.

Протодиакон станет близ святых дверей и, показуя орарем, первее убо ко иконе Христове, глаголет: Господи, спаси благочестивыя.

И поют певцы по ликом тожде.

Протодиакон: И услыши ны.

И паки поют певцы по ликом тожде.

Таже протодиакон наводит, глаголя ко вне стоящим велегласно: И во веки веков.

Лик: Аминь. Таже Святый Боже: со сладкопением.

3. Священник, когда нет служащего диакона, должен произносить сам: «Господи, спаси благочестивыя и услыши ны», так как оно не из таких возглашений, которые принадлежат диакону только (Церковные ведомости, 1900, 23) в следующей редакции:

Священник глаголет возглас: Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Священник глаголет: Господи, спаси благочестивыя.

Лик поет тожде.

Священник глаголет: и услыши ны.

Лик поет тожде и таже Святый Боже.

ПОСТАНОВИЛИ: Предложенный порядок возглашения «Господи, спаси благочестивыя…» утвердить и произносить за Божественной литургией.

17 июля 1997 г.

При архиерейском служении, после «Господи, спаси благочестивыя и услыши ны», возглашается «многая лета» Св. Синоду, Императору и царствующему дому и разным чиноначальникам, а воззвание «И во веки веков» следует после возгласа «Яко свят еси», именно: Архиерей, по окаждении стоящих в алтаре, стоит пред святою трапезою (престолом), смотря к народу. И протодиакон, выйдя из алтаря, становится к святым дверям «к стране», а не прямо против них, держит орарий тремя перстами, мало воздвигает его и говорит: «Господи, спаси благочестивыя», и певцы поют: «Господи, спаси благочестивыя». Засим Диакон говорит: «И услыши ны», и певцы поют: «И услыши ны». Тогда поставляется кафедра уготовленна пред святою трапезою, и садится Архиерей лицом к народу (Чиновн.). После сего Диакон возглашает Похвалу (Чинов.), т.е. исчисляет всех тех, кого он разумеет благочестивыми, произнося свою молитву. Так он возглашает: «Святейший Правительствующий Синод на многя лета». Провозглашенное Диаконом «Святейший Правительствующий Синод на многя лета» повторяют служащие Архимандриты и Иереи. Потом же поют певцы сначала правого, а потом левого клироса. И когда поют конец: «На многая лета», Архиерей благословляет поющих обеими руками, сидя. Засим Диакон «возглашает Великую похвалу», т.е. воспоминает Императора и весь царствующий дом, прибавляя «на многая лета». Архиерей встает. Потом воспоминает служащего Архиерея; засим говорит: «Преосвященныя Митрополиты, Архиепископы, Епископы на многая лета». Наконец, возглашает: «Благоверный Правительствующий Синклит, военоначальники, градоначальники и христолюбивое воинство и вся православныя христианы на многая лета». Эти похвалы поют в алтаре сослужащие Архиерею и потом певцы обоих клиросов. Во время провозглашения сих похвал Архиерей благословляет народ обеими руками крестовидно, сидя; засим отъемлют кафедру. По окончании всех похвал, Архиерей, оборотясь к востоку, поет пред святою трапезою, вместе с предстоящими сослужителями, последний кондак по чину (по Уставу), который не был пропет сряду по входе, как видели выше. И засим уже Диакон говорит: «Благослови, Владыко, время Трисвятаго». Получив благословение, он отходит к святым дверям и, стоя пред ними, глаголет: «Господу помолимся». Архиерей же возглашает: «Яко свят еси, Боже наш» и т.д. И Протодиакон близ дверей, держа орарий тремя перстами и показуя к народу, говорит: «И во веки веков». Засим певцы поют «Аминь» и Трисвятое. (К.Никольский, «Пособие к изучению Устава богослужения»)

В Задонском Богородицком монастыре на каждой литургии по входе с Евангелием поется «Со святыми упокой». После возгласа «Господи, спаси благочестивыя», диакон читает Синодик и поется «Вечная память». (Историческо-статистическое описание первоклассного Задонского Богородицкого монастыря, состав. иером. Геронтий, М. 1871 г.)

Протоиерей Николай Балашов замечает по этому поводу: «Трудно понять, на каком основании возглашение «Господи, спаси благочестивыя…», происходящее из церемониала византийской службы с участием императора и относящееся именно к императорскиму дому, в недавнее время после длительного отсутствия было вновь возвращено в наш богослужебный обиход. («На пути к литургическому возрождению», М. 2001, с.345)

На этом же заседании было принято ещё решение (служебники с этой редакцией появились лишь спустя несколько лет) «Считать целесообразным следующий порядок поминовения российских святителей в молитвах “Спаси, Боже …” и “Владыко, Многомилостиве …” — “… иже во святых отец наших, Святителя Михаила, первого Митрополита Киевского; Первосвятителей Московских и всея Руси: Петра, Алексия, Ионы, Макария, Филиппа, Иова, Ермогена и Тихона; митрополитов Московских Филарета и Иннокентия; святителей…” (далее епархиальные)».

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *